PDA

View Full Version : Guns n roses



jerkec
19 oktober 2004, 23:01
welke gitaar serie word gebruikt door de lead gitaarist van guns n roses en heeft iemand een adres waar je dit soort dingen kan vinden?

THW
19 oktober 2004, 23:03
Ik neem aan dat je Slash bedoelt en niet Buckethead
Die gebuikt een ordinaire Gibson Les Paul, kan je bij elke gitaarwinkel kopen

Morpheus
20 oktober 2004, 00:02
t maakt eigenlijk nog geen drol uit welke gitarist van gnr, want ze gebruikten allebei gibson les pauls (slash en buckethead, of hoe hij ook heten mag)....

(iig, ze gebruikten allebei een GLP, tijdens een life optreden, daar baseer ik mijn post op....hoe ze t in de studio deden weet ik niet....)

NeeraDJ
20 oktober 2004, 00:08
En ze gebruiken allebei nog andere elementen ook. Buckethead gebruikt zo DiMarzio X2Ns en Slash, Seymour Duncan Alnico II Pros (overigens custom wound, en niet de normale)

woutB
20 oktober 2004, 01:15
Buckethead heeft een customshop die een maatje groter is dan een normale lp. Hij is zelf iets van 2 meter ofzo en bij een gewone lp lijkt het een speelgoed dingetje in zijn handen.
Hij gebruikt trouwens ook een flying V.

Slash heeft nu toch weer een signature?

Thom TK
20 oktober 2004, 02:48
Slash gebruikt ook wel eens BC Rich gitaren.

Wat een combinatie trouwens...X2N versus Alnico II elementen...

NeeraDJ
20 oktober 2004, 10:24
Custom wound hè, dus ze kunnen net zo goed iets heter zijn dan de normale Alnco II Pros. Maar goed met de normale Alnico II Pro kom je al aardig close. Net zoals de custom wound elementen van John Petrucci heel erg lijken op de Blaze en Air Norton.

Volgens mij gebruiken ze beiden ook andere versterkers maar dat weet ik niet helemaal zeker

tillens
20 oktober 2004, 10:35
Ey guns 'n roses had toch meer dan alleen slash. en bucketheasd is toch nieuw? Volgens mij wordt gitarist Gilby Clarke nu vergeten namelijk. ( of die andere naam uit die band, ik weet nooit wie wie is ( dizzy en duff, volgens mij respectievelijk pianist en bassist... :-? )

heaui

peter

michielv
20 oktober 2004, 11:08
Izzy Stradlin, de originele 2e gitarist van GNR! Gilby Clarke kwam pas later toen Izzy het voor gezien hield.

Maar goed, voor mij is GNR == Appetite For Destruction. Daarna was het over. Kwestie van smaak denk ik?

8)

woutB
20 oktober 2004, 11:34
Line-up Guns n' Roses

1985 t/m 1990

zang Axl Rose
gitaar lead Slash
gitaar slag Izzy Stradlin
bass Duff
drums Steven Adler

1990

Steven vervangen door Matt Sorum

1990 of 1991

Dizzy Reed toegevoegd als keyboardspeler

1991

Gilby Clarke vervangt Izzy

Laatste liveshow ergens in 1993

1995 t/m 1997

Slash, Gilby, Duff en Matt verlaten de band

Daarna volgt een heel arsenaal aan muzikanten maar allemmaal voor korte tot zeer korte duur, waaronder o.a. Dave Navarro en Zack Wylde geloof ik.

2001

zang Axl Rose
gitaar lead Buckethead
gitaar"lead" Robin Finck
gitaar slag Paul Tobias
bass Tommy Stinson
drums Brian "brain" Mantia
keyboard Dizzy Reed
Keyboard comp.prog. Cris Pitman

2002

Paul vervangen voor Richard Fortus

2003/2004?

Buckethead weg

tillens
20 oktober 2004, 11:39
hey Tommy Stinson, das de bassist van een van mijn favo bands, the Replacements. De Replacements heerschen! Big Time!

Globetrotter
20 oktober 2004, 12:02
Slash gebruikt een LP classic heb ik me eens laten vertellen... een gibson les paul geeft imo echt zel de gnr sound, zeker als je hem over marshall gebruikt, bij voorkeur een jcm 800 of slash signature.

woutB
20 oktober 2004, 12:24
Slash gebruikt bijna alleen maar standards

Alain
20 oktober 2004, 13:31
de originele Les Paul was niet eens een gibson, maar een imitatie waar een gibson neck in was gestoken

Tegenwoordig zou Ron Thal gitarist zijn bij GNR

Lacrymosa
20 oktober 2004, 13:44
Neem gewoon een Les Paul, in een Marshall buizenbak, lekker alles vol open gooien
(eventueel wel nog Alnico II elementjes in de LP)

en dan kom je een heel eind

De rest van de sound zit em ik kleine dingetjes, maar die ga je toch nooit voor elkaar krijgen, want er wordt ook veel tone gehaald uit Slash zn vingertjes

CheerS!!

sandman4justice
20 oktober 2004, 17:25
ik denk dat ik slash of buckethead onlangs met een fernandes ravelle zien spelen heb. dus niet alleen maar gibson.

