PDA

View Full Version : Welke vind jij nou het mooist?



amon
17 oktober 2004, 23:21
Tja, verbaasde me dat dit topic er nog niet was...

Zoals de titel al zegt, wat vind jij de mooiste/lekkerste/oid riff die hier staat?

tot nu toe vind ik cookiemonster van charlie toch wel de lekkerste, gewaagd weird soundje op de achtergrond wat leuk tot zn recht komt. en mooi warm geluid dat wel bij die backing past.

Jeroenvanhulsteijn
18 oktober 2004, 00:40
+1

guitardude
18 oktober 2004, 20:55
Leaves are falling II !!!!!!!!!
meesterlijk nummer

Stratman70
20 oktober 2004, 11:51
Wow, thanks guitardude!!! De meest originele vind ik zelf toch ook wel Cookiemonster eigenlijk.

Bouke
24 oktober 2004, 22:18
Boudewijn. Period. :o

Shakeel
24 oktober 2004, 22:26
B O U D E W I J N

The_RockeR13
24 oktober 2004, 22:58
B O U K E !!

Maar die van BOUDEWIJN is ook niet mis!! :D

krizz
24 oktober 2004, 23:29
B O U K E W I J N !

boudewijn
25 oktober 2004, 10:04
B O U K E W I J N !

Haha goeie :-D :-D :-D

Robs
26 oktober 2004, 20:32
Ik wou dat ik ze uberhaupt kon luisteren.... :(

Woon namelijk sinds kort in London, maar ik heb nog geen eigen computer: luisteren op publieke pc's schiet niet echt op. Gelukkig heb ik over twee weken een laptop op mn kamer, dan gaan we die riffs eens ff goed kritisch beluisteren!

Overigens kan ik ook niet meedoen om dezelfde reden. Niet dat ik ook maar een schijn van kans zou hebben, maar de backing track ligt me wel... goed naar Funkadelic geluisterd :wink:

defecto
6 november 2004, 20:27
Ik vind het jammer dat sommige riffs niet meer te beluisteren zijn, maar ik vind Cookiemonster op nr. 1, Leaves Are Falling op nr. 2 en Funky Fingers op nr. 3. Hoop dat ik in de korte tijd die er nog over is nog iets kan produceren, maar weet nu al dat het niet lukt of dat ik toch onderaan zal eindigen.. :P

Br@mbo
12 november 2004, 14:41
sommige riffs niet meer te beluisteren ??

aan de deelnemers:

ALLE RIFFS MOETEN OP 15 NOVERMBER ONLINE ZIJN,
ANDERS TELT DE INZENDING NIET

Slashhh
13 november 2004, 23:44
ik vind die van JorisBos de beste.
opdracht van deze contest was, een herkenbare rifje/melodie en eromheen solo-en.
hij heeft een originele melodie en daarnaast een mooi uitgebouwde solo met inhoud, lekker expressief...zonder al dat leeghoofdige cliche vai/satriani gemasturbeer van de anderen :-D
da heb ik nou allemaal wel gehoord en ik ben er net zo van onder de indruk als hagelslag met pindakaas en jam :roll:

*schuilt nogmaals in zn schuilkelder*

boudewijn
14 november 2004, 10:10
...zonder al dat leeghoofdige cliche vai/satriani gemasturbeer van de anderen :roll:

Dat vind ik hier dus juist heel erg mee vallen he.

Echt weer iemand die alles over een kam scheert er zijn wel meer helden hoor dan Vai of Satriani waar men z'n inspiratie vandaan haalt !!! :roll:

Al di Meola bijv.of Paco de Lucia of Paco Pena John McLaughlin eh moet ik nog even doorgaan.Jij probeert toch ook alles uit de kast te halen ik hoor duidelijk dat je op je top zit te spelen wat trouwens helemaal niet uit maakt.Maar om dat nou leeghoofdige cliche's te gaan noemen .

Luc-O
14 november 2004, 11:46
+1!!!!

