PDA

View Full Version : Drumcomputers



telecastermaster
19 oktober 2004, 14:25
Wat voor drumcomputers gebruiken jullie? Is ie een beetje gebruiksvriendelijk??

Ik gebruik thuis een Alesis DM5 sound module maar zit nu te denken aan een stand-alone apparaat voor d'r bij. Ik had er ooit eentje (een Alesis SR16) maarheb die ooit weer eens verkocht. :roll:

Is het trouwens niet slimmer (grotere knal for the Euro) om zo'n geintegreerd apparaat te kopen met opname mogelijkheden en ampsimulatie?

Mithrandir
19 oktober 2004, 14:42
Ik gebruik software samplers zoals Battery of Kompakt, de bedoeling is om uiteindelijk een controller aan te schaffen om al mijn softsynths en samplers makkelijk te kunnen bedienen, nu gebeurd het nog met een hoop muisklikken.

schizo910
31 oktober 2004, 19:25
Ik gebruik een rhytmtrack van Zoom, de geluiden uit m'n synthesizer en de synthesizer als midi board om de drumgeluiden uit de sequencer software te gebruiken...

Lord Abortion
4 november 2004, 18:01
Is een drumcomputer eigenlijk makkelijk in gebruik, want ik zou voor mijn band moeten alle drumtracks maken met Cakewalk Home Studio 2004XL, en dat is echt verschrikkelijk moeilijk en duurt lang.

Frits van Mourik
5 november 2004, 00:23
Ik heb hier een Zoom Micro RhythmTrak MRT-3B
Eenvoudig machientje met 'n hoop mogelijkheden.
Binnen een half uur te begrijpen :lol:
Voor het geld zijn de geluiden nog best redelijk ook!

telecastermaster
5 november 2004, 10:20
@Lord A. sequencing in Cakewalk is toch vrij simpel en gaat met copy en paist toch tamelijk snel?!

flightcase
24 november 2004, 21:31
Hey Lord Abortion kun jij me misschien uitleggen hoe de drumcomputer van cakewalk homestudio werkt dan ik heb daar wat mee gekloot maar ik krijg hem niet aan de gang.