NeeraDJ
20 oktober 2004, 17:41
Neem gewoon een Les Paul, in een Marshall buizenbak, lekker alles vol open gooien
(eventueel wel nog Alnico II elementjes in de LP)

Das wel een beetje algemeen vind je ook niet? :D:roll:

@sandman: Volgens mij was dat Dave Kushner, die samen met Slash in Velvet Revolver speelt. Die klinkt overigens heel anders!

Squier4ever
20 oktober 2004, 19:41
ik denk dat ik slash of buckethead onlangs met een fernandes ravelle zien spelen heb. dus niet alleen maar gibson.

dit heb ik idd ook gezien in de clip van slither bij velvet revolver

Squier4ever
20 oktober 2004, 19:42
ik denk dat ik slash of buckethead onlangs met een fernandes ravelle zien spelen heb. dus niet alleen maar gibson.

dit heb ik idd ook gezien in de clip van slither bij velvet revolver

Wouter J
21 oktober 2004, 01:51
ik denk dat ik slash of buckethead onlangs met een fernandes ravelle zien spelen heb. dus niet alleen maar gibson.

dit heb ik idd ook gezien in de clip van slither bij velvet revolver

Dat was Dave Kushner de tweede gitarist van Velvet Revolver, Slash was te zien met die zelfde sunburst les paul waar hij al een eeuwigheid op speelt.

http://www.yee.ch/~jwinter/Mags/1989/gw-mar89.jpg

Slash en Izzy Stradlin ten tijde van "Appitite of destruction" Ik vraag me af als ik deze foto zie of Slash niet af en toe ergens tegen aan knalde.

ieme
21 oktober 2004, 11:17
de originele Les Paul was niet eens een gibson, maar een imitatie waar een gibson neck in was gestoken


Klopt, hij heeft ooit de nederlandse bouwer Rose guitars (komt uit bolsward) benaderd om een les paul voor hem te bouwen. enige voorwaarde was dat het logo van een gibson moest zijn ivm zijn zeer strenge endorsement bij Gibson...

john.3001
21 oktober 2004, 13:07
Slash gebruikt live een Gibson LP (standard) en z'n eigen signature model. Versterkers waren altijd jubilees van Marshall, totdat die een keertje gesloopt werden tijdens een show. Toen heeft Marshall een Slash signature amp gemaakt (= dus gewoon een gemodde jubilee).
Verder gebruikt Slash een paar Crybaby's en een talkbox en nog een Boss equalizer en delay.
In de studio gebruikte hij veelal een LP kopie van een onbekend merk, en voor het laatste album werden een strat en een tele + een ibanez tubescreamer tevoorschijn gehaald...

Volgens mij kloppen er een aantal dingen niet, maar zoiets kan ik mij herinneren van een artikel in gitarist...

jorrit
21 oktober 2004, 15:55
k zal nog meer verwarring zaaien. k las laatst een intervieuw met slash en daar melde hij dat hij bijna alles (in ieder geval in de studio) in speelt op een custom made les paul. volgens mij kwam een producer ofzo daar mee aanzetten.

Jeee
21 oktober 2004, 18:27
http://194.7.45.68/images/Pukkelpop2004/MainStage/VelvetRevolver/velvetrevolver_05.jpg

= Slash op Pukkelpop 2004 ... is dit geen BC Rich ofzo?

Joop M
21 oktober 2004, 19:03
Hij heeft er nog een paar meer hoor,
http://groups.msn.com/_Secure/0PQCJAuoRZiA8zw7P0rhduSxVIW3cSLfr!!RvOYMF3wD!hK6a6 QVpq7qZC5W3qFBp6nR!OMsd38FeHNMXefEZ*d6IiycezVVe/Slash.jpg?dc=4675494171440160820
Grz Joop

Jeee
21 oktober 2004, 20:39
Hij heeft er nog een paar meer hoor,
http://groups.msn.com/_Secure/0PQCJAuoRZiA8zw7P0rhduSxVIW3cSLfr!!RvOYMF3wD!hK6a6 QVpq7qZC5W3qFBp6nR!OMsd38FeHNMXefEZ*d6IiycezVVe/Slash.jpg?dc=4675494171440160820
Grz Joop

Nee, Slash met een Les Paul? Ga weg! Dat moet een vergissing zijn? :lol:

Ik wou maar duidelijk maken dat hij tegenwoordig niet uitsluitend op lp's meer speelt.