JorisBos
14 november 2004, 12:40
tnx slashhh!

over het leeghoofdig zijn van solo's kun je eindeloos discussieren. Ik probeer in mijn solo's iets te uiten, niet iets voor elkaar te krijgen zeg maar. Ik denk misschien niet zo snel als een aantal anderen op dit forum en onthoud: Smaken verschillen, gelukkig maar.

Slashhh
14 november 2004, 14:42
kijk boudewijn,

misschien klinkt t allemaal verschillend voor jouw en de anderen die in zo'n stijl spelen....maar ik hoor echt 6 dezelfde riffs/melodies/licks/runs (dus stijl) in de contest...en t klinkt alsof jullie alleen maar naar vai/satriani luisteren en dat proberen te zijn :roll:
t enige wat jullie nog een beetje verschillend laat klinken zijn de effecten en gitaarsound...!

en mijn inzending is een grap, dat moet je toch wel doorhebben dacht ik zo met zo'n over-the-top akoestisch concerto :-D...die gilbert lacht zich kapot man :wink:
ik speel daar echt niet op mijn top, da doe ik op de electrische gitaar :razz:

succes!

segers
14 november 2004, 15:03
kijk boudewijn,

misschien klinkt t allemaal verschillend voor jouw en de anderen die in zo'n stijl spelen....maar ik hoor echt 6 dezelfde riffs/melodies/licks/runs (dus stijl) in de contest...en t klinkt alsof jullie alleen maar naar vai/satriani luisteren en dat proberen te zijn :roll:
t enige wat jullie nog een beetje verschillend laat klinken zijn de effecten en gitaarsound...!

en mijn inzending is een grap, dat moet je toch wel doorhebben dacht ik zo met zo'n over-the-top akoestisch concerto :-D...die gilbert lacht zich kapot man :wink:
ik speel daar echt niet op mijn top, da doe ik op de electrische gitaar :razz:

succes!

Jeetje wat klink jij gefrustreerd. Bovendien luister je niet goed.
:-D

Slashhh
14 november 2004, 15:09
hmmm, dus als ik kies voor iemand die met inhoud speelt ben ik gefrustreerd...jij bent een slimme zeg :o

smaken verschillen en om nou te gaan zitten schelden :roll: ...of mag je hier ook al niet je eerlijke mening geven zonder kapot geschoten te worden...?

echte kritiek is iets waardevols, je hebt er niks aan als iedereen zegt "he wooow das ongeloooooofflijk mike!" terwijl t gewoon weer tzelfde garbage is wat je al teveel hebt gehoord...hier worden teveel veren gebruikt zeg maar... :-D ik heb geen veren.

Shakeel
14 november 2004, 15:36
hmmm, dus als ik kies voor iemand die met inhoud speelt ben ik gefrustreerd...jij bent een slimme zeg :o

smaken verschillen en om nou te gaan zitten schelden :roll: ...of mag je hier ook al niet je eerlijke mening geven zonder kapot geschoten te worden...?

echte kritiek is iets waardevols, je hebt er niks aan als iedereen zegt "he wooow das ongeloooooofflijk mike!" terwijl t gewoon weer tzelfde garbage is wat je al teveel hebt gehoord...hier worden teveel veren gebruikt zeg maar... :-D ik heb geen veren.

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

Shakeel
14 november 2004, 15:36
hmmm, dus als ik kies voor iemand die met inhoud speelt ben ik gefrustreerd...jij bent een slimme zeg :o

smaken verschillen en om nou te gaan zitten schelden :roll: ...of mag je hier ook al niet je eerlijke mening geven zonder kapot geschoten te worden...?

echte kritiek is iets waardevols, je hebt er niks aan als iedereen zegt "he wooow das ongeloooooofflijk mike!" terwijl t gewoon weer tzelfde garbage is wat je al teveel hebt gehoord...hier worden teveel veren gebruikt zeg maar... :-D ik heb geen veren.

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

Slashhh
14 november 2004, 15:44
tjsogejongejonge zeg, wat een niveau hiero :roll:

Shakeel
14 november 2004, 15:45
tjsogejongejonge zeg, wat een niveau hiero :roll:

Moeilijk he de waarheid onder ogen zien.

