PDA

View Full Version : Wel of geen elektrische gitaar?



RiflemanNL
19 oktober 2004, 22:47
Mijn pa en ma zeggen dat ik geen elektrische gitaar moet gaan halen omdat het niet klinkt etc. Ik speel nu enkel akoestisch. Zelf zeg ik dat het gewoon een kwestie van oefenen is maar... iemand een argument hierop? Is het ook een kwestie van oefenen of...?

Zelf ga ik voor oefenen natuurlijk :roll: :wink:

wietse
19 oktober 2004, 22:52
je ouders zijn vast bang dat je dan veel lawaai gaat maken , of houden gewoon niet van het geluid van een electrische gitaar.
hebben dan vaak een ernstig overstuurd geluid in gedachten en geen clean dat bijna net zoals acoustisch klinkt.
gewoon doen ,klein versterkertje erbij micro cube ofzo en spelen zou ik zeggen.

bat
19 oktober 2004, 22:53
Laat ze eens een CD van the shadows horen. Is ook elektrische gitaar erbij vermelden.

Dat jij dan een andere weg in gaat slaan hoeven zij niet te weten...

En inderdaad: goed spelen leer je door veel, heel veel te oefenen...

H.Manback
19 oktober 2004, 22:54
Opbouwen, kleine stapjes, eerst zet je de gain op 0, weekje later op 1, weekje daarna op 2, en na 10 weken houden je ouders van cradle of filth :cool:

Anavrin
19 oktober 2004, 22:58
of laat ze Metallica- S&M horen, maar dan alleen de rustige liedjes natuurlijk (One, Nothing Else Matters)

Wat voor gitaar heb je zelf in gedachten?
Ik denk dat je bij je ouders meer goodwill kweekt met een plaatje van een klassieke Fender Stratocaster, dan met een überpuntige BC Rich :wink:
Succes ermee, en als het niet lukt, dan probeer je gewoon of je wel een basgitaar mag halen :razz:

scholier
19 oktober 2004, 23:04
[/quote]Zelf zeg ik dat het gewoon een kwestie van oefenen is maar


Ik begrijp het ff niet, bedoel je dat het een kwestie van oefenen is om je gitaarspel op de elektrische gitaar ook goed te laten klinken?? In dat geval de overstap is vooral ff wennen maar daarna wil je niks anders :wink: . :gitarist:

scholier
19 oktober 2004, 23:05
oeps ging ff fout

scholier
19 oktober 2004, 23:06
(voor de duidelijkheid) het eerste gedeelte heeft RiflemanNL geschreven en het witte gedeelte heb ik als reactie geschreven. :oops:

RiflemanNL
19 oktober 2004, 23:12
ik denk dat ik de Ibanez Starterpack ga halen... gitaar, versterkertje, koptelefoon (hebbe pa en ma geen last :P), boekje (jaa beetje inkomen etc 8-) ) en paar plectrums... best wel makkelijk en nog redelijk prijsje ook! :razz:

uninc
19 oktober 2004, 23:12
Mijn pa en ma zeggen dat ik geen elektrische gitaar moet gaan halen omdat het niet klinkt etc. Ik speel nu enkel akoestisch. Zelf zeg ik dat het gewoon een kwestie van oefenen is maar... iemand een argument hierop? Is het ook een kwestie van oefenen of...?

Zelf ga ik voor oefenen natuurlijk :roll: :wink:

Serieus, geloof me...koop gewoon een elektrisch gitaar. Ik heb echt een aantal jaar akoestisch gitaar gespeeld en heb sinds vorige week een elektrisch gitaar gekocht wat me toch echt 10x beter bevalt dan een akoestisch gitaar. In het begin is het wel effe wennen dat je met een smallere hals te maken hebt maar sommige dingen zullen tot je verbazing echt veeeel makkelijker gaan (barre shit enzo)

Enne...dat het niet klinkt??. Je folks zijn gewoon bang dat je de hele buurt bij elkaar gaat jagen en tot heel laat in de nacht wakker gaat houden. Gewoon een versterkertje kopen waar een aansluiting voor een koptelefoon in zit

michielv
20 oktober 2004, 08:57
Mijn pa en ma zeggen dat ik geen elektrische gitaar moet gaan halen omdat het niet klinkt etc. Ik speel nu enkel akoestisch. Zelf zeg ik dat het gewoon een kwestie van oefenen is maar... iemand een argument hierop? Is het ook een kwestie van oefenen of...?

Zelf ga ik voor oefenen natuurlijk :roll: :wink:

Feit is wel dat mensen zich sneller storen aan een electrisch instrument dan aan een akoustisch instrument. Een electrische gitaar is al snel "herrie" terwijl een akoustische al snel als "muziek" wordt gezien. Ligt ook aan de smaak van mensen maar degenen die zich eraan storen zijn vaak geen liefhebbers ;)

Is wel geinig, mijn buurjongen is inmiddels een jaartje of 15 en begint lekkere pleuris herrie te draaien (af en toe een beetje hard maar goed, ik kan het wel hebben want hij heeft wel een goede smaak ;) ). Mij stoort dat niet omdat ik die muziek ook leuk vind. De buren aan de andere kant zullen het beslist minder prettig vinden maar die zijn gelukkig ook erg okay (en doen er niet al te moeilijk over, zeker niet omdat die knul redelijke tijden aanhoudt).

Misschien werkt het het beste om gewoon te laten horen dat een electrische gitaar een instrument is en er niet altijd alleen maar herrie uit hoeft te komen. Dit hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid gain maar wel over wat je met je gitaar doet.

RiflemanNL
20 oktober 2004, 09:25
k tnx mense...! :)

dejohan
20 oktober 2004, 11:30
-een electrische gitaar kan je zachter zetten, een accoustische niet.
-zeg dat het een electrische gitaar wordt of een drumstel :D .

Anavrin
20 oktober 2004, 15:30
en dan koop je over 2 jaar alsnog een drumstel :-D

AART
20 oktober 2004, 15:57
en dan koop je over 2 jaar alsnog een drumstel :-D

Static-M
20 oktober 2004, 16:12
Dat zegt ie toch.

hendri
20 oktober 2004, 16:12
ik denk dat ik de Ibanez Starterpack ga halen... gitaar, versterkertje, koptelefoon (hebbe pa en ma geen last :P), boekje (jaa beetje inkomen etc 8-) ) en paar plectrums... best wel makkelijk en nog redelijk prijsje ook! :razz:

volgens mij moet je dat maar niet doen. ik weet niet wat je budget is maar dit soort pakketjes worden vaak afgeraden. ik hoor vaak dat óf de gitaar óf de versterker k*t is.

Correct me if i'm wrong

abbys
20 oktober 2004, 16:24
zijn keuze, is nog altijd geen miskoop (relatief gezien dan)

dejohan
20 oktober 2004, 16:40
Ik denk ook dat je met Ibanez nog wel safe zit voor een beginnerssetje. Denk niet dat gitaar onmiddelijk zal warpen of dan amp 2 seconden nadat de garantie verlopen is spontaan zal exploderen.

RiflemanNL
20 oktober 2004, 17:10
ik begin simpel... later kan ik altijd nog *hogerop* gaan :-D