PDA

View Full Version : IK HEB DE TIP VOOR MENSEN MET RSI o.i.d.



Iron Maiden
19 oktober 2004, 16:48
Je moet eerst met je hand over de pols van je zere arm wrijven, en over de arm zelf, zodat deze wat opwarmt, dit kun je ook doen door je arm onder de warme kraan te houden. (je kan controleren of je arm warm genoeg is door hem tegen je hoofd te houden, als hij warm aanvoelt is het goed).
Als je arm en vingers opgewarmt zijn, moet je er met een stukje bamboehout overheen wrijven. :roll: :roll: :???: Als je dit elke dag een paar keer doet is je overbelasting zo weg, het klinkt misschien wat kwakzalfirig, maar ik doe dit nou al 2 weken en het helpt echt. :o :o

Fluffy
19 oktober 2004, 17:38
hmm interessant laak ik ook maar eens proberen soon. thanks

capt. E
19 oktober 2004, 18:20
Te gek dat deze remedie zo goed voor je werkt Iron Maiden. RSI is echt een groot probleem. Ik zal deze tip ff doorspelen naar een vriend van me die dit probleem ook heeft.

frenske
19 oktober 2004, 18:31
Uhm ... placebo is niet alleen een band! :o

BramVersteeg
19 oktober 2004, 19:24
Al was het een zetpil, het werkt toch.....

Iron Maiden
19 oktober 2004, 19:49
Ook al is het een placebo, het werkt wel dus wat maakt het dan uit??
Ik speel nou al 5 dagen wel 5 uur per dag en ik heb helemaal geen last gehad :-D :-D

Fluffy
19 oktober 2004, 20:09
hoe kom ik dan weer aan bamboehout :oops:

Indiana Joost
19 oktober 2004, 20:12
Men neme:
1. een stukje bamboehout.

Klaar! :D










Sorry ik ben te flauw vandaag :roll:

Fluffy
19 oktober 2004, 20:22
waar haal je dat grei /?11!!!!11111!!

Bleak
19 oktober 2004, 23:30
china... DUHHHH

Fluffy
20 oktober 2004, 13:17
:roll:

djmagich
20 oktober 2004, 15:15
Dit is inderdaad een zeer handige tip, en ik ga em ook zeker proberen :D

Fluffy
20 oktober 2004, 16:48
waar haal ik dat bamboe !!!11L!L!l23ll!!

Chris Wolstenholme
20 oktober 2004, 17:51
houthandelaar

de tuinen maybe ookwel

e_lukather
20 oktober 2004, 17:53
bouwmarkt heeft van die bamboe stokken.. kan dat ook? ziet er best stom uit.. hehe met zo'n stok over je arm wrijven. Maar als het werkt is het geniaal !

Bastijn
20 oktober 2004, 19:51
Wat ook werkt ter pols VERSTEVIGING:

Voor veel vechtsporten moet je eindeloos op je VUISTEN opdrukken. dit niet alleen ter bevordering van je bovenarm spieren, maar ook ter versteviging van je pols (zodat een rechtstreekse vuistslag harder aankomt).
In het begin is dit ongelooflijk zwaar werk, maar het is wel zeer lucratief.
Ik heb sinds een tijdje al geen kramp meer gehad, terwijl ik niet vaker speel dan afgelopen jaren.
Probeer het eens!

niels_r
20 oktober 2004, 21:24
Als je last hebt van RSI heeft dat een reden. Je moet de oorzaak aanpakken en niet de symptomen bestrijden. Het is dus niet zo dat je RSI oplost met een stukje bamboehout.

Voor mijn werk zit ik elke dag zo'n beetje 8 uur achter een PC en 's avonds vaak ook nog een uurtje of wat. Verder nog bas en gitaarspelen erbij. Je kan wel raden dat ik behoorlijk tot een risicogroep behoor. Goed opletten, goed op je houding letten en voldoende rust nemen is de enige manier om RSI te voorkomen. Op het moment dat je iets voelt, het zeker serieus nemen, meer rust nemen en naar de dokter gaan.

Maar als bamboehout jou helpt dan vind ik het prima hoor :wink:

Morpheus
21 oktober 2004, 12:04
ik ben het compleet eens met niels_r.
ik speel naast gitaar en bas, ook nog s piano, en ik zit ook veel achter pc's.ik heb NOOIT rsi gehad. je moet idd niet de symptomen van rsi aanpakken maar rsi zelf.

ik heb t voordeel dat ik een taai lijf heb, dat niet kapot te krijgen is, maar pushups op je vuisten helpt zeer (moet ik ook op training doen...) als je iedere dag, een week lang, dat doet, voel je het resultaat al. en dan hoef je maar 10 pushups per keer te doen, kost je hoooguit een minuut.