FrankS
14 november 2004, 15:51
Mooi man, muziek hahaha :P

boudewijn
14 november 2004, 16:01
dat jij jezelf slashhh noemt zegt mij al genoeg haha

JorisBos
14 november 2004, 16:07
Kom op, laten we redelijk blijven, smaken verschillen, de mens heeft nu eenmaal de neiging om de generaliseren.

Het gaat om de riffs, ik ben benieuwd!

boudewijn
14 november 2004, 16:13
Jorisbos je hebt gelijk maar dit kon ik even niet laten ik zal niet meer plagen :wink: :wink:

Slashhh
14 november 2004, 16:17
dat jij jezelf slashhh noemt zegt mij al genoeg haha

ik klink absoluut niet als slash, luister maar naar de paar mp3s die ik heb gepost....tis gewoon een bekende nickje... :roll:

wat is t toch met jullie?
een beetje kritiek en BAAMMMM, de 3de wereld oorlog breekt uit... :-?
met zo'n mentaliteit bereiken jullie niks in de muziek, geen grap man.
ik heb gemerkt dat hier heeeel veeeel veren worden gebruikt, en misschien zijn jullie dat gewend in jullie beschermd milieu maar ik zeg wat ik denk, punt.
als mensen kritiek leveren op mijn gitaarspel, ga ik echt niet kattig doen, en gaan janken en schelden als een klein meisje :roll:

ga verder met schelden enzo, tis wel grappig zo neerkijken naar jullie niveau van conversatie en elkaar op de schouders kloppen :-D

boudewijn
14 november 2004, 16:26
Jij geeft niet expliciet kritiek op iets maar scheert alles over een kam terwijl je de plank finaal mis slaat.

Wel bij stil gestaan dat jij je misschien te snel aangevallen voelt.

Maar genoeg hierover als je het laatste woord wilt dan geef ik je dat toch gewoon.

Succes iig SLASHHH. :wink:

Slashhh
14 november 2004, 16:49
Jij geeft niet expliciet kritiek op iets maar scheert alles over een kam terwijl je de plank finaal mis slaat.

Wel bij stil gestaan dat jij je misschien te snel aangevallen voelt.

Maar genoeg hierover als je het laatste woord wilt dan geef ik je dat toch gewoon.

Succes iig SLASHHH. :wink:

bedankt dat je me het laatste woord geeft....lmao

niemand heeft mijn gitaarspel bekritiseerd (en ik wil dat oprecht weten dus wees eerlijk), dus hoe kan ik me aangevallen voelen als niemand mij aanvalt?
anyway, ik zal maar niet meer reageren in deze thread :D

jij ook succes :wink:

Shakeel
14 november 2004, 17:18
Het gaat hier niet om hoeveel veren er in iemands kont gestoken wordt, of iemand wel of niet tegen kritiek kan. Ikzelf en ik weet ook veel anderen willen gewoon eerlijke kritiek zodat ze er beter van kunnen worden. MAAR DAAR GAAT HET HIER NIET OM. Het gaat erom dat jij weer als een rare punk loopt te roepen '''ojeeeee ze proberen weer allemaal als vai of satriani te klinken ''

Lees deze post ff opnieuw:

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

Slashhh
14 november 2004, 17:28
Het gaat hier niet om hoeveel veren er in iemands kont gestoken wordt, of iemand wel of niet tegen kritiek kan. Ikzelf en ik weet ook veel anderen willen gewoon eerlijke kritiek zodat ze er beter van kunnen worden. MAAR DAAR GAAT HET HIER NIET OM. Het gaat erom dat jij weer als een rare punk loopt te roepen '''ojeeeee ze proberen weer allemaal als vai of satriani te klinken ''

Lees deze post ff opnieuw:

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

wanneer ga jij ophouden te schelden als een kleuter? :-?
hoe oud ben je man echt waar? :roll:
achter zn pc de grote man uithangen, pffff

boudewijn
14 november 2004, 17:52
Hey slashhh je begint echt irritant te worden man je ziet het zelf niet eens in dat wat je zegt er helemaal naast zit.

Jij zit nog vaster in jezelf dan een boomstam in gordon z'n kont.

