PDA

View Full Version : Fieldy van Korn op een ATK???



Anavrin
19 oktober 2004, 11:57
Heej luitjes,
ik zat gisteren om 2.00 uur nog lekker te zappen, en daar kwam Korn voorbij op MTV. Aangezien het een oude clip was (uit de tijd dat ze nog goede muziek maakten), bleef ik ff kijken. Het was trouwens de clip van "Blind". De bassist van Korn ging zoals altijd weer compleet uit z'n plaat, en toen zag ik iets raars... Hij leek te spelen op een Ibanez ATK. Weet iemand hier toevallig of dat kan kloppen, want dat had ik echt nog nooit gehoord. Ik heb al wat gegoogled, en daar heb ik niks kunnen vinden...

Lazy B.
19 oktober 2004, 12:05
Hij leek te spelen op een Ibanez ATK. Weet iemand hier toevallig of dat kan kloppen, want dat had ik echt nog nooit gehoord.

Waarom is dat zo gek eigenlijk? Ik heb wat ervaring met ATK's en die dingen zijn behoorlijk universeel hoor.

Anavrin
19 oktober 2004, 12:06
ik dacht altijd dat Fieldy alleen op Soundgear-modellen speelde, dus daarom vond ik het wat raar.

Lazy B.
19 oktober 2004, 12:11
ik dacht altijd dat Fieldy alleen op Soundgear-modellen speelde, dus daarom vond ik het wat raar.

Wanneer werd de eerste Soundgear geïntroduceerd?

Anavrin
19 oktober 2004, 12:13
je ne sais pas, maar die bestaan al redelijk lang, dat weet ik wel...

Lazy B.
19 oktober 2004, 12:20
Nah ja, hoe dan ook. Zou die gast van Korn niet al langer bassen dan dat er Soundgears bestaan? Nah ja, je begrijpt wel wat ik bedoel. :wink:

ToolRulez
19 oktober 2004, 12:42
Hehe, misschien heeft Fieldy alsnog het licht gezien :wink:.

MazeMouse
19 oktober 2004, 14:19
Hehe, misschien heeft Fieldy alsnog het licht gezien :wink:.
Fieldy kennende krijgt hij zelfs uit een ATK nog het rammelrammelratelratel-geluidje waar hij zo bekend om is.

Wouter J
19 oktober 2004, 21:34
In de clips van "Shoots and ladders" en "Clown" is hij ook met een amber kleurige vijfsnarige ATK te zien.

Die clips stammen uit de begin tijd van Korn toen ze hun instrumenten nog zelf hadden moeten kopen.

Goose
24 oktober 2004, 17:12
He lui,

De Soundgear bestaat al langer, Fieldy huppelde toen nog in zijn luier rond. Ze bestaan al zeker een jaar of 15/20. Een vriend van mij is begonnen op een SoundGear en dat is al zeker een 15 jaar terug als het al niet langer is.

Greets Lex.

Wouter J
24 oktober 2004, 17:48
He lui,

De Soundgear bestaat al langer, Fieldy huppelde toen nog in zijn luier rond. Ze bestaan al zeker een jaar of 15/20. Een vriend van mij is begonnen op een SoundGear en dat is al zeker een 15 jaar terug als het al niet langer is.

Greets Lex.

De soundgear series bestaan sinds 1987 en waren bedoeld als vervanging van de Roadstar pro bas series. Hier is een pagina uit de 1989 Ibanez catalogus. De soundgears van toen hadden veel meer mogelijkheden en zaten veel beter in elkaar.

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1989/sdgr.jpg

Wouter J
24 oktober 2004, 17:51
in 1990 boden ze zelfs een model soundgear met EMG pickups standaard aan.

http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1990/sdgr.jpg

Lazy B.
25 oktober 2004, 11:20
Lekkere jongens zeg, die gasten in die SG-reclames. :wink:
Zou de verkoop door die nichten nou echt zijn gestegen? :-?

Wouter J
25 oktober 2004, 12:08
Lekkere jongens zeg, die gasten in die SG-reclames. :wink:
Zou de verkoop door die nichten nou echt zijn gestegen? :-?

Je bent de tijdlijn vergeten, dit zijn foto's uit 1989 en in die tijd waren bands zoals Bon Jovi (in hun "you gave love a bad name" periode) Whitesnake, Stryper, Poison en Mötley crue de bands die de charts met gitaar muziek domineerden. Hun looks: Veel haar en strakke pakjes was toendertijd heel in en als je er zo bij liep kreeg je geheid alle vrouwen plat. (Het bewijs: Tommy Lee van Mötley Crue heeft het met heel wat supermodellen gedaan. En Eddie Van Halen was getrouwd met een supermodel) In feite is de look de huidige Nu-metal bands hebben niet veel anders, al die bands lijken kwa uiterlijk sprekend op elkaar.

Bovendien als op TV naar programma's over sex keek en er kwamen echte nichten op dan waren ze meestal kaal en droegen ze leer dus ik snap niet waar jij de assosiatie vandaan haalt.

Lazy B.
25 oktober 2004, 12:16
Lekkere jongens zeg, die gasten in die SG-reclames. :wink:
Zou de verkoop door die nichten nou echt zijn gestegen? :-?

Bovendien als op TV naar programma's over sex keek en er kwamen echte nichten op dan waren ze meestal kaal en droegen ze leer dus ik snap niet waar jij de assosiatie vandaan haalt.

Relax, 't was maar een geintje...

AntY
25 oktober 2004, 13:04
hij voelt zich aangesproken, hij liep er toen zelf ook zo bij :wink:

just kidding hoor :)

Lazy B.
25 oktober 2004, 14:32
just kidding hoor :)

Goed dat je dat nog even toevoegt, anders heb je het hier gedaan hoor! :dance: :D

Wouter J
25 oktober 2004, 14:47
Ik was 13 in 1989 dus ik kon er niet zo hebben bijgelopen. :roll:

Ik heb al die catalogie uit die tijd altijd gehouden dus ik weet alles nog.