PDA

View Full Version : vervangen



NirvAnaFan15
24 mei 2002, 18:28
nu ik een nieuw stel snaren op mijn strat wil zetten vroeg ik me af of het nog belangrijk was hoe vaak je de snaren om je ( ben ff naam kwijt ) moet wikkelen voor een goed geluid en is hier nog een speciale methode voor zodat je een goed geluid krijgt

dirkw83
24 mei 2002, 20:25
hey, woon je in winterswijk? Damn da's toevallig daar ben ik vanmiddag nog geweest en ik ga er in de vakantiewerken...woon in lichtenvoorde...aangenaam :wink: !

waarismijnplectrum
25 mei 2002, 00:09
Maar dat was geen antwoord op zijn vraag.... :smile:

Nou ik denk dat het niet echt uitmaakt hoevaak je je snaren rond dat ding draait.
Bij mij zijn ze meestal een keer of 2a3 keer er rond gedraaid en dan knip ik het resterende gedeelte af.
Zo doe ik het

SchaapOpJeHoofd
25 mei 2002, 01:06
Zover ik weet maakt het voor het geluid niet uit hoe je ze windt, zolang het maar niet slipt of rammelt.
Dikkere snaren kunnen wat minder vaak om dat dingetje (euh... machinehead? of is dat alleen het deel waar je aan draait) heen dan dunnere.

Luca P
25 mei 2002, 11:57
Laat de snaar niet over lekar heen lopen anders snijdt hij zichzelf door. En de laatste winding moet tegen de kop aanliggen. (dus daar waar de snaar naar de toets gaat)

NirvAnaFan15
25 mei 2002, 18:41
maar vooral wil ik weten hoe jullie dat precies voor elkaar krijgen om precies dat aantal windingen over te houden meten jullie dat af en is dit hetzelfde prensipe bij elek snaren

SchaapOpJeHoofd
25 mei 2002, 19:47
Euh, meestal een centimeter of 5 (of iets dergelijks, 2 kootjes van je moddelvinger ofzo) tussen snaar en 12e fret en dan maar draaien. Dat is overigens voor de dikkere snaren op mn akoustische gitaar. Gewoon een beetje proberen, hangt ook af van de dikte van de snaar en dat staafje waar het omheen gaat (tuning peg toch?)

Wbremer
29 mei 2002, 21:38
Snaar in gaatje steken van de stemsleutel-as; van rechts naar links. Okay: machine-head.... ook goed. Tuner. Ook goed (Gewone rechtshandige gitaar). Met de klok mee winden. Dikke snaren 2 a 3x; dunne (vanaf G) 3 a 4 x winden. Snaren van onder naar boven winden. Niet over elkaar heen laten lopen. Desnoods gewoon een keer opnieuw proberen... Op een gegeven moment gaat 't automatisch. Let op! Met nutstops kan je met EEN winding volstaan.