PDA

View Full Version : Goede éénkanaals versterkers.



BartL
18 oktober 2004, 16:59
Ik zit eens een beetje rond te kijken naar een goede eenkanaals (clean) buizenversterker (2x12 of top). Behoort de Fender Twin Reverb hiertoe? Wat zijn er nog meer?

marc_o
18 oktober 2004, 17:06
Er zijn veel goede versterkers, maar belangrijker is, wat wil jij dat ie doet?

Je loopt hier lang genoeg rond om te kunnen raden dat een Twin Reverb een goede cleane versterker is. Maar wellicht staat die soort clean je niet aan.

BartL
18 oktober 2004, 17:10
Ik weet nog lang niet zeker wat ik wil hoor...ik moet sowieso eerst mijn dsl zien te verkopen. Ik zit ook rond te kijken voor een Koch Multitone, een Framus Ruby Riot...of misschien wil ik wel een top. Ik ben nog ideëen op aan het doen; daarom vraag ik het een beetje algemeen :)

Edit: Maar goed, wat voor clean ik wil?
Uuhm...op hoog volume moet het nog echt lekker, zo sprankelend mogelijk, clean hebben. Wat overdrive betreft vind ik Marshall wel erg goed...maar Engl ook en Bogner ook :-D

marc_o
18 oktober 2004, 17:16
Probeer dan de sovereign van Engl eens, 100 watt buizen, 4 kanalen. Clean gaat echt heeeeeeel hard en blijft clean. En je hebt meer dan genoeg scheur in huis.

BartL
18 oktober 2004, 17:22
Oow jah, onder de 1000 euro :-D

BLOK182
18 oktober 2004, 17:22
1kanaals? Mesa BLueAngel voor een dik en lekker clean dat je flink op zun flikker kan geven :)

BartL
18 oktober 2004, 17:27
Ik zei onder de 1000 euro :-D :-D
Hehehe...
:razz:

appelmoes
18 oktober 2004, 17:28
Ik zit eens een beetje rond te kijken naar een goede eenkanaals (clean) buizenversterker (2x12 of top). Behoort de Fender Twin Reverb hiertoe? Wat zijn er nog meer?
ben zelf ook op zoek naar een single channel ampje, http://www.muziekhandeljoosten.nl/ verkoopt ampeg , vind ze wel duur , prijs komt aardig in de buurt van een engl thunder.

NeeraDJ
18 oktober 2004, 17:40
Probeer een Mesa Boogie DC-5 Dual Caliber als je die kunt vinden,
Nee, Spamhunters ik bedoel niet de mijne!

Anywayz, het is één van de meest veelzijdige amps waar ik ooit op heb gespeeld (ik hoop echter dat mijn Rivera nog veelzijdiger is). Het clean kanaal is die van een Fender Concert, echt heel goed onder controle te houden en gaat van warm tot glassy (hang vd axe af).
Er zit een boost op waarmee je naar kanaal twee kunt, maar wel de controls van het clean kanaal deelt. Je komt een beetje op het Plexi gebied op hoge volumes, op lagere volumes wordt ie wat fuzzier maar klinkt het nog steeds behoorlijk!
Het Lead kanaal is fenominaal. Dual Rectifier maar dan niet zo midrijk, wat meer zingende gain. Heel erg responsief op je spel en transparant voor harmonics en je slag. Dit kanaal heeft meer mogelijkheden dan ik zelf gebruik, en er valt een enorme reeks sounds uit te halen

Ik geloof dat Feedback er nog één heeft, probeer 'm daar eens uit!

EDIT: Oh raar genoeg merk ik nu pas dat je een eenkanaals versterker zoek :oops:, maar dit benadert wel weer je gewenste sound

ieme
18 oktober 2004, 18:00
vox ac30

Negative K3 fan
18 oktober 2004, 18:01
vox ac30

Uuhm...op hoog volume moet het nog echt lekker, zo sprankelend mogelijk, clean hebben.

jammer

ieme
18 oktober 2004, 18:06
vox ac30

Uuhm...op hoog volume moet het nog echt lekker, zo sprankelend mogelijk, clean hebben.

jammer
Nou mijn vox die bleef langer clean dan mn oren konden volhouden...

jaywalker
19 oktober 2004, 00:21
Ach clean is ook maar een definitie.

Ik weet van me zelf dat ik niet een super highgain/gian freak ben. Ik zou mezelf eerder bij clean zetten.

Maar toen hoorde ik laatst zo'n hiwat clean amp en ik werd werkelijk in mijn gezicht geslagen hoe clean die amp is. Opgegeven moment wordt het voor mij te clean.

