PDA

View Full Version : Red snapper is echt lekker



oddman
17 oktober 2004, 23:18
dit moet me toch even van het hart

Vandaag in de studio enkele opnamens gedaan.
Fender strat en tele door een HooK amp en een Bogner cabinet met vintage 30 speakers in.
De snapper gebruikt voor wat zachtere overdrive stukken..

OK, het zal veel te maken hebben met de setup maar die snapper klonk echt echt lekker !!

Heb eerlijk gezegd nog niets beters gehoord (naar mijn mening)

Van de Hook top was ik ook wel ENORM onder de indruk
(had ik het geld maar) :wink:

ieme
17 oktober 2004, 23:54
Hook is hella nice!
Ikzelf gebruik de red snapper ook maar dan als soloboost voor mn Guytron gt100

Les Paul
18 oktober 2004, 20:33
Red Snapper met Strat & Fender Blues Jr. is echt zalig.
Maar ook met Les Paul en Marshall DSL100 een geweldig pedaaltje.

Alain
18 oktober 2004, 20:46
dit moet me toch even van het hart

Vandaag in de studio enkele opnamens gedaan.
Fender strat en tele door een HooK amp en een Bogner cabinet met vintage 30 speakers in.
De snapper gebruikt voor wat zachtere overdrive stukken..

OK, het zal veel te maken hebben met de setup maar die snapper klonk echt echt lekker !!

Heb eerlijk gezegd nog niets beters gehoord (naar mijn mening)

Van de Hook top was ik ook wel ENORM onder de indruk
(had ik het geld maar) :wink:

toevallig speelt jullie keyboardspeler ook nog in een groep waar de gitarist een Bogner cabinet met v30's heeft :wink:

jaywalker
18 oktober 2004, 23:38
Ik hoorde dat de red snapper vrij veel hoog heeft.
Dit liijkt mij wel mooie klankkleuring voor tijdens een solo over een vox ac30 die zelf al overdrive maakt door op hoog volume te spelen.
De vox is dan redelijk bassig.

Zal dit een goeie combinatie zijn?

ieme
18 oktober 2004, 23:40
Ik hoorde dat de red snapper vrij veel hoog heeft.
Dit liijkt mij wel mooie klankkleuring voor tijdens een solo over een vox ac30 die zelf al overdrive maakt door op hoog volume te spelen.
De vox is dan redelijk bassig.

Zal dit een goeie combinatie zijn?

Ik heb em gehad voor een ac30 en vond em krasserig en schel en ook verkocht... nu ik een guytron heb heb ik er weer 1 en deze keer bevalt ie wel goed! ik zou voor de vox een Fulltone fulldrive 2 nemen, werkte bij mij erg goed....

ieme
12 mei 2005, 18:27
Ow mensen wat is die Red Snapper toch een heerlijk pedaal!

Maar ff voor de duidelijkheid...

Wie heeft er hier nou een red snapper?

oddman
12 mei 2005, 18:33
yep,
ondertussen heb ik er ook eentje.

Still love it ..

Gisteren nog mee over mijn London City gespeeld...

Antal
12 mei 2005, 18:49
Ik heb er 1 tussen m'n Les Paul en m'n marshall staan. Die combi werkt perfect. Met die LP heb ik ook geen last van dat teveel aan hoog waar sommigen over klagen.

GuitarMaster
12 mei 2005, 20:24
Hier nog een Snapper, staat tussen een strat en een Fender pro reverb.

Lucluc
12 mei 2005, 20:29
Voor mij was het toch echt een van de grootste miskopen allertijden. Schel, dun, weinig oomph. Ik had er na alle hypes meer van verwacht. Het was trouwens de oude 3 knops versie, die nieuwe kan wel beter zijn.

GuitarMaster
12 mei 2005, 20:40
Het heeft er ook een beetje mee te maken op wat voor versterker je ermee speelt, over de Marshall van een vriend van me vond ik hem veel minder tot zijn recht komen dan op mn Fender.

ieme
12 mei 2005, 20:51
Het heeft er ook een beetje mee te maken op wat voor versterker je ermee speelt, over de Marshall van een vriend van me vond ik hem veel minder tot zijn recht komen dan op mn Fender.

zeker waar, op de vox ac30 tb6 greenback van me klonk ie iel en schel, en op de guytron en framus is t gewoon een vette overdrive! heerlijk!

ieme

jero
13 mei 2005, 00:35
Schel, dun, weinig oomph. .

perfecte beschrijving wanneer je hem (zoals ik deed) gebruikt met singecoil gitaar en fender amp. Ik houd het bij de Tim!

ieme
13 mei 2005, 07:53
Schel, dun, weinig oomph. .

perfecte beschrijving wanneer je hem (zoals ik deed) gebruikt met singecoil gitaar en fender amp. Ik houd het bij de Tim!

ik gebruik em ook met singlecoil gitaren, niets mis mee volgens mij...

ieme

BLOK182
13 mei 2005, 09:56
Krijg onderdehand gas man :-D

ieme
13 mei 2005, 10:19
en terecht!

Lucluc
13 mei 2005, 13:37
Schel, dun, weinig oomph. .

perfecte beschrijving wanneer je hem (zoals ik deed) gebruikt met singecoil gitaar en fender amp. Ik houd het bij de Tim!

