PDA

View Full Version : "Probleempje" Line6 Spider 212



prs
18 oktober 2004, 09:13
Test

prs
18 oktober 2004, 09:13
Tijdens onze repetities speel ik op een Line6 spider 212. Hij is vanwege financiele redenen aangeschaft (en hij kon dus niet te duur zijn). Zelf had ik hem nooit aangeschaft, maar dat terzijde.

Ik zit met een klein probleempje waavan ik verwacht dat het waarschijnlijk eenvoudig op te lossen is. Ik zie het alleen niet.

Ik heb op kanaal A een clean geluid ingesteld, en op kanaal B een distortion.
Nu speel ik geruime tijd clean, maar moet op een gegeven moment overschakelen van A naar B. Nu heb ik het probleem dat het volume van kanaal B keihard is. dus tijdens het overschakelen moet ik nu ook master volume en channel volume weer opnieuw instellen, en daar wil ik natuurlijk vanaf. Ik kan de volumeknop van de gitaar ook niet extreem terugdraaien aangezien de distortion dan minder heavy wordt.
Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat beide kanalen hetzelfde volume hebben tijdens het overschakelen (zonder volumepedaal!).

Ik kan me niet voorstellen dat er geen trucje of handige manier voor is.

Thnx!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/48/482246.jpg

andoni
18 oktober 2004, 10:22
Je moet gewoon het channel volume van je distortion klank wat terugdraaien. Kijk normaal moet je je master volume niet aanraken als het volume goed staat. Maar om onderlinge verschillen tussen de kanalen op te lossen gebruik je dus het channel volume, dat mee opgeslagen wordt in het geheugen.


Tijdens onze repetities speel ik op een Line6 spider 212. Hij is vanwege financiele redenen aangeschaft (en hij kon dus niet te duur zijn). Zelf had ik hem nooit aangeschaft, maar dat terzijde.


Je moet je niet verontschuldigen omdat je op een goedkopere amp speelt :roll:

MightyMike
18 oktober 2004, 10:36
Het channel volume kan je per patch opslaan. Balanceer de twee sounds uit qua volume en sla die patches op. De mastervolume werkt onafhankelijk van de patches, dus die kan je gebruiken om achteraf de versterker luid genoeg te zetten.


BTW : De Spider 2 is een geweldige amp voor dat geld. Als je hem echt niet goed vindt, dan had je moeten doorsparen imo.

prs
18 oktober 2004, 16:45
Bedankt voor de tips!

De versterker is niet van mij, hij is aangeschaft door de band om puur voor repetities te gebruiken.

Als ik het goed begrijp kun je het channel volume dus opslaan? Want dat wist ik dus niet?
Klopt dat?

Fatality
18 oktober 2004, 16:54
Hoe bevalt de versterker voor de rest?
Qua geluid etc.

MightyMike
18 oktober 2004, 17:02
@prs

Als je een patch opslaat, wordt ook het channel volume opgeslagen.

prs
18 oktober 2004, 18:23
Dank je wel mightymike, dat was dus de stap die ik miste.

Ik vind de versterker voor het geld wel redelijk klinken, alhoewel ik niet zo van moddeling houd. Hoe subjectief het ook mag klinken, maar mijn Marshall valvestate (transistor) vind ik beter klinken dan de de Line 6 Spider (op een bepaalde manier is hij weliswaar minder veelzjdig).
Mijn volgende geplande aankoop is een bizentop met 2x12. Bij voorkeur een Framus Dragon o.i.d. (dat blaast letterlijk en figuurlijk eerdergenoemde versterkers weg).