Die vox ac30 geeft voor mij net dat clean beetje vervorming die voorkomt dat ik in mijn gezicht geslagen wordt.

skabouter
19 oktober 2004, 02:14
Nou mijn vox die bleef langer clean dan mn oren konden volhouden...

ja, maar jij bent ook zooo`n sissy :razz:

Een plexi is mss wat, bart (al is het moeilijk die onder de 1000 te vinden (voor een halfstack dan).

mesa heeft ook een hele zooi combo`s onder de 1000. check ze allemaal (vaak 2e hands te vinden). Die Framus Ruby riot is ook wel mooie optie.
of andesr mss een 2e hands Ouwe london city ? dat zijn plexi kopieën, en lang niet slecht, keihard clean dus, en scheur bruut met pedaaltje. je hebt ze voor minder dan 200, dus met een cab erbij zit je op de 600 :)

marc_o
19 oktober 2004, 09:09
Ik zei onder de 1000 euro :-D :-D
Hehehe...
:razz:

Ik heb al wel sovereigns gezien voor € 1000,-
Volgens mij staat er 1 op marktplaats.

dejohan
19 oktober 2004, 09:26
Euh, ik ken er geen reet van, en ben zo dom als een boscavian maar een 1 kanaals versterker die op hoog volume zo clean mogelijk blijft, en tegelijkertijd een dikke overdrive kan geven, kan dat wel? Of zouden we het hier hebben over een kanaal waar je met een druk op de footswitch extra gainstages toevoegt? Of over pedaaltjes?

Phyrexian
19 oktober 2004, 10:23
1 kanaals:
HIWATT (denk'k, onvindbaar)
JCM800 (sommige modellekes)
JCM900 SL-X

2 kanaals:
JCM900 4100 dual reverb (is tweekanaals maar bon)
JCM2000 DSL100/50

AART
19 oktober 2004, 10:30
1 kanaals:
HIWATT (denk'k, onvindbaar)
JCM800 (sommige modellekes)
JCM900 SL-X

2 kanaals:
JCM900 4100 dual reverb (is tweekanaals maar bon)
JCM2000 DSL100/50

SL-X blijft niet clean op hoge volumes, oiok niet echt geweldig sprankelend trouwens, meer zoals jcm 800

H.Manback
19 oktober 2004, 12:04
Volgens mij moet je voor keiharde clean op zoek naar een amp met 6550s zoals jimi had. Een gemodde marshall is dan opzich niet verkeerd volgens mij.

Naar wat ik heb gelezen zijn 6550 eind trap buizen namelijk nauwelijks in distortion te rammen, terwijl ze een enorme output hebben. Twee 6550s zorgen al voor 75 Watt, dus als je echt op zoek bent naar clean op hoog vermogen, moet je denk ik deze optie vrij houden. Mesas zijn als het goed is ook goed te doen, die gebruiken vaak een hoop 6l6 buizen, maar dan parallel gezet. Die zouden ook lang clean moeten kunnen blijven.

Iemand die dit kan beamen?

Chiel
19 oktober 2004, 12:12
Fender Bassman 50 top. Cleaner dan clean en met behulp van een tubescreamertje krijg je de meest geweldige srv-sound.

Negative K3 fan
19 oktober 2004, 15:00
vox ac30

Uuhm...op hoog volume moet het nog echt lekker, zo sprankelend mogelijk, clean hebben.

jammer
Nou mijn vox die bleef langer clean dan mn oren konden volhouden...

bij mij niet, op volume standje 3 zit er toch al een behoorlijke rand aan, tis maar wat je mooi vind hoor, ben zelf ook niet weg van extreme headroom, maar de topicstarter blijkbaar wel.

iets met kt88s of 6550s en een hoog vermogen is denk ik meer geschikt.

tillens
19 oktober 2004, 15:18
Hi allemaal! Ligt ook aan de gitaar die je op de vox zet denk ik hoor, qua clean... Ik zelf heb een london city top, en die zijn inderdaad vrij clean..dus misschien de moeite...

skabouter
19 oktober 2004, 15:28
ook leuke optie !

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=30976

tillens
20 oktober 2004, 10:40
Ey, effe nog verduidelijken van een voorgaande post van iemand anders, HiWatt is sinds kort weer goed te krijgen, namelijk bij Jukebox Boekel, dus anders kan je daar een keertje gaan kijken... Cheers, Peter

charlie45
20 oktober 2004, 12:25
waarom moet ie perse 1 kanaals zijn?

mesa blue angel is mooi clean, maar kan niet erg hard. (ongeveer zo hard dat iedereen schreeuwend het gebouw verlaat, maar er gaat niemand kotsen, hallicineren en kleine kinderen gaan er niet dood van en de meeste kalk blijft nog aan het plafond)

ik denk dat als je echt hard en mooi clean wilt je bij fender moet zoeken. gewoon iets met 4x 6l6, kan niet missen. oude bassman top ofzo.

nocaster
20 oktober 2004, 21:31
prbeer dit eens http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/marshall-jtm-45-offset.jpg

nocaster
20 oktober 2004, 21:33
ik bedoel http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/marshall-jtm-45-offset.jpg