PDA

View Full Version : Pagina volgorde effecten



Joop M
18 oktober 2004, 12:42
Is er eigenlijk een site of een pagina met een logische volgorde van de effecten ?
Vooral een die ook uitlegt waarom b.v de distortion voor de compressor komt.
En welke je voor de versterker zet en welke in de loop.
Loop al een tijd te zoeken maar kan niets vinden.
Grz Joop

SiNiSTRaL
18 oktober 2004, 13:07
sja, is gewon een kwestie van logisch denken, als je een Wah voor je overdrive zet wordt je hele gitaarsignaal gewahd voor t in de overdrive gaat en vice versa, gewoon beetje testen wat je zelf t lekkerste vind klinken, is echt geen logische volgorde aan, een compressor achter een distortion pedaal en niet ervoor kan ik me om logische redenen nog wel voorstellen

Rutger
18 oktober 2004, 13:28
Vooral een die ook uitlegt waarom b.v de distortion voor de compressor komt.

De reden om een comp niet na de DS te zetten is met name de enorme brom die dat meestal teweegbrengt. Ik vind het afgezien van de brom echter beter klinken dan de comp voor je DS.

Joop M
18 oktober 2004, 13:48
@ Sinistral,sja, is gewon een kwestie van logisch denken,
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand dat al voor mij gedaan had,doormiddel van een webpagina o.i.d
Ik ben zelf nooit zo'n held om alles maar aan te sluiten
En als ik dat soms doe wordt het een brij van geluid.
En als er ergens een page zou zijn dan kan ik makkelijker lochisch nadenken ( en ik leer graag)
Grz Joop

Speeddemon
18 oktober 2004, 14:15
here it goes:

wah-comp-od-ds-phaser*-tremelo-flanger-chorus-delay-reverb.

effecten als phaser, flanger, chorus zijn 'modulatie' effecten. Die klinken in 99 van de 100 gevallen beter NA distortion e.d.

Phaser is een geval apart, want die klinkt volgens mij weer beter VOOR de distortion.
delay en reverb ALTIJD ALS LAATSTE.

Fvddungen
18 oktober 2004, 14:35
http://users.chariot.net.au/~gmarts/fx.htm

Dweezman
18 oktober 2004, 16:09
goeie link!

Waar hoort volgens jullie een octaver thuis in de keten. (Niet? :wink: )
en: ik gebruik het volumepedaal eigenlijk alleen voor swells, in de loop met de delay, of direct na de wah?

sash
18 oktober 2004, 18:05
Bij mij is het als volgt:

gitaar>octavia>fuzz>univibe>wah>amp

Dirk_Hendrik
18 oktober 2004, 18:25
Octaver zo veel mogelijk vooraan. Des te schoner het signaal des te beter.

DREAMMACHINE
18 oktober 2004, 20:10
...volumepedaal heb ik juiste direct vooraan staan....

dus:
volume pedaal - wah - od - dis - fuzz - phaser - chorus - reverb - delay - amp

Speeddemon
18 oktober 2004, 20:13
Octaver VOOR distortion en overdrives, en NA een compressor, zodat de tracking beter is.

Dweezman
18 oktober 2004, 20:28
okay, dus als ik jullie antwoorden een beetje combineer met de info van die site, wordt het voor mij:

wah, volume, stemmer, comp, octaver, fuzz, ds-1, ge-7, loop: chorus, tremelo, delay

Speeddemon
18 oktober 2004, 20:33
stemmer zou ik uit het signaalpad halen en die tremolo kun je evt. ook voor de amp plaatsen.

is een volume-modulerend effect, dus dat kan ook cool zijn.

Dweezman
18 oktober 2004, 20:58
ik heb nergens een tuner-out, volgens mij. Of probeer je mij zo'n mini toverdoosje te verkopen? :wink:

Speeddemon
18 oktober 2004, 22:21
nee hoor.

maar ik waarschuw je alleen maar voor het negatieve effect wat tuners op je tone hebben, als ze 'in line' zijn geschakeld.

(nou is zo'n lange dunne A/B box onbewerkt maar 30 euro... :wink: )

Dweezman
19 oktober 2004, 09:02
Heb de Korg dt-10, hoor zelf eigenlijk geen verschil. (Mijn oren zijn al wat beschadigd, I guess).

Mocht ik hem wel uit de keten willen halen, heb ik dus zo'n A/B switch nodig..