PDA

View Full Version : [Riff contest] probeersel.mp3 (Dennis)



SYMPHONY
19 oktober 2004, 22:02
Hoi,
ik dacht lat ik ook eens wat proberen op te nemen, alleen heb ik niet de spullen en tijd om goed op te nemen. Dus sorry voor de niet al te goede kwaliteit.
Anyway hier is mijn brouwsel, ik heb er ca. 2 uur over gedaan waarvan anderhalf uur om een redelijke opname te doen.

http://www.photo-and-design.nl/mp3/probeersel.mp3

Het bestaat uit een harmonische gitaar thema (2x gitaar opname) met soort improvisatie solo'tje en een harmonische eind thema(2x gitaar opname) ik zet het er even bij, want mensen vroegen of ik een harmoniser gebruikte, niet dus.

Gear:
Boss pedals
Charvel (Jackson) Sunburst Gitaar
Kleine versterker (cabinet en top werkte niet echt lekker om op te nemen)
Pc:
Cool edit (geen flauw idee hoe het werkt, toch wat uit gekregen)
sounblaster live en een microfoon zo'n soort webcam ding.

Groeten, Dennis

Luc-O
20 oktober 2004, 11:50
Hé Dennis, leuk gedaan. Thema is cool, improvistatie solo'tje vind ik wat minder. Ik kan wel horen dat je veel naar Becker hebt geluisterd, maar als het je bedoeling is om zo te klinken mist het wat mij betreft nu nog ballen, het kan een stuk rauwer/agressiever/overuigender. Bij de triller op 0:10 gebruik je volgens mij een verkeerde interval, klinkt niet helemaal lekker. Maar voor een half uurtje werk heb je zeker iets leuks neergezet.

Grtz Luc

charlie45
20 oktober 2004, 12:19
> Dus sorry voor de niet al te goede kwaliteit.

je hoeft jezelf hiervoor niet te verontschuldigen, mix klinkt goed. als ik jou was zou ik nog wat begeleiding inspelen.

Stratman70
20 oktober 2004, 12:29
Je doet erg leuke dingen op de gitaar, petje af. Aan je spel en techniek te horen, had je er misschien toch meer uit kunnen halen, maar zoals je zelf al zegt heb je er niet veel tijd aan besteed. Best jammer eigenlijk. Waarom dan toch, vraag ik mezelf af...

Maar misschien was dit wel stiekem een opwarmertje en horen we nog een nieuwere versie ofzo, waar je meer tijd en aandacht in hebt gestopt?

Jeroenvanhulsteijn
20 oktober 2004, 14:08
k vind het ook een leuk thema. het klinkt alleen allemaal erg kaal. een beetje begeleiding kan idd geen kwaad.

SYMPHONY
20 oktober 2004, 19:26
Klinken als Becker .... in geen duizend levens, zo als hem is/was er maar 1. (Luc)

Als ik nog tijd heb zal ik ff kijken of ik er nog wat onder kan spelen. (Charlie45)

Ik hoop dat ik nog wat kan maken voor 15 november (Stratman)
Zelfde voor Jeroen.

Mijn probleem is even dat ik erg weinig tijd heb i.v.m. werk en mijn optredens met band (http://www.wastelands.nl) voorname nu inspelen nieuwe bassist. Ook prive heb ik ff weinig tijd want ik ben bezig met kopen van een nieuwe huis etc.
Maar als ik nog een gaatje kan vinden zal ik het zeker nog ff aanpassen.

Bedankt voor de reacties ;)
Dennis (Snel weer verder pfff)

Gert-Jan
20 oktober 2004, 23:07
Dennis,

Klint gaaf. Mooie sound en je stijl spreekt me wel aan.

Luc-O
20 oktober 2004, 23:42
Klinken als Becker .... in geen duizend levens, zo als hem is/was er maar 1. (Luc)

Thanks!!!!! :D :razz: :D :razz: :D :wink:

ben???
21 oktober 2004, 22:11
hee dennis, klinkt lekker! de kwaliteit is idd niet super :P. Wat begeleiding zou wel leuk zijn ja. Verder echt goed! Verslavend stukje :cool:

Ben

SiNiSTRaL
21 oktober 2004, 23:27
ey dennis, tijdje niet meer gesproken/gezien, ik moet weereens ff langskomen voor een lesje ;)
ik las in de aardschok dat je binnenkort weereens ergens met roadkill optreed, misschien dat ik ff binnen wandel
Patrick

p.s: leuk stukje

Shakeel
22 oktober 2004, 14:00
Hey Dennis ik vind em best vet man 8-) !

Keep it up

FrankS
23 oktober 2004, 23:31
Ja cool hey :D

boudewijn
24 oktober 2004, 14:43
Kon een tijdje niet reageren was even het land uit :wink:

Tja ik vind dit echt ok weinig op aan te merken behalve dat de solo er wel erg hard in knalt ( kleinigheidje ).

Verder leuk thema en goed naar te luisteren.

groet Boudewijn :-D

SYMPHONY
5 november 2004, 20:33
Je doet erg leuke dingen op de gitaar, petje af. Aan je spel en techniek te horen, had je er misschien toch meer uit kunnen halen, maar zoals je zelf al zegt heb je er niet veel tijd aan besteed. Best jammer eigenlijk. Waarom dan toch, vraag ik mezelf af...

Maar misschien was dit wel stiekem een opwarmertje en horen we nog een nieuwere versie ofzo, waar je meer tijd en aandacht in hebt gestopt?

Yup einde van het jaar wil ik hier Yngwie Malmsteens - far beyond the sun plaatsen, en Vinnie_Moore Morning_Star.
Leuk om het met backtrack te plaatsen, dus als jullie dat wat lijkt zet ik het erop. Greetz

segers
12 november 2004, 15:27
Hee gaaf gedaan hoor!!
:-D :-D