PDA

View Full Version : Gefrustreerd...



DeLirium
24 mei 2002, 21:27
Hallo gitaarmensen, ik voel me een beetje heel erg gefrustreerd over het feit dat ik het gevoel heb dat ik heel erg slecht ben in gitaarspelen (ik ben heel serieus), vooral omdat ik dat stukkie van master of puppets maar niet doorkrijg, dat snelle tussenstukje (ze spelen het op 220, ik kan het net op 180). Dit frustreert me zwaar, maar vooral ook omdat ik het al zolang oefen, en omdat ik al zolang gitaar speel (3 jaar electrisch, 5 jaar akoestisch). m'n linkerhand gaat wel, maar m'n rechterhand wil niet!

Ook heb ik het idee dat iedereen beter is dan ik ben, hebben jullie dat (soms) ook?

Robbert
24 mei 2002, 21:31
Ik heb het iedergeval wel, dat gevoel.

Ik speel nu ook alweer zo'n vier jaar electrisch, maar als ik dan kijk naar de jam-sessies in de kroeg, dan ligt het niveau vaak (zeker niet altijd) boven het mijn niveau. Maar ja, ik speel dan ook niet in een band, ik wordt dus ook niet gepushed om beter te spelen.
Eigenlijk blijf ik gewoon achter. Hmm.. Gitarist zoekt band. Omgeving Amersfoort :smile:

Dionyios
24 mei 2002, 21:36
misschien ligt het aan de techniek die je voor je rechterhand gebruikt... heb wel eens gelezen hier dat het al heel erg kan uitmaken als je je plectrum iets anders houdt.

Zelf waag ik me nog niet aan MoP, want ik besteed al me tijd aan de oefeningen die ik van me leraar krijg.

Oja, en volgens mij moet je er niet zoveel waarde aan hechten hoe goed (of hoeveel beter) anderen zijn. Want als het goed is speel je nog steeds voor je plezier!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-05-24 20:39 ]</font>

DeLirium
24 mei 2002, 21:42
Jah oke ik weet wel dat het voor m'n plezier is, en vaak heb ik er ook heel veel plezier in, maar ik ben een perfectionist, en dus moet voor mij alles perfect klinken. liefst met zo weinig mogelijk oefenen op één ding, maar daar kom je natuurlijk niet onderuit.

En ik speel wel in een band, maar ik ben de enige gitarist daar dus ik word ook niet echt gepushed om beter te leren spelen (lees: soleren, daar ben ik ook redelijk slecht in).

Dionyios
24 mei 2002, 21:48
Tja dan zou ik als ik jouw was gewoon veel oefenen op de dingen die je niet goed beheerst.

Bins
25 mei 2002, 00:05
Nou troost je, ik kan zeer weinig. Ik speel al 7-8 jaar ofzo (nooit les gehad) en het moeilijkste nummer wat ik kan is "better off today" van de satanic surfers. (je gaat lachen als je dat nummer hoort) Mij boeit et niet echt dat ik geen virtuoos ben, als het maar beukt. Maar goed, to the point "er is altijd iemand slechter dan jij" :smile: En als je blijft oefenen krijg je heb heus wel door, soms na een maand, soms na een jaar. Just keep at it.

P.S> ow, "stairway to heaven" kan ik ook (tot aan et "heavy gedeelte), telt die ook mee?

Luca P
25 mei 2002, 12:02
So what! Slash himself had het gevoel dat hij een schooljochie was toen hij met Mr. Les Paul speelde.
Iedereen zit wel eens in het midden van de 'file'. Kijk maar eens wie je al 'voorbij gespeeld' hebt.

sebass
25 mei 2002, 12:29
Ik speel 7 jaar (ook geen les) en in twee jaar was ik echt zo veel vooruit gegaan. voor die twee jaar kon ik nog geen solo en daarna kon ik ineens bijna alles wel spelen. Ik speel ne veel Dream theater, wat Eric Johnson e.d. Verder luister ik ook veel naar klassiek waar ik veel inspiratie uit kan halen. Ik improviseer heel erg veel, dan speel ik gewoon wat akkoorden in en ga ik allemaal techniekjes oefenen op die scale. Nog twee jaar later en dan zal ik misschien alles perfectioneren. Dus er is nog hoop. Oh ja als snelheid niet lukt moet je opletten dat je je rechter hand wel goed ontspant (anders heb je trouwens zo rsi of tendonitis), want dan kun je veel sneller spelen. Haal de snelheid ook uit je pols en vingers en NIET uit je elleboog dat is ook echt geen goed idee. Houd je plectrum ook los vast. Dus ga niet gefrustreerd krampachtig spelen, het kost je je arm en qua snelheid zul je het ook niet halen.
Natuurlijk speel ik nog niet alles perect maar daar werk ik aan.
Ik ken het wel ik speel gewoon alleen voor de lol maar ik kan het echt niet hebben als iets echt niet lukt dan ga ik ook door tot het wel lukt. Dus het komt wel goed.

DeLirium
25 mei 2002, 20:34
Bedankt voor de reacties allemaal, ik zal proberen plezier te behouden in het spelen, in plaats van dat ik "alles moet kunnen spelen". Bedankt!