PDA

View Full Version : Octaver



Bluesbreaker
18 oktober 2004, 22:50
zijn er nog leuke octavers die gewoon een octaaf erbij gooien, zonder fuzz oid?

Is bijvoorbeeld die octave multiplexer van EH iets, lijkt me geen gek duur pedaal.

Speeddemon
18 oktober 2004, 22:53
Boss OC-2.

Tracking is niet alles, hij vervormt een tikkie, maar da's wel lekker.

Ideaal voor stonerrock, Sabbath, Deep Purple achtige dingen.

Antal
19 oktober 2004, 01:53
Iemand bekent met de yamaha OC-1 Octaver?

skanky
19 oktober 2004, 08:34
Je zal altijd een beetje vervorming krijgen aangezien een octaver niet je signaal een octaaf omlaag transponeert maar er een toon bij genereert die een octaaf lager klinkt.
Die toon is een soort van blokgolf wat betekend dat het alle oneven harmonischen bevat en daardoor een beetje overstuurd klinkt.

Phyrexian
19 oktober 2004, 10:06
Er is ondertussen ook een OC-3 van Boss... ietsje beter en uitgebreider, zo zegt men.
EBS heeft ook een octaver. Deze is kwalitatief superieur, maar de prijs ligt ook aan de superieure kant, vrees'k.

Bluesbreaker
19 oktober 2004, 10:10
okay, bedankt

ik wil er dus een octaaf bij op, niet er onder. Ik heb nog eens gekeken, maar volgens mij is die EH ook voor lagere octaven.

Dirk_Hendrik
19 oktober 2004, 11:23
Bluesbreaker,

Wat je vraagt is min of meer de heilige graal waar ik al een jaar of 14 naar op zoek ben. Een niet vervormde (octavia etc), niet digitale "omhoogoctaver".

birt
19 oktober 2004, 12:19
Bluesbreaker,

Wat je vraagt is min of meer de heilige graal waar ik al een jaar of 14 naar op zoek ben. Een niet vervormde (octavia etc), niet digitale "omhoogoctaver".

zvex jonhnny octave? :D

Dirk_Hendrik
19 oktober 2004, 12:31
14 jaar geleden was er nog geen zvex. 4 jaar geleden ook niet.

Robbert
19 oktober 2004, 12:31
zvex jonhnny octave? :D

Ik betwijfel het; ZVex maakt eigenlijk alleen maar noise-toys.

Phyrexian
19 oktober 2004, 12:47
Die ooh-wah en seek-wah produceren toch wel héél prachtige geluidjes als je't mij vraagt.

birt
19 oktober 2004, 15:16
zvex jonhnny octave? :D

Ik betwijfel het; ZVex maakt eigenlijk alleen maar noise-toys.

die johnny octave zou clean octave up (en zelfs 2 octave up) moeten worden :)

Bluesbreaker
19 oktober 2004, 21:34
Bluesbreaker,

Wat je vraagt is min of meer de heilige graal waar ik al een jaar of 14 naar op zoek ben. Een niet vervormde (octavia etc), niet digitale "omhoogoctaver".

hm, das niet zo mooi

wat is volgens jullie dan een goede up octaver met vervorming?

Fuhgawz
19 oktober 2004, 23:09
Misschien is het te doen als je een ABY doos gebruikt met een droog signaal en de andere door een Digitech Whammy oid.

skanky
19 oktober 2004, 23:53
Een Whammy heeft van zichzelf al een Wet en een Dry uitgang

Dirk_Hendrik
20 oktober 2004, 09:31
UIteraard...
Wat ik naar boven even zei was dat mijn zoektocht was naar een analoge octave up octaver. Een gewone digitale pitchshifter heb ik ook wel.

Lucluc
20 oktober 2004, 10:45
De Pearl octaver kan een octaaf omhoog, maar wel met vervorming.

Dirk_Hendrik
20 oktober 2004, 11:02
Klopt, met een hele slechte tracking over een heel beperk gebiedje op je gitaar.

Jeroenvanhulsteijn
20 oktober 2004, 14:46
how about de EHX Poly octave generator. die gaat ook omhoog. omlaag ook trouwens. zal niet goedkoop zijn.

Fuhgawz
20 oktober 2004, 17:44
UIteraard...
Wat ik naar boven even zei was dat mijn zoektocht was naar een analoge octave up octaver. Een gewone digitale pitchshifter heb ik ook wel.
Sorry :oops: Dat heb ik even over het hoofd gezien.
Die POG van EHX is vrij nieuw geloof ik. Ik weet zelfs niet of hij al uit is in Nederland. Nee, hij staat op de website bij 'Coming soon', maar het klinkt veelbelovend:
Polyphonic octave generator. You can add one octave up, two octaves up, and one octave down and blend all of them together with straight-through signal. WORKS ON CHORDS. Want your guitar to sound like a 12 string? The POG can do it—or even make it sound like an 18 string. And the POG can do a lot more than that. Destined to be a legendary EH classic.
Ik weet trouwens ook niet of deze wel analoog is, maar volgens mij zijn alle andere EHX pedalen dat wel, dus zal deze dat ook wel zijn...

David1223
28 juli 2007, 17:16
Ik bump deze even want ik vraag me af of de POG inmiddels al uit is, hoe duur de POG is en waar de POG te krijgen is.

:chicken:

Samder
28 juli 2007, 18:02
DUUUUUUR

Weet niet precies hoe duur :)

Aimé
28 juli 2007, 18:17
ik dacht iets rond de 400 euro :) das idem nogal veel. Maar je kan er leuke dingen mee doen