PDA

View Full Version : vervangen



NirvAnaFan15
24 mei 2002, 17:32
ik heb nu weer eens nieuwe snaren voor mijn strat gehaal (0.11) en vroeg mezelf af of het nog belangrijk is hoe vaak je je snaren om je ( ben ff naam kwijt ) heen wikkeld
en wat de beste methode is om het er goed op te wikkelen

mzzl

dungekste
24 mei 2002, 17:55
Ik hou standaard altijd 3 wikkelingen aan.

Dionyios
24 mei 2002, 18:42
ik gebruik de volgende methode:

http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/Stringing/ststringing2.html

werkt wel goed en ik vind het er ook wel netjes uitzien...

pimmetje
24 mei 2002, 20:45
Ik houd altijd bij de drie dikste snaren drie wikkelingen aan en bij de drie dunste vier wikkelingen. Vraag me niet waarom... 't zal wel een of andere vorm van neurose zijn, denk ik :smile:.

ekkerman
25 mei 2002, 15:12
volgens mij zijn er echt nog gitaristen die eens per jaar hun snaren wissellen ik doe dat als ik en omdat ik ieder weekeinde toch meestal twee x speel toch echt elke week en zeker met die warmte want ze zijn zo dood ( transpiratie )en stroef en alle hoog gaat eruit en met oude reeds aangetaste snaren is de kans op breken veel groter...
ik verbaas mij echt over de posts van zij die zeggen mijn gitaar klinkt zo raar en is vals en/of niet meer te stemmen enzo terwijl ze een half jaar geleden nieuwe snaren hebben aangebracht !!! ACHTELIJK!!

NirvAnaFan15
25 mei 2002, 17:33
Op 2002-05-25 15:12, schreef ekkerman:
volgens mij zijn er echt nog gitaristen die eens per jaar hun snaren wissellen ik doe dat als ik en omdat ik ieder weekeinde toch meestal twee x speel toch echt elke week en zeker met die warmte want ze zijn zo dood ( transpiratie )en stroef en alle hoog gaat eruit en met oude reeds aangetaste snaren is de kans op breken veel groter...
ik verbaas mij echt over de posts van zij die zeggen mijn gitaar klinkt zo raar en is vals en/of niet meer te stemmen enzo terwijl ze een half jaar geleden nieuwe snaren hebben aangebracht !!! ACHTELIJK!!


misschien onderhouden wij onze snaren wel beter dan jou maar goed ergens heb je wel gelijk je moet je snaren optijd vervangen :razz:

NirvAnaFan15
25 mei 2002, 17:38
maar wat ik ook weten wou hoe weet je nou dat je precies drie wikkelingen ( of meer overhoud ) doen jullie dat op een bepaalde lengte dat jullie daar beginnen met wikkelen want ik kom altijd verkeer uit en het is beter om het in een keer goed te doen

jaccoos
25 mei 2002, 18:06
Das op de gok, weet niet of er een truukje voor is, ik doe mijn lage E trouwens maar 2 keer om het mechaniek heen, is meer dan genoeg. Kleintjes doe ik wel meer.

Oja, zit er verschil in stevigheid of klank tussen ringetjes en bullets, heb nu een setje bullets in mijn kast liggen, maar weet niet of ik ze er wel op zal zetten.

NirvAnaFan15
25 mei 2002, 19:19
weet niet heb nog nooit bullets gehad denk eraan om ze een keer te kopen van fender ofzo 0.11 is altijd goed