PDA

View Full Version : ashdown mag 410 & peavey tnt 115s



black jetta
19 oktober 2004, 20:14
hey,

kheb een praktisch vraagje:

ik heb een peavey TNT 115s (150 watt bascombo, 4 ohm) maar hiervan is de speaker kapot. Nu vroeg ik mij af of ik dit combo aan een cabinet zou kunnen aansluiten en zo de kapotte speaker zou kunnen omzeilen.
Ik zou het combo dan als 'head' willen gebruiken. En voor het cabinet had ik gedacht aan een ashdown mag-410 (350 watt, 8ohm).

thanks

emielow
19 oktober 2004, 21:08
gaat niet echt werken denkik

koop toch meteen een nieuwe top erbij :)

Anavrin
19 oktober 2004, 22:17
gaat zeker wel werken:

200 Watts RMS into 2 Ohms
150 Watts RMS into 4 Ohms
1/4 inch input jack
Active/passive input select switch
Pre- and post-gain controls
Bright boost switch
Contour EQ switch
High and low active tone controls - shelving type
7-band graphic EQ with in/out switch
Post-EQ effects loop - footswitch controlled
DDT™ speaker protection circuit with defeat switch
Status LED indicates power on (green) and DDT active/clip (red)
Low noise, electronically-balanced XLR output - pre-EQ
Ground lift switch for XLR output
Thermal, over-current and DC crowbar protection circuits
15 inch Blue Marvel® speaker
Horn-loaded tweeter
External speaker jack
Headphone jack

koen_V
20 oktober 2004, 13:10
Dan moet je toch wel een speakerkast hebben die ook 4ohm is zoals de peavey. Die ashdownkast is 8ohm en gaat dan niet werken toch?

Anavrin
20 oktober 2004, 15:34
waarom zou dat niet gaan werken???
het uiteindelijke vermogen wordt dan wel ongeveer 110 watt, maar da's toch genoeg?

koen_V
20 oktober 2004, 16:24
waarom zou dat niet gaan werken???
het uiteindelijke vermogen wordt dan wel ongeveer 110 watt, maar da's toch genoeg?

Het zal wel werken op een deel minder vermogen als je een 8ohm aansluiting hebt op je versterker. Als je je versterker van 4 ohm in een 8ohm kast steekt klopt je impedantie toch niet. Als je een 8ohm uitgang hebt op je versterker en je steekt die in een 8 ohm cabinet zal het wel geen probleem zijn.
Het zou kunnen dat het ook anders gaat, maar ik denk maar eventjes logisch na...

Anavrin
20 oktober 2004, 16:56
ja, OK, maar logisch nadenken werkt dus niet bij het aansluiten van een speakerkast :razz:
Als je er een 2 ohm kast aan hangt, dan geeft ie 200 watt, bij 4 ohm geeft ie dan dus 150 watt en bij 8 ohm geeft ie dan dus ongeveer 110 watt (om precies te zijn 112,5 watt). Het is dus geen enkel probleem om die kast erop aan te sluiten, en je hebt meteen een mooie basis voor een latere uitbreiding. Combo later verkopen, en een losse top erop, klaar...

Anavrin
20 oktober 2004, 17:01
check trouwens ook ff de zoekfunctie, waar je dan ohm invoert... er is al een shitload over geschreven hier. Je kan natuurlijk altijd in de winkel waar je die cab gaat halen vragen of het wel kan, dan weet je het zeker (en zo niet, dan heb je garantie, want in de winkel zeiden ze dat het kon)...