PDA

View Full Version : Achterkant Fender Stratocaster



dacrow
19 oktober 2004, 09:35
Weet iemand waarom het plaatje op de achterkant van een Fender Stratocaster bij Hendrix en Srv was verwijderd ?

Misschien gewoon om gemakkelijk snaren te vervangen ? :cool:

ijzerbroot1
19 oktober 2004, 09:43
gewoon 'lekker belangrijk dat achterlijke stukkie plastic" :razz:

zijn er meer die het gewoon weglaten.

guvnor
19 oktober 2004, 09:50
Zoals SRV met z'n gitaar omging zou hij voor elk optreden een nieuwe moeten plaatsen...

dejohan
19 oktober 2004, 10:07
Je krijgt nooit of te nimmer een echte Hendrixs sound met dat stukje plastiek aan je gitaar. :-D

ijzerbroot1
19 oktober 2004, 10:17
kun je nagaan hoe belangrijk dat stukske plastic is :lol:

bat
19 oktober 2004, 10:20
Geen idee waarom zij hem weggelaten hebben, maar bij mij zit ie er ook al niet meer op. Dat gekloot steeds bij het vervangen van de snaren om de snaren door die gaatjes in dat plaatje in de gaatjes in het tremeloblok te krijgen (de gaatjes zitten ook precies niet goed meestal)... daar was ik heel snel mee klaar.

Anders Destium
19 oktober 2004, 10:59
Dus een gitaar klinkt beter zonder de afdekplaatjes, nu weet ik waarom het bij mij altijd zo slecht klinkt :lol:

Lune-a-tic
19 oktober 2004, 11:19
Bij Jimmy was dat om de veren te 'bespelen', geeft een apart effect. :lol:

bert k
19 oktober 2004, 11:32
Je moet wel het originele Fenderplaatje weglaten. Als je een Squierplaatje weglaat klinkt dat waardeloos...

H.Manback
19 oktober 2004, 11:54
Om maar te zwijgen over een of ander vaag rip off merk he ;)

Maar zou je Squier nou beter gaan klinken als je er eerst een fender plaatje opschroeft, en die vervolgens weghaalt? :-? :razz:

Anders Destium
19 oktober 2004, 12:08
Ik weet het wel zeker! Het geluid kan er in ieder geval niet op achteruit gaan :D

JvD.
19 oktober 2004, 12:33
kep nog zo'n zwart achter plaatje, het enige wat het je kost zijn de verzendkoste =] (niet allemaal tegelijk!)

bert k
19 oktober 2004, 13:07
Ik heb nog zo'n plaatje van een hele ouwe Fender! Het is Custom Relic (=stuk) en ik vraag er maar €3000,- voor!
:-D

H.Manback
19 oktober 2004, 13:28
Verkocht! :razz:

marc_o
19 oktober 2004, 13:31
Ik heb zo'n plaatje eens aan de voorkant over mijn snaren geschroefd, en de buren vonden dat het er erg op vooruit was gegaan. Was wel een echt Fenderplaatje natuurlijk, dat spreekt voor zich.

MightyMike
19 oktober 2004, 13:41
Je kan dat plaatje natuurlijk ook omgekeerd vastvijzen, dan krijg je een heel mooi out-of-phase-effect...

John P
19 oktober 2004, 16:20
Dat plaatje is erop gezet voor nudist-muzikanten; zeker als zo'n muzikant zijn gitaar zo lekker stoer laag had hangen leverde dat problemen op. :razz:

marc_o
19 oktober 2004, 16:33
Ja, ik moet bekennen dat ik met mijn schaamhaar wel steeds vast kwam te zitten tussen die veren. Om nou te zeggen dat dat een fijne sensatie was, misschien voor anderen, maar ik vond het pijnlijk.
Sindsdien heb ik geen gitaren meer met afdekplaatje en ook al geen schaamhaar meer.....

sash
19 oktober 2004, 17:22
Nou kunnen jullie er wel een lolletje om gaan zitten maken, maar het had een reden dat dat plaatje eraf was.

Zowel Jimi als SRV gebruikten 5 veren achterin de tremolo. De brug zat dus helemaal plat tegen de body. Daardoor zaten de gaatjes in de brug voor de snaren niet meer onder de gaatjes in het plaatje wat achterop zat en konden de snaren niet meer vervangen worden, tenzij je elke keer dat plaatje eraf schroefde, wat dus erg irritant is.