(ik verwoord t wellicht gestoord, maar jullie snappen wat ik bedoel..hoop ik... :P )

bassmeister H
21 oktober 2004, 21:43
ik ben het compleet eens met niels_r.
ik speel naast gitaar en bas, ook nog s piano, en ik zit ook veel achter pc's.ik heb NOOIT rsi gehad. je moet idd niet de symptomen van rsi aanpakken maar rsi zelf.

ik heb t voordeel dat ik een taai lijf heb, dat niet kapot te krijgen is, maar pushups op je vuisten helpt zeer (moet ik ook op training doen...) als je iedere dag, een week lang, dat doet, voel je het resultaat al. en dan hoef je maar 10 pushups per keer te doen, kost je hoooguit een minuut.

(ik verwoord t wellicht gestoord, maar jullie snappen wat ik bedoel..hoop ik... :P )

hoeven jullie maar 10 push ups, lucky basterds :D

Lazy B.
21 oktober 2004, 22:43
Je moet eerst met je hand over de pols van je zere arm wrijven, en over de arm zelf, zodat deze wat opwarmt, dit kun je ook doen door je arm onder de warme kraan te houden. (je kan controleren of je arm warm genoeg is door hem tegen je hoofd te houden, als hij warm aanvoelt is het goed).
Als je arm en vingers opgewarmt zijn, moet je er met een stukje bamboehout overheen wrijven. :roll: :roll: :???: Als je dit elke dag een paar keer doet is je overbelasting zo weg, het klinkt misschien wat kwakzalfirig, maar ik doe dit nou al 2 weken en het helpt echt. :o :o

You're kidding?! :-? :o Waar haal je dat hout? Is de moeite van 't proberen waard! :P

Iron Maiden
22 oktober 2004, 12:10
Ik heb het bamboehout uit de tuin van de buren, die binden er hun boompjes mee vast. Maar je kan bamboe ook gewoon in de bloemenwinkel kopen (als je geen buren hebt) Het werkt trouwens echt, ik hoorde het van mijn gitaarleraar, en geloofde het eerst ook niet, maar het werkt echt, als geneesmiddel,en als preventiemiddel.

Morpheus
22 oktober 2004, 13:11
ik ben het compleet eens met niels_r.
ik speel naast gitaar en bas, ook nog s piano, en ik zit ook veel achter pc's.ik heb NOOIT rsi gehad. je moet idd niet de symptomen van rsi aanpakken maar rsi zelf.

ik heb t voordeel dat ik een taai lijf heb, dat niet kapot te krijgen is, maar pushups op je vuisten helpt zeer (moet ik ook op training doen...) als je iedere dag, een week lang, dat doet, voel je het resultaat al. en dan hoef je maar 10 pushups per keer te doen, kost je hoooguit een minuut.

(ik verwoord t wellicht gestoord, maar jullie snappen wat ik bedoel..hoop ik... :P )

hoeven jullie maar 10 push ups, lucky basterds :D

waahahahahahahahahaha grapjas!!!!! nee dus....

(sorry, ff off-topic, maar goed..)

nee, we beginnen met 20 pushups, 20 situps, en daarna nog een hoop andere shit (je lam schoppen tegen een kussen, 1 minuut lang, 3 keer achter elkaar). en die serie herhalen we dan nog s...en dan als we echt lekker bezig zijn, 5 tot 10 minuten paardrijstand (een uiterst ONCOMFORTABLE manier van staan...maar goed....)..tis geen kattepis;)

maar met 10 p-ups per dag, red je t dus wel, met je rsi....

Carlos SanTuna
22 oktober 2004, 13:47
Voor bamboe moet je in off-topic zijn:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40021

firebottle
26 oktober 2004, 18:54
Tja, nog nooit een panda met RSI gezien... :wink:

Shaggy
26 oktober 2004, 23:41
ik ben het compleet eens met niels_r.
ik speel naast gitaar en bas, ook nog s piano, en ik zit ook veel achter pc's.ik heb NOOIT rsi gehad. je moet idd niet de symptomen van rsi aanpakken maar rsi zelf.

ik heb t voordeel dat ik een taai lijf heb, dat niet kapot te krijgen is, maar pushups op je vuisten helpt zeer (moet ik ook op training doen...) als je iedere dag, een week lang, dat doet, voel je het resultaat al. en dan hoef je maar 10 pushups per keer te doen, kost je hoooguit een minuut.

(ik verwoord t wellicht gestoord, maar jullie snappen wat ik bedoel..hoop ik... :P )


dat klinkt aantrekkelijker dan dat bemboe gedoe .. ik ga er morgen mee beginnen .. ben nu nog te lui

Wormaap
27 oktober 2004, 00:52
Voor mij werkt de powerball prima (en dan bedoel ik niet die beruchte gitaarversterker :P)
Tussen't spelen door steeds wat powerballen en je versterkt vooral je onderarmspieren en pols nogal :)
www.powerballeurope.com