PDA

View Full Version : Fender Squier?



Markie!
17 oktober 2004, 22:31
Als ik zo wat meningen van wat mensen bekijk, kom ik altijd tot de conclusie dat de kenners vinden dat je nooit aan een Squier moet beginnen...
Kan iemand me vertellen waarom dit is?

Javaca
17 oktober 2004, 22:41
Meningen zijn relatief...

Squiers zijn veel voor weinig geld.
Je zal bijna geen gitaren vinden met een betere P/K verhouding.

Als beginner kan ik je ze best aanraden.
De nek speelt erg lekker en op normaal volume klinken ze niet slecht.


Er zijn hier al een aantal topics over geweest, zoekfunctie is handig.

Gerben Bervoets
18 oktober 2004, 23:28
Mijn broer heeft een half jaartje geleden een squier strat gekocht en dat is zeker geen slechte gitaar. De klank is ok, bespeelbaarheid en afwerking is uitstekend. Dus als je je eerste echte gitaar wilt kopen is dit zeker geen slechte keuze. De echte fenders volgen later wel als je blijft spelen

michielv
19 oktober 2004, 08:29
Als ik zo wat meningen van wat mensen bekijk, kom ik altijd tot de conclusie dat de kenners vinden dat je nooit aan een Squier moet beginnen...
Kan iemand me vertellen waarom dit is?

Je hebt Squiers en je hebt Squiers. Ook bij Squier zijn er kwaliteitsverschillen. De Japanse en soms Koreaanse gitaren zijn redelijk tot (zeer)goed, de Indonesische schijnen nogal krakkemikkig te zijn, Chinese gitaren hebben ook een redelijk slechte naam.

In ieder geval zijn de Affinity gitaren niet heel best, de Pro Tone modellen zijn redelijk goede (semi pro) instrumenten waar je best mee voor de dag kunt komen.

Het vervelende is dat mensen Squier (het liefst de low end modellen) gaan vergelijken met Fender en dan vaak ook nog over verschillende versterkers. Een Squier klinkt een heel stuk beter over een goede versterker dan over die 15 watt transistorbak met distortion knop waar bijna iedereen mee begint.

Kortom, het valt wel mee met Squier en als je er een beetje leuke elementen in hangt tzt ben je er nog razend enthousiast over ook.

bat
19 oktober 2004, 10:38
Een dik jaar terug was ik bij Tonika waar ze een heel stel Squier Strats voor rond de 175 euro hadden staan. Ik heb toen serieus overwogen er een te kopen, zeker nadat ik er eentje heb bespeeld via een goede buizencombo. Dat klonk namelijk best goed en de hals was op zich prima. Een heel wat betere gitarist dan ik heeft er daarna ook nog even op gespeeld (hij was op zoek naar een gitaar voor zijn neefje) en was ook zeer verrast over het geluid.

Ik heb nu een Indonesische Squier Telecaster Standard, tweedehands op de kop getikt voor weinig, en ook die valt me reuze mee.

Natuurlijk zijn er beperkingen aan de gitaren, de afwerking is niet helemaal top (een stukje van het fretboard steekt net iets uit t.o.v. de hals, nauwelijks voelbaar, behalve wanneer je erop let) en wanneer ik met wat vervorming op een hoger volume speel (lees Marshall JCM 800 stack op 5) is feedback onvermijdelijk. Maargoed, met een leuk setje elementen is dat op te lossen en van de afwerkingsfoutjes heb ik geen last.

Kortom: voor het geld krijg je in mijn ogen best veel gitaar, met beperkingen die je voor dat geld ook wel mag verwachten.

En inderdaad: als je echt serieus met gitaarspelen bezig bent komt die "echte" fender, of wat dan ook voor gitaar vanzelf een keer.