PDA

View Full Version : element in laten bouwen of semi acoustic kopen



roym
17 oktober 2004, 22:23
Ik ben de laatste tijd aardig wat riffjes aan t bedenken op mijn gitaar, ik heb een Cort Earth 100 (super geluid voor die prijs)

maar nu wil ik wat op gaan nemen anders vergeet ik al die riffjes weer.

Ik zit dus te twijfelen of ik een element in mijn Cort laat bouwen of dat ik een semi akoestische gitaar moet kopen.

Ik ben maar een arme student dus ik heb niet echt veel te besteden?

hebben jullie adviezen?

iam
17 oktober 2004, 23:45
een (goed) element inbouwen kost algauw 300€ (zonder arbeidskosten)

dus dan kan je de rekening zelf ook al maken zeker?














(verkoop die cort en koop je een nieuwe gitaar met element) :)

bert k
18 oktober 2004, 01:39
Das erg pessimistisch. Mijn element kostte 99 dollar, en ik heb het zelf ingebouwd. K&K Pure, klinkt super.
Je kan ook dit kopen: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5848?FRLdjY9A; dat zit er echt in 5 minuten in.

CGCGCE
18 oktober 2004, 09:59
maar nu wil ik wat op gaan nemen anders vergeet ik al die riffjes weer

Als het alleen is om probeersels op te nemen, hoeft er volgens mij helemaal geen element in de gitaar. Zelf gebruik ik daarvoor een draagbaar cassetterecordertje met ingebouwde micro. Goedkoop en gemakkelijk. De klank is niks, maar 't is toch maar om te zien of wat ik doe op iets lijkt.


K&K Pure, klinkt super

Die heb ik al een tijdje op het oog. Geen gaten boren, natuurlijke klank enz. Maar het is passief. Heb je dan geen externe voorversterker nodig ? En heb je met dat soort element niet gauw feedbackproblemen ?

roym
18 oktober 2004, 17:22
aangezien ik graag een gitaar wil met een cutaway overweeg ik een nieuwe aan te schaffen.

Ik denk dat ik mijn Cort dan ga verkopen. Heeft iemand een idee wat deze nog op kan brengen.

en heeft iemand idee wat een redelijk betaalbare maar goedklinkende semi akoestische gitaar is. Ik wil wel een normale klankast.

AcousticFreak
18 oktober 2004, 23:35