PDA

View Full Version : vloeibaar hout...



john.3001
18 oktober 2004, 11:56
Er was laatst iemand die vroeg of het verstandig was om de slagplaat van zijn LP te halen en hoe de gaten dan eventueel op te vullen?
Is het verstandig om dat met vloeibaar hout te doen (dit is namelijk goed met verf op kleur te brengen), en is het dan daarna nog steeds mogelijk om de slagplaat weer terug te zetten? (ik denk van wel eerlijk gezegd, maar ff checken is nooit verkeerd natuurlijk)...

Lacrymosa
18 oktober 2004, 12:01
wat veel mensen doen is de slagplaat er af halen, en om dan niet met een gat in je gitaar te zitten, doen ze het schroefje gewoon weer terug, hoef je niet klooien met lakken e.d.

Ik heb dit BTW ook gedaan bij mn Ibanez AS

CheerS!!

john.3001
18 oktober 2004, 14:43
wat veel mensen doen is de slagplaat er af halen, en om dan niet met een gat in je gitaar te zitten, doen ze het schroefje gewoon weer terug, hoef je niet klooien met lakken e.d.

Ik heb dit BTW ook gedaan bij mn Ibanez AS

CheerS!!

Ja, dat is idd wel de simpelste oplossing, maar wellicht niet de mooiste... Maar dat boeit ook niet zoveel, want ik zou de slagplaat in de eerste plaats toch vanwege praktische redenen verwijderen...

AS? Is dat een semi-acoustische of een oude artist (nee, das AR toch?). Is dat schroefje dan niet te lang (bij een semi-acoustische bedoel ik)?

Lacrymosa
18 oktober 2004, 14:52
AS is idd een Semi Hollow body
heerlijke jazzbak

maar dat schroefje is niet te lang, en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk de mooiste oplossing vindt, en zeker ook de makkelijkste

CheerS!!

StereoX
18 oktober 2004, 15:07
ik heb de slagplaat ook van m'n les paul verwijderd en voor de rest niets aan de gaatjes gedaan.

de gaatjes vallen door de zwarte top geeneens op, en als ik hem er weer op wil zetten is dat zo gebeurt

Anavrin
18 oktober 2004, 15:20
die gaatjes zijn zo klein, daar kun je je toch niet aan storen...
Om daar nou een hele tube kneedbaar hout voor te halen, lijkt mij zonde van het geld.







maar ja, boeie!!! het is niet mijn geld...

Joop M
18 oktober 2004, 16:01
Je zou het ook kunnen proberen met wax of met schoenpoets.
Dat kan je er zo weer uit halen
Grz Joop

Globetrotter
20 oktober 2004, 12:10
Een iets goedkopere oplossing dan vloeibaar hout, en in sommige gevallen nog een mooiere oplossing omdat je bijna dezelfde kleur krijgt dan het hout wat je gaat opvullen (bv. bij parket enz) is van 't origineel of van een ander plankje/ blokje een deel hout afschuren. Het schuursel vang je op (bv. met een bandschuurmachine en een afzuiging/ stofopvang) en meng je met kleurloze houtlijm. Hierdoor bekom je een pasta die dik de kleur van 't origineel benaderd zaarmee je dan kan opvullen.
cheers!

hansies
20 oktober 2004, 12:25
die gaatjes zijn zo klein, daar kun je je toch niet aan storen...
Om daar nou een hele tube kneedbaar hout voor te halen, lijkt mij zonde van het geld.


een tube kneedbaar hout is toch niet duur, is de gitaar het dan niet waard ??






maar ja, boeie!!! het is niet mijn geld... :wink: :wink: :wink:

Janne
20 oktober 2004, 13:16
Ik heb gewoon de schroefjes er terug in gedaan. Als je dan toch weer je slagplaat terug wil kan dat en het ziet er niet eens slecht uit. 1 schroefje zit onder aan de gitaar dus dat zie je niet en de andere zit vlakbij het nek element valt ook niet erg op.

Casey
20 oktober 2004, 13:24
Een tube Gupa kost geen drol en is haast net zo duur als een tube goeie houtlijm , waar gaat dit over ?
Ohh wacht , nu zie ik het , het gaat maar over een Les Paul , nee dan is het wel zonde :o
:-D