PDA

View Full Version : Wie brengen er overdr/Distort/Boosters mee naar de meeting??



Lacrymosa
18 oktober 2004, 15:04
Wie van de mensen die naar de meeting komt neemt een Overdrive, Distotion of Booster mee naar de meeting

Ik wil me een beetje orienteren op een extra scheurpedaaltje er bij, om een totaal andere sound te hebben, voor een solo of een intor oid.

Hij moet true bypass zijn, want ik wil niet dan mn heerlijke koch sound er onder gaat lijden als ik het niet gebruik

Ik speel metal......alle stijlen door erlkaar heen, zowel stukken black, death, doom, speed, prog etc.

Ik heb nu al een Yngwie Malmsteen ditortion/boost pedaal, klinkt heerlijk, maar ik wil nog wel wat meer smaken proberen

en misschien zelfs wel ruilen tegen mn Malmsteen pedaal, maar dat zien we op de meeting wel

CheerS!!

Robbert
18 oktober 2004, 15:08
Uiteraard komen er wat OD/Distortion/Fuzz pedalen mee 8)

Lacrymosa
18 oktober 2004, 15:11
Maar welke, en iemand tips voor welke ik zeker moet beluisteren?

CheerS!!

Speeddemon
18 oktober 2004, 15:14
ik neem m'n Marshall The Guv'nor mk I mee.
En Robbert neemt vast z'n MiG*Boost mee, dus dan kun je je ook eens oriënteren op wat ik allemaal brouw. :wink:

Robbert
18 oktober 2004, 15:16
Zeg.. als je wilt dat ik reclame ga maken moet je toch echt gaan dokken hoor Speedy... :D

Maar hij komt wel mee 8-)

marc_o
18 oktober 2004, 15:41
Ik neem de nieuwe Visual Sound Jekyll & Hyde mee en nog een oude Ibanez Distortion met ingebouwde Chorus, de SS10- Session Man heet ie.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2004, 15:48
Ik neem uiteraard m'n DIY tube OD mee.

De rest weet ik nog niet zeker

Lacrymosa
18 oktober 2004, 15:49
Kunnen jullie ook een idicatie geven over de soudn van die pedalen en het toepassingsgebied, althans, hoe jullie em toepassen

CheerS!!

Quink
18 oktober 2004, 15:55
Neem geloof ik (heb de lijst nog niet gezien :D ) een BTMB FuzzMaster mee. Maar kan, als je het interessant vindt om hem uit te proberen ook een Banzai Cold Fusion meenemen? Is al lang langs geweest op een pedalendag geloof ik, maar misschien mag het toch voor "testing purposes"?

Mitch
18 oktober 2004, 17:56
Je had me kunnen mailen hoor, ik had al aangekondigd een inventarisatie te maken ?

Hier de OD lijst:

Banzai Cold Fusion
Banzai New Rising Sun 2
Barber Direct Drive Super Sport
Barber LTD
Big Tone Parametric Overdrive
Bruce Bennett Boost-e-a
Bruce Bennet Insane Gain
Coron Distortion
Eigenbouw Boost
Eigenbouw Tube Overdrive (Dirk_Hendrik)
Fulltone Distortion Pro
Ibanez Metal Screamer (= Tubescreamer)
Ibanez TS9
Ibanez Tube King
Hot Wire Audio MiG*Boost
Hughes & Kettner Tubefactor (2x)
Keeley Electronics Java Boost
Marshall Guv’nor mk. 1
Menatone Red Snapper
UMI Bass Booster & MuteBoost
Visual Sound Jekyll and Hyde mk. 2
Zoom Driver 5000
Zoom PD 01


Quink, de CF wordt al door tillens meegenomen, hoeft dus niet per se.

tillens
18 oktober 2004, 18:17
Hi inderdaad, ik kan de Cold Fusion meenemen, maar.... :-?

Het is onder voorbehoud dat ik kom, want ik moet vrij kunnen krijgen dus ff afwachten. maar als ik kom, neem ik in ieder geval de cold fusion mee, en de hydra boost. als er nog liefhebbers zijn voor de ibanez fl 301 of phaser, dan hoor ik het wel. Cheers!

Dirk_Hendrik
18 oktober 2004, 18:22
Even ter inventarisatie: is er intersesse als ik ga sjouwen met een Coron JMP100 Jet Flanger & Filter Matrix, Een ibbie PQ9 en CP9, en een Pearl Flanger en Compressor?

Lacrymosa
18 oktober 2004, 19:19
Ja ik wist dat je een lijst ging maken, maar het zegt me niet echt veel

nah ja, ik weet wat het is, maar in veel gevallen, voornamelijk de boutique dingen, heb ik geen idee van de karakters van de afzonderlijke pedalen, et was eigenlijk een beetje mijn bedoeling om met dit topic het een en andere aan de duidelijkheid te scheppen

CheerS!!

Lacrymosa
18 oktober 2004, 19:19
Ja ik wist dat je een lijst ging maken, maar het zegt me niet echt veel

nah ja, ik weet wat het is, maar in veel gevallen, voornamelijk de boutique dingen, heb ik geen idee van de karakters van de afzonderlijke pedalen, et was eigenlijk een beetje mijn bedoeling om met dit topic het een en andere aan de duidelijkheid te scheppen

CheerS!!

Robbert
18 oktober 2004, 19:47
Michel.. is de Keeley Fuzz head niet goed genoeg :razz: :d

Voor het competitiegevoel zal ik ook Keeley's BD-2 meenemen. Een aantal heeft hem al gehoord, maar misschien leuk ter vergelijking.


Barend, wat mij betreft gewoon meenemen. Of er tijd voor is om naar te luisteren, is moeilijk te zeggen gezien het aantal bezoekers... :)
Zal ik dan de Boss PQ4 Parametric EQ meenemen om met de Ibanez te vergelijken?

Mitch
18 oktober 2004, 21:40
Michel.. is de Keeley Fuzz head niet goed genoeg :razz: :d

Voor het competitiegevoel zal ik ook Keeley's BD-2 meenemen. Een aantal heeft hem al gehoord, maar misschien leuk ter vergelijking.


Grapjas, die staat natuurlijk bij de Fuzzes ! Al gaat die laffe OD-wannabe fuzz het dan natuurlijk wel afleggen tegen echte fuzzes .... :D

Ik denk dat het belangrijker wordt dat er een paar TB loops meegenomen wordt, anders worden de ketens echt waaay too long. Ik heb er zelf één, jij ook geloof ik ?