Joop M
21 oktober 2004, 21:21
Als je goed kijkt zie je er ook andere modellen tussen zitten
Grz Joop.

Perfect_circle80
23 oktober 2004, 16:42
Die foto met Slash tussen al die gitaren, is dat niet een promotie foto van Gibson.

Maar goed, er staat mij iets bij van een interview die Slash al eens in z'n Gn'R tijd heeft gegeven. Dat hij hoofdzakelijk op Gibsons LP speelt om dat deze hem geschonken worden door de firma Gibson. Het schijnt wel dat Slash de gitaar eerst wel uit- en inelkaar schroeft om zo toch iets persoonlijks aan mee te geven. Ook speelt hij zo nu en dan op een kopie.

Wat betreft Gilby Clark. Toen hij bij de band begon te spelen kreeg hij een oude Lp van Slash. Deze wat gebruikt in één van de video clips en was flink beschadigd. Wanneer je de video van het concert in parijs 92 bekijkt, speelt Gilby op deze gitaar.

Nocki
26 oktober 2004, 08:40
Hee Ieme!


ik de hele tijd mn mond houden en nu ga je heel de werled verklappen van die rose guitars... tjonge.. had ik nou ook maar mn mond open gedaan. dan had ik iets leuks te vertellen gehad.... :-)

Nocki

ieme
26 oktober 2004, 13:53
Wat betreft Gilby Clark. Toen hij bij de band begon te spelen kreeg hij een oude Lp van Slash. Deze wat gebruikt in één van de video clips en was flink beschadigd. Wanneer je de video van het concert in parijs 92 bekijkt, speelt Gilby op deze gitaar.
Daar speelt ie ook op in de Knocking on heavens door video (opgenomen op de freddie mercury tribute

ieme
26 oktober 2004, 13:54
Hee Ieme!


ik de hele tijd mn mond houden en nu ga je heel de werled verklappen van die rose guitars... tjonge.. had ik nou ook maar mn mond open gedaan. dan had ik iets leuks te vertellen gehad.... :-)

Nocki

Ja... maar t was MIJN verhaal dus IK mocht het vertellen!

michielv
26 oktober 2004, 14:10
Dat zou ik helemaal niet erg vinden: bij een bandje gaan spelen en een Les Paul cadeau krijgen van de andere gitarist ;)

ieme
26 oktober 2004, 14:14
Dat zou ik helemaal niet erg vinden: bij een bandje gaan spelen en een Les Paul cadeau krijgen van de andere gitarist ;)
goh.... wie wel, je kan er altijd de haard nog mee aanmaken!

Braindead
26 oktober 2004, 22:39
Wat een topic trouwens.

Waar speelt de gitarist van Guns en Roses op?

Hmmm tja wat een moeilijke vraag eens even denken dat is zo'n heel zeldzaam model, een special edition van het een of het ander, die zijn maar gedurende 1 a anderhalf jaar gemaakt........... hmm denk denk....



Sorry maar als je een Gibson Les Paul niet kunt onderscheiden dan moet je maar op blokfluitles gaan :o

Svenson
28 oktober 2004, 16:33
En neem Buckethead dan ook maar mee :D

Bigfoot414
28 oktober 2004, 16:38
Wat betreft Gilby Clark. Toen hij bij de band begon te spelen kreeg hij een oude Lp van Slash. Deze wat gebruikt in één van de video clips en was flink beschadigd. Wanneer je de video van het concert in parijs 92 bekijkt, speelt Gilby op deze gitaar.
Daar speelt ie ook op in de Knocking on heavens door video (opgenomen op de freddie mercury tribute
Pas geleden was er op MTV een concert van GnR in Tokyo. Gilby speelde toen ook veel op die LP. Maar ook een paar numertjes op een rooie Tele.

ieme
28 oktober 2004, 16:43
toch blijft die oude gnr vet heh?

woutB
28 oktober 2004, 17:26
inderdaad

naar al die jaren luister ik echt nog heel vaak naar appetite for destruction

Braindead
28 oktober 2004, 17:47
ja blijft inderdaad vet GNR, heb er alleen geen muziek meer van,
maar als het op tv is vind ik het wel okay.

OVer MTV gesproken, gisteravond Metallica avond of i.d.
Vroeger ben ik een enorme fan van Metallica geweest.
Ik kan er nu NIET meer naar kijken.