Slashhh
14 november 2004, 17:54
ja en de aarde is plat, gooi me maar op t vuurtje :-D

ik dacht dat t afgesloten was....hmmmm

segers
14 november 2004, 18:03
ik zal maar niet meer reageren in deze thread

en ik dacht dat jij je mond ging houden

Slashhh
14 november 2004, 18:06
ik zal maar niet meer reageren in deze thread

en ik dacht dat jij je mond ging houden

als ik word uitgescholden voor de zoveelste keer door een kleuter? (schuilend achter zijn pc)
dacht t niet :evil:

FrankS
14 november 2004, 19:49
Ik bemoei me dr liever niet mee, kom hier voor de muziek, maar deze uitspraak is toch geniaal : "Jij zit nog vaster in jezelf dan een boomstam in gordon z'n kont." :lol::lol:

Shakeel
14 november 2004, 20:05
Het gaat hier niet om hoeveel veren er in iemands kont gestoken wordt, of iemand wel of niet tegen kritiek kan. Ikzelf en ik weet ook veel anderen willen gewoon eerlijke kritiek zodat ze er beter van kunnen worden. MAAR DAAR GAAT HET HIER NIET OM. Het gaat erom dat jij weer als een rare punk loopt te roepen '''ojeeeee ze proberen weer allemaal als vai of satriani te klinken ''

Lees deze post ff opnieuw:

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

wanneer ga jij ophouden te schelden als een kleuter? :-?
hoe oud ben je man echt waar? :roll:
achter zn pc de grote man uithangen, pffff

Ik scheld niet, misschien zit er een agressieve toon in men post, maar dat komt omdat ik op distortion sta en men clean/ distortion switch kapot is.

Alle deelnemers hebben het uiterste uit zichzelf gehaald en hebben laten zien wat ze kunnen. Maakt niet uit hoe goed of slecht ze zijn ze hebben al hun EIGEN creativiteit erin gestopt. Om ze dan af te schilderen als vai/ satch wannabe's ( wat ronduit belachelijk is ) vind ik volkomen respectloos.

En reageer eens inhoudelijk op men post, telkens huilen omdat je uit een boerendorpje komt en alles schelden vindt kom je niet ver mee knul.

Shakeel
14 november 2004, 20:06
Het gaat hier niet om hoeveel veren er in iemands kont gestoken wordt, of iemand wel of niet tegen kritiek kan. Ikzelf en ik weet ook veel anderen willen gewoon eerlijke kritiek zodat ze er beter van kunnen worden. MAAR DAAR GAAT HET HIER NIET OM. Het gaat erom dat jij weer als een rare punk loopt te roepen '''ojeeeee ze proberen weer allemaal als vai of satriani te klinken ''

Lees deze post ff opnieuw:

Nu verdraai je het punt. Het gaat erom dat jij zei dat er weer allemaal van die satriani / vai kopieen zijn en dat iedereen ze weer na probeert te doen. Nou dan heb je toch echt niet goed geluisterd. Als ik naar Boudewijn luister hoor ik Brett Garsed, als ik naar Bosch luister hoor ik extravagant boomkikker gekwaak als ik naar Roy luister hoor ik Blues Saraceno, als ik naar jorisbos luister hoor ik raw blues etc. etc. Het vai / satriani gehalte valt hier juist ENORM mee. Maargoed ik heb alweer teveel woorden vuil gemaakt aan je, jij bent zo iemand die alles generaliseert en afschildert als vai / satriani wannabe , nou ik zal je wat vertellen degene die dat zeggen zijn gefrustreerde onwetende achterlijke wannabe's.

Peace out,

The Shakmeister

wanneer ga jij ophouden te schelden als een kleuter? :-?
hoe oud ben je man echt waar? :roll:
achter zn pc de grote man uithangen, pffff

Ik scheld niet, misschien zit er een agressieve toon in men post, maar dat komt omdat ik op distortion sta en men clean/ distortion switch kapot is.

Alle deelnemers hebben het uiterste uit zichzelf gehaald en hebben laten zien wat ze kunnen. Maakt niet uit hoe goed of slecht ze zijn ze hebben al hun EIGEN creativiteit erin gestopt. Om ze dan af te schilderen als vai/ satch wannabe's ( wat ronduit belachelijk is ) vind ik volkomen respectloos.

