PDA

View Full Version : Line 6 Spider II 112 of Behringer V-ampire?



Mauser
18 oktober 2004, 19:52
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe amp te kopen. Maar wegens financiele problemen, moet de prijs niet meer dan 350 zijn. De enigste versterkers die EN onder die prijs vielen EN groot genoeg zijn om op t podium mee te spelen, zijn modeling versterkers... Zelf gebruik ik al een effectenprocessor, maar ik kan de effecten en zo natuurlijk uitzetten. Maar nu zijn er twee versterkers die ik misschien zou kopen: DE Line 6 Spider II 112, of de Behringer V-ampire (de combo versie) Ik wou dus vragen of iemand ervaring hebt met een van deze twee... T gaat me dan niet over de ingebouwde effecten, maar om de kwaliteit en sound. Ik heb bijvoorbeeld in een review gelezen dat de Spider II 112 een hele fake, digitale cleane sound heeft... En als iemand een andere amp weet, ook goed. Ik wil ook best een 2e hands amp kopen...

AART
18 oktober 2004, 20:28
2e hands peavey bandit, hooguit 250 euro, prima bak, 100 watt, genoeg voor on/stage :)

BlackSun
18 oktober 2004, 20:31
Wat voor multifx heb je? Anders zou je eens kunnen kijken naar 1 van de betere marshall Valvestates (8080, VS265 Bi-Chorus)., 2e hands voor rond de 300 te krijgen.
Deze gebruik je dan alleen als een soort poweramp. Ik gebruik dat ook nu, en het bevalt me heel erg, voorwaarde is wel dat je een Fx-processor moet hebben met goeie distortion, want de distortion uit de versterker zelf is niet veel, clean is goed.

naar mijn mening heb je daar meer aan dan zo'n alles in 1 bakkie.

euroindustrial
18 oktober 2004, 23:49
Ik heb zelf een Peavey bandit 112 gehad (de 'moderste' met blauw/grijs/rode kleuren). Op zich heel tevreden over geweest, ware het niet dat het geen buizen was.
Ik wilde 'm eerst weg doen, maar ik bewaar 'm denk ik als backup en voor jams buiten onze 'standaard' oefenruimte. Hij is overigens 'slechts' 80 Watt zonder externe speaker.

In mijn ogen het beste momenteel in deze prijsklasse.

PS en bij feedback nieuw 329,-

euroindustrial
18 oktober 2004, 23:49
Edit: dubbelpost :D

MightyMike
19 oktober 2004, 09:37
Op zich heel tevreden over geweest, ware het niet dat het geen buizen was.

:roll:

Mauser
19 oktober 2004, 11:46
Wat voor multifx heb je? Anders zou je eens kunnen kijken naar 1 van de betere marshall Valvestates (8080, VS265 Bi-Chorus)., 2e hands voor rond de 300 te krijgen.
Deze gebruik je dan alleen als een soort poweramp. Ik gebruik dat ook nu, en het bevalt me heel erg, voorwaarde is wel dat je een Fx-processor moet hebben met goeie distortion, want de distortion uit de versterker zelf is niet veel, clean is goed.

naar mijn mening heb je daar meer aan dan zo'n alles in 1 bakkie.

Ik heb nu een zoom 606II, maar wil over een tijdje overstappen op analoog. Maar voordat ik stomp boxes ga kopen, wil ik eerst een nieuwe amp, want ik speel nu over een 10 Watt Tiger Amp :-?

BlackSun
19 oktober 2004, 12:32
Naar mijn ervaring werken dat soort analoge(en multieffect ook trouwens) niet echt lekker met modelingversterkers. Ik denk dat je dan gewoon beter een goeie transistorbak kan kopen en dan met pedalen lekkere distortions en effecten toe kan voegen dan een modelingbak kopen en daar nog eens effecten voor te gaan zetten....

PeteRS
19 oktober 2004, 12:46
Naar mijn ervaring werken dat soort analoge(en multieffect ook trouwens) niet echt lekker met modelingversterkers. Ik denk dat je dan gewoon beter een goeie transistorbak kan kopen en dan met pedalen lekkere distortions en effecten toe kan voegen dan een modelingbak kopen en daar nog eens effecten voor te gaan zetten....

Dat is ook mijn ervaring met mijn Flextone II XL, bv met een Boss DS-1 ervoor klinkt het alsof je een wekkerradio overstuurd. Als ik die versterker gebruik, alleen interne effecten aan. Ik neem aan dat die externe effecten modulesvan Line6 wel klinken.

Mauser
19 oktober 2004, 21:54
Ik heb nog een andere amp gevonden :D De Fender FM 212r
Heeft in ieder geval een hele cleane sound...

ToTaL FaKe
20 oktober 2004, 16:30
of een Roland Cube 60 ??

weet niet prcies hoe duur die zijn, maar het clean kanaal van de cubes zijn tog de beste die ik ooit gehoord van rond die prijsklasse van transistor-amps

euroindustrial
20 oktober 2004, 16:38
Heb ik het nu mis of is de Cube 15/30/60 niet ook een modeling amp?