PDA

View Full Version : Mijn Marshall geeft een knal als ik hem uit en aan zet



guitarplayer15
18 oktober 2004, 11:10
Hoi, ik heb pas een nieuwe versterker gekocht namelijk een marshall MG15 CDR maar elke keer als ik hem aanzet of uit doe geeft ie een knal
hoe komt dat :???: en hoe kan het verholpen worden??? alvast bedankt.

Punkrockerke
18 oktober 2004, 11:35
Bij een vriend z'n Fender transistorversterker is dit ook, maar enkel als hij de plug erin laat. Plug eruit is muisstil...

Quink
18 oktober 2004, 11:58
Heb je de versterker op een geaard stopcontact aangesloten? Heb zelf ooit een Marshall transistor versterker gehad, en die deed dat ook, dat knallen. Op een geaard stopcontact was het een stuk minder, maar helemaal weg ging het nooit vrees ik.

Heb echtermomenteel een buizenversterker zonder standby schakelaar en als ik deze op de normale wijze uitzet knalt hij ook. De versterker is aangesloten op een stekkerdoos met aan/uit schakelaar. Toen ik een keer per ongeluk de stekkerdoos uitzette terwijl de versterker nog aan stond gaf de versterker tot mijn verbazing *geen* knal. Heb het toen diverse malen geprobeerd, en iedere keer hetzelfde. Normaal uit: BAF, stekkerdoos uit, stil. Dus sindsdien zet ik de versterker via de stekkerdoos uit. Misschien helpt dit bij jouw versterker ook.

charlotte
18 oktober 2004, 23:24
Hallo Guitarplayer15,jouw probleem kan komen doordat je bij het aan/uitzetten het volume open hebt staan,advies;dichtzetten dus.
Wat ook kan is dat de netspanningsschakelaar deze knal veroorzaakt doordat deze "vonkt" op de contactjes,het advies hiervoor is een andere schakelaar (laten)monteren,of afvlakkingscondensatoren over de schakelaar (laten ) zetten.
Ik hoop dat je eruit komt ,groetjes Charlotte .

asesino
18 oktober 2004, 23:28
Ik heb dit ook als ik m'n volume open laat staan, het is waarschijnlijk wel gezonder voor je amp/cab als je volume dichtdraait