Ik neem aan dat die ook op de pedalendag te horen is? En anders van jpb die er ook een had besteld.

marc_o
13 mei 2005, 14:19
Ben ook niet onder de indruk van Menatone...hypedingetje

ieme
13 mei 2005, 14:44
Schel, dun, weinig oomph. .

perfecte beschrijving wanneer je hem (zoals ik deed) gebruikt met singecoil gitaar en fender amp. Ik houd het bij de Tim!

Ik neem aan dat die ook op de pedalendag te horen is? En anders van jpb die er ook een had besteld.

ja ik zal em meenemen

Mitch
13 mei 2005, 16:01
Sinds wanneer heb jij een Tim ?

Goed lezen.... :wink:

Ché
13 mei 2005, 20:41
heeft die red snapper evenveel mids als een ts?

Mitch
13 mei 2005, 22:06
Nee.

jero
5 juni 2005, 13:09
ehm, goed voor de geloofwaardigheid: :oops:

ik heb afgelopen week een pedaaltje verkocht en de koper wilde graag zijn Red Snapper inruilen (oude 3 knops). Ik ging akkoord met het idee dat als hij weer niet zou bevallen ik hem waarschijnlijk toch makkelijk zou kunnen verkopen, en ken ook het gerucht dat er in de oudere Menatone pedalen onderling wel eens wat verschil kan zitten (ik heb geen bewijs, maar het gerucht gaat...)

Vrijdag binnen gekregen en dit weekend 2 optredens mee gedaan, dat ding klinkt toch lekker zeg! Ik hoor niet dat schelle krasserige geluid dat ik twee jaar geleden hoorde, maar een super dynamische tubescreamer met behoud van hoog en zonder mid hump. Ik gebruik dezelfde setup als twee jaar geleden, toen ik mijn eerste snapper had, maar gebruik hem nu wel anders: vroeger gebruikte ik hem als lichte overdrive (gain op 12 uur ongeveer), nu met gain op 3 uur. Het valt me ook op hoe goed hij 'stackt' met de Tim en de BJF PPF. Mijn board ziet er nu zo uit, en de combinatie Snapper, PPF en Tim geeft echt super combinatie mogelijkheden, zonder dat het geluid modderig wordt of dichtslaat. Ik ben dus weer terug in het Snapper kamp! :lol:

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/nycpedalboard3.jpg

SteavisSmokin
5 juni 2005, 14:26
Ik heb ook een Snapper, de oude 3 knops versie, en vind het veruit het beste OD pedaal dat ik ooit gehoord en gebruikt heb (en dat zijn er een hoop geweest).

ieme
5 juni 2005, 15:20
ben ik 100% met je eens

cosmos
5 juni 2005, 16:17
Hey Jero,

Lekkere boards he, die NYC Pedalboards! :)

phx
5 juni 2005, 16:41
http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/Pedalboard/nycpedalboard3.jpg

Drewl :razz: :razz: :razz:

groovyB3
5 juni 2005, 17:53

jero
5 juni 2005, 18:31
Hey Jero,

Lekkere boards he, die NYC Pedalboards! :)

ja, ideaal. Superstevig en praktisch, dekseltje eraf, stekker in stopcontact en klaar. Heb jij er ook een?

cosmos
5 juni 2005, 19:32
Yep,

Zie hier:

http://community.webshots.com/user/cosmos1980

Het enige nadeel vind ik dat de buitenkant toch wat minder stevig is als een flightcase (als je bijvoorbeeld alles in een bus gooit). Maar dat is dan ook het enige! :)

amon
24 oktober 2005, 22:00
door de zoekfunctie kwam ik al veel te weten over dit pedaal. Het verschilt dus echt onderling tussen de pedalen, maar ook sterk afhankelijk van je setup waarbij je hem grbuikt.

Ik ban van plan om na mijn pedalboard, nu ook mijn amp rigoreus te gaan veranderen...

Ik speel nu met een Colorsound Tonebender en T-Rex alberta voor de overdrives. Heb een JCM800 2205 waarvan ik het cleane kanaal laat oversturen en het overdrive kanaal als clean gebruik en waarover ik dan die pedalen gooi. Beetje onzin wellicht, dus denk dat ik na 1-kanaals te hebben gehad en nu 2-kanaals buizenmamp, toch terug ga naar 1-kanaals. Ben dus op zoek naar een echt lekkere overdrive en vandaag op marktplaats een Red Snapper gezien. 4-knops en itt andere, niet rood, maar wit met rode opdruk, is dat nieuw ofzo?
Wat voor amp ik aan wil schaffen ipv mn jcm weet ik nog niet en gebeurd pas op langer termijn. Voorlopig probeer ik mijn sound toch te bereiken met mn jcm800, maar nog altijd mis ik echt een lekkere distortion. De Alberta gebruik ik om wat te crunchen/blues, etc. De Tonebender is een echte fuzzer en gebruik ik veel voor riffs, maar heb nog altijd geen lekker pedaal om echt lekker te scheuren en/of te soleren. Ik wil de Red Snapper hiervoor proberen. Iemand schreef ergens al dat hij ook de Alberta had tesamen met de Red Snapper en deze ongeveer hetzelfde gebruikte als ik nu doe. Ik speel het vaakst over een Ibanez RG750 en af en toe over een Fernandes Vertigo met 2 SD humbuckers, door mn pedalboard in de JCM input en daar hangt dan weer een Framus 2x12" aan. Omdat het pedaal sterk afhankelijk an je setup is, hoop ik dat iemand met deze info kan vertellen of het naar verwachting positief of negatief zal klinken.

amon
25 oktober 2005, 21:25
niemand?