PDA

View Full Version : Nieuwe DVD SRV uit!!!



Set Wenker
18 oktober 2004, 15:22
Sinds een paar dagen ligt de nieuwe DVD van Stevie Ray Vaughan live at montreux in de winkel. Echt een aanradertje.

Het zijn twee optredens eerst. Het optreden in 1982. Toen kwam Stevie vol verwachting naar Europa, nog steeds zoekend naar de grote doorbraak. Stevie speelde met heel zijn ziel en zaligheid, maar het publiek vond het niets en reageerde met boe-geroep. Het onwetende publiek wilde zwarte bluesacts op een acoustische gitaar en geen blanke bluesrocker op vol volume. Stevie en double trouble speelden echter onverstoord door en zetten een perfecte set neer. Het boe geroep steeg ondertussen in volume. Als je dit ziet krijg je echt een klotengevoel. Stevie speelt gewoon super, maar het publiek blijft negatief reageren. Als Stevie het podium verlaat is zijn teleurstelling duidelijk zichtbaar.

Gelukkig stonden in het publiek twee mensen die stevie's werk wel konden waarderen. Jackson Browne en David Bowie. De eerste bood Stevie zijn studio aan en hier nam hij het album Texas Flood op. De ander liet Stevie meespelen op zijn album Let's Dance. Het optreden op montreux was achteraf dus toch succesvol voor Stevie.

De andere DVD laat Stevie's tweede optreden op Montreux zien. Vier jaar later is hij hoofdact op de bluesnight en wordt hij onthaald als een grote held. De zaal zit propvol en al zijn nummers worden met groot enthousiasme onthaald. Muzikaal gezien is de DVD ook zeer interessant. Stevie speelt de nummers op een speelse manier en geeft een leuke draai aan de nummers. Blues gitarist JohnnyCopeland speelt ook een aantal nummers mee. Leuk om de interactie tussen de twee gitaristen te zien.

Mijn boodschap lijkt me duidelijk. KOPEN die DVD. 8-)

Svenson
26 november 2004, 12:54
Nu zag ik laatst bij de MediaMarkt voor 3 euri ook een dvd van SRV liggen, met optredens uit '84 en '86. Geen geweldige montage maar wat een gave dvd. Zeker voor drie euri. Gewoon rommelen in de aanbiedingbakken dus :)