PDA

View Full Version : M'n nieuwe gitaar!



TMKXL
19 oktober 2004, 23:05
Geen Parker P-40, maar een P-38. Ik vond de deal met de P-40 te link, toen mailde een andere gast me dat ie nog een P-38 had. Ik heb hem voor 600 Euro gekocht. Sweet!

De gitaar is een jaar oud. Hij heeft een transparant rode finish met parelmoeren slagplaat, Ash body (mooie houtnerf!), maple neck geloof ik, rosewood toets, Wilkinson tremolo met piezo (yes!), en een mooie toevoeging: Sperzel locking tuners, heeft ie er na de aanschaf op laten zetten, ideaal!

Hij speelt heel lekker, de hals is snel, maar niet super dun (zoals bijvoorbeeld een Wizard type), ideaal want ik heb grote handen en lange vingers. Action was prima laag, hij had een nieuw setje snaren erop laten zetten dus dat is allemaal helemaal ok!

Hij klinkt prachtig, goed veel laag voor een stevige sound en heel helder en warm. Vooral clean sounds zijn prachtig mooi! Met de humbucker kun je prima scheuren, maar die single coils... heerlijk. :D
Piezo heb ik nog niet kunnen testen door een PA/mengpaneel, daar komen ze pas goed tot hun recht. Nadeel is dat ik ook nog een stereo Y-kabel moet kopen, dan pas kan ik de signalen splitten.

Deze gitaar is echt een super instrument, i'm happy!
Ik zal morgen wat plaatjes posten van de gitaar.