Het viel me ook op hoe moeilijk ze allemaal keken bij het spelen.
Ik ken menig jazzmuzikant die zeer ontspannen en relaxed kijkend zijn partijtje speeld. En die muziek is echt wel iets .......

Nou ja, you get my point :lol:

NeeraDJ
28 oktober 2004, 19:13
inderdaad

naar al die jaren luister ik echt nog heel vaak naar appetite for destruction

+1
Dat album heb ik voor een tientje gekocht en kon er geen genoeg van krijgen Night Train, Sweet Child en natuurlijk Welcome to the Jungle zijn echt mijn lievelingsnummers van GNR. Buckethead zijn versie vind ik echter veel vetter dan die van Slash, but that's just me

Anders Destium
28 oktober 2004, 19:21
Rocket Queen staat bij mij ook heel hoog op mijn favo-lijst. Eigenlijk is heel Appetite super :lol:

Michael AE
28 oktober 2004, 19:26
Ik vind Use Your Illusion 1 en 2 ook nog steeds wel vet, hoor.

ieme
28 oktober 2004, 19:56
Ik vind Use Your Illusion 1 en 2 ook nog steeds wel vet, hoor.
ik heb onlangs de greatest hits cd van gnr nog gekocht... blijft fijn!

Anders Destium
28 oktober 2004, 20:03
Is het een 3cd toevallig, waarvan 2 delen alleen in de kleur van het hoesje verschillen :lol:

IMO kun je beter gelijk Apetite en UYI 1 en 2 kopen, Patience is nooit een favoriet van me geweest :)

Zo toch maar weer eens Enstranged opzetten, een enorm ondergewaardeerd GnR nummer!

Vexx
28 oktober 2004, 22:52
Is het een 3cd toevallig, waarvan 2 delen alleen in de kleur van het hoesje verschillen :lol:

IMO kun je beter gelijk Apetite en UYI 1 en 2 kopen, Patience is nooit een favoriet van me geweest :)

Dat heb ik dus gedaan.. :roll: Toen ik Appetite kocht, stond die Greatest Hits niet in het vak, maar bij de top 20 best verkochte cd's. Daar ging ik dus niet bij kijken (daar verwacht je GnR toch ook niet meer tegenwoordig, tussen al die R&B enzo?). Vandaar dat ik de 3 cd's dus gewoon heb. Ben ik achteraf wel blij om, want er staan nog best wat nummers op die gewoon goed zijn, en niet voorkomen op de verzamelcd.


Zo toch maar weer eens Enstranged opzetten, een enorm ondergewaardeerd GnR nummer!

+1, Civil War is ook erg goed. En ik vind de riff van 'Don't Damn Me' ook geweldig.

Svenson
29 oktober 2004, 11:50
Maar welke fakker noemt zichzelf nou buckethead?? Kom op zeg, emmerhoofd?

Matje
29 oktober 2004, 17:52
Maar welke fakker noemt zichzelf nou buckethead?? Kom op zeg, emmerhoofd?

je hebt hem zeker nog nooit gezien? :P

THW
29 oktober 2004, 17:54
Maar welke fakker noemt zichzelf nou buckethead?? Kom op zeg, emmerhoofd?
http://www.chud.com/graphics5/buckethead.jpg
I rest my case :)

Richwoodje
29 oktober 2004, 19:08
Maar welke fakker noemt zichzelf nou buckethead?? Kom op zeg, emmerhoofd?
http://www.chud.com/graphics5/buckethead.jpg
I rest my case :)

DE PIZZAHUT DE PIZZAHUT
KENTUCKY FRIED CHICKEN EN DE PIZZAHUT

sorry hoor, maar met een KFC-doos op je knar lok je het toch wel enigszins uit :lol:

Wormaap
29 oktober 2004, 19:16
Buckethead is wel even'n meestergitarist ofzo, ondanks z'n rotte uiterlijk :o

Svenson
30 oktober 2004, 00:04
Oke, maar alleen daarvoor mag hij wel eens bij mij op gesprek komen, voor een vriendenprijsje, laten we zeggen 60 euri per uur. :)

En ik had hem idd nog nooit gezien, jezus wat een clown...

woutB
30 oktober 2004, 02:09
respect voor wat die gast doet op een gitaar. Maar heb je z'n nunchaku(of hoe dat heet) en robotics(electric boogie)act weleens gezien?...hij ken het wel, maar het ziet er zo lullig uit.

Slashhh
8 november 2004, 16:48
http://cosmos.oninetspeed.pt/slashguitarpage/Slashsound.html


voor je complete Slash setup 8-)