H.Manback
19 oktober 2004, 18:15
En toch blijft grappen maken leuker :D

(Disclaimer: Dit was ook als grap bedoeld, van de bovenstaande post heb ik wel degelijk zeer nuttige zo niet onmisbare informatie geleerd)

sash
19 oktober 2004, 18:44
:D

ieme
19 oktober 2004, 19:58
ze zeggen dat je meer sustain hebt... je kan er ook een metalen plaat op schoeven, dan heb je juist meer sustain... :wink:

bert k
19 oktober 2004, 22:51
Het is hetzelfde als de asbak van een Tele, hij is volstrekt nutteloos, dus je kan hem net zo goed weglaten

H.Manback
19 oktober 2004, 22:56
Tsja, als zelfs de meest verstokte kettingrokers onder de gitaristen het gewoon verdommen om een perfecte asbak te gebruiken... Waar gaat het heen met de wereld?!? Gewoon maar nonchalant op het podium dumpen die peuk :roll:

dacrow
22 oktober 2004, 14:13
Volgens mij verandert er niets aan de klank en is het gewoon voor sneller een snaar te verversen ...

Alhoewel als je het bij Jimi zietn én bij SRV .. nadoen :-D

marc_o
22 oktober 2004, 22:36
Eén keer met je zak tussen die veren en jij gilt als nooit te voren, met een geluid, slechts te evernaren door alle verkrijgbare distortion tegelijk aan te zetten op een al overstuurde rectifier...

dacrow
23 oktober 2004, 12:09
Ik kan me niet inbeelden dat de klank erdoor verandert ,de klank van een
elektrische gitaar wordt toch bepaalt door de karakteristiek van de elementen ?

Volgens mij is het voor snel een snaar te vervangen :cool:

Morpheus
23 oktober 2004, 15:02
Ik kan me niet inbeelden dat de klank erdoor verandert ,de klank van een
elektrische gitaar wordt toch bepaalt door de karakteristiek van de elementen ?

Volgens mij is het voor snel een snaar te vervangen :cool:

nee..sorry, dat klopt niet wat je daar zegt :)

alles van een gitaar bepaald de klank. de soort hout, de verbinding van de nek (waarom denk je anders dat sommige mensen zweeeeren bij een bolt-on, en anderen bij een verlijmde nek?). ik vind zelf de beste soort elementen, elementen die het pure signaal oppikken, en zelf niets extra's toevoegen (of juist de varianten die zelf al lichtelijk klinken als distortions) maar de klank word niet alleen bepaald door de karakteristiek van het element:)

sash
23 oktober 2004, 16:46
Ik kan me niet inbeelden dat de klank erdoor verandert ,de klank van een
elektrische gitaar wordt toch bepaalt door de karakteristiek van de elementen ?




Dan zou je in principe van je schutting al een geweldige top of the bill gitaar kunnen maken

bert k
23 oktober 2004, 18:21
Ja, das wel waar op zich, maar zo'n plaatje hoor je echt niet. Dan zou je ook het verschil moeten horen of je een leren jasje draagt of een T-shirt, dat drukt immers ook tegen de gitaar...

Richwoodje
23 oktober 2004, 22:59
Ja, das wel waar op zich, maar zo'n plaatje hoor je echt niet. Dan zou je ook het verschil moeten horen of je een leren jasje draagt of een T-shirt, dat drukt immers ook tegen de gitaar...

dat maakt toch ook uit. Een leren jasje heeft zó veel meer sustain dan een standaard T-Shirt. Ow jah, en wil je een echt heavymetalhardcorekutgeluid, doe dan een overall aan:

http://planetfusion.chez.tiscali.fr/Slipknot%20scene%203.jpg

:-D :D :-D

bert k
23 oktober 2004, 23:57
:-D :D :-D Hoe heten die gasten? "The Condoms"?

Anders Destium
24 oktober 2004, 00:51
Pipo's Posse :D


Ook de kleur knoppen en wat voor tuners je hebt bepalen je uiteindelijke geluid. Buzz Feiten tuning system is desastreus voor je tone, net als spelen met witte sokken aan.

dejohan
24 oktober 2004, 10:49
:-D :D :-D Hoe heten die gasten? "The Condoms"?

The Vuilnismannen From Hell

Jollert
24 oktober 2004, 15:54
The Vuilnismannen dan ook he en niet The Garbagemen From Hell :-D

Bluesbreaker
24 oktober 2004, 16:20
hm, je reactie past wel bij je onderschrift

Jollert
24 oktober 2004, 17:14
Ja zelfkennis

bert k
25 oktober 2004, 00:38
Of De Garbagemen uit den onderwereld. :-D

H.Manback
25 oktober 2004, 03:07
Tsja, als ik naar die maskers kijk...

Make me beautiful, de bloopers band?

marc_o
25 oktober 2004, 13:13
Marijke Helwege wannabee band