En reageer eens inhoudelijk op men post, telkens huilen omdat je uit een boerendorpje komt en alles schelden vindt kom je niet ver mee knul.

Slashhh
14 november 2004, 21:11
shakeeltje, meneer "ik-ben-stoer-achter-mijn-pc"...leer eerst posten, dubbelposts zijn vrij irritant.

ten tweede, inhoudelijk reageren op jouw kleuterachtige gescheld?
rot op man :roll:

ten derde, ik geef mijn mening over de spelers in t algemeen hier en sommige voelen zich aangesproken (hoe zou dat komen?) en meteen gaan ze janken alsof ik hun ibanez net heb afgebrand...waar klopt iets niet? :???:

ten vierde, ik ga maar niet meer reageren in deze thread (ook al gaat de kleuter shak door met schelden, schuilend achter de pc in zn moeders zolder) want mensen nemen zichzelf veeeeeeeels te serieus :roll:

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzz, grotere egos dan talent :-D

JorisBos
14 november 2004, 22:25
shakeeltje, meneer "ik-ben-stoer-achter-mijn-pc"...leer eerst posten, dubbelposts zijn vrij irritant.

ten tweede, inhoudelijk reageren op jouw kleuterachtige gescheld?
rot op man :roll:

ten derde, ik geef mijn mening over de spelers in t algemeen hier en sommige voelen zich aangesproken (hoe zou dat komen?) en meteen gaan ze janken alsof ik hun ibanez net heb afgebrand...waar klopt iets niet? :???:

ten vierde, ik ga maar niet meer reageren in deze thread (ook al gaat de kleuter shak door met schelden, schuilend achter de pc in zn moeders zolder) want mensen nemen zichzelf veeeeeeeels te serieus :roll:

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzz, grotere egos dan talent :-D

Kom op slashhh, relax man. Wat kan jou dat nou allemaal schelen. Shakeel en boudewijn, ook relax. ik zou zeggen : "laat het lekker los".

Niemand heeft in deze discussie gelijk.

Ik persoonlijk heb respect voor gitaristen die met een enorm sterke techniek snel kunnen spelen. Feit is alleen dat ik er nog geen minuut naar kan luisteren omdat ik er helemaal misselijk van wordt. Dat is een mening. punt.

Ga elkaar om dat feit niet uitmaken op afbekken, kom op, gedraag je.

Das Schaap
14 november 2004, 23:07
ten derde, ik geef mijn mening over de spelers in t algemeen hier en sommige voelen zich aangesproken (hoe zou dat komen?) en meteen gaan ze janken alsof ik hun ibanez net heb afgebrand...waar klopt iets niet? :???:

ten vierde, ik ga maar niet meer reageren in deze thread (ook al gaat de kleuter shak door met schelden, schuilend achter de pc in zn moeders zolder) want mensen nemen zichzelf veeeeeeeels te serieus :roll:

Man je zit een stel erg goede inzendingen af te doen als vai/satch wannabe´s en je vindt het gek dat men daar geirriteerd op reageerd ?
Ik heb nog geen enkele inzending gehoord waardat voor geldt. De invloeden liggen duidelijk in andere hoeken. En kan je me ook even vertellen waar shakeel dan stoer de grote jongen zit uit te hangen ? Hij reageert gewoon op jouw naar mijn mening erg onzinnige redenatie. Het over 1 kam scheren wat jij doet is een stuk lulliger, dus wie is er dan de stoere jongen achter zn pc aan het uithangen ? En als we het hebben over muziek, notabene over muziek die de mensen van dit forum zelf gemaakt hebben vind ik dat enige vorm van serieus gedrag toch wel zo beleefd is. :roll:

Luc-O
14 november 2004, 23:43
ik geef mijn mening over de spelers in t algemeen hier en sommige voelen zich aangesproken (hoe zou dat komen?) en meteen gaan ze janken alsof ik hun ibanez net heb afgebrand...
geeeeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzz, grