PDA

View Full Version : Vraag over combinaties head & box



robbertjeeeh
19 oktober 2004, 22:40
Ok misschien wel een erg noobie vraag maar hier komt ie:

Als je bijvoorbeeld een Box van 50watt onder een head zet van 30watt, hoe zit dat dan?

Misschien beetje slecht geformuleerd, maar ik hoop dat ik een antwoord krijg :)

andy
19 oktober 2004, 23:17
Speakersnoer er tussen. Kijken of de ohmage van uitgang amp en ingang cab overeen komt en spelen maar.
Meer is er eigenlijk niet. :wink:

Negative K3 fan
19 oktober 2004, 23:19
een speakerbox heeft geen vermogen (watt) maar slecht een maximale belastbaarheid, dat geeft aan hoeveel watt je erin kan pompen voor hij kapot begint te gaan.

andy
19 oktober 2004, 23:24
Wat dus inhoudt dat je speakerkast wat zwaarder in watts moet zijn dan je versterker. Wees toch eens duidelijk Lennart. :wink:
Dus een 30 watt amp kan prima met een 50 watt cab.

robbertjeeeh
19 oktober 2004, 23:26
Dankjewel, ik begin nu met sparen en over een LANGE tijd kan ik m'n matchless halfstack kopen :P

BramVersteeg
20 oktober 2004, 01:49
:-? wel een matchless, maar niet eens weten hoe je een speakerkast aan moet sluiten.....

marc_o
20 oktober 2004, 16:15
Hier komen leuke verhalen van. Ik kan alvast niet wachten.






euh, de kleur van mijn Chieftaincab past niet goed bij mijn DC-30.....kan dit kwaad???

:lol:

ieme
20 oktober 2004, 16:21
Hier komen leuke verhalen van. Ik kan alvast niet wachten.

euh, de kleur van mijn Chieftaincab past niet goed bij mijn DC-30.....kan dit kwaad???

:lol:

Nee, dat kan absoluut niet! ga direct naar de gevangenis, ga niet door start u ontvangt geen 20.000 oldskool guldens!

marc_o
20 oktober 2004, 20:24
Dam'n, WEER niet gewonnen!!!! :(

robbertjeeeh
20 oktober 2004, 20:42
Hier komen leuke verhalen van. Ik kan alvast niet wachten.






euh, de kleur van mijn Chieftaincab past niet goed bij mijn DC-30.....kan dit kwaad???

:lol:

rofl, mjah dc-30 is een combo en geen losse head :P

Mjah zo noob ben ik ook weer niet :P, iig kan 't beter vragen dan niet want daar wordt je alleen maar wijzer van :X

robbertjeeeh
20 oktober 2004, 20:42
Hier komen leuke verhalen van. Ik kan alvast niet wachten.






euh, de kleur van mijn Chieftaincab past niet goed bij mijn DC-30.....kan dit kwaad???

:lol:

rofl, mjah dc-30 is een combo en geen losse head :P

Mjah zo noob ben ik ook weer niet :P, iig kan 't beter vragen dan niet want daar wordt je alleen maar wijzer van :X

jorrit
22 oktober 2004, 10:42
en daar heb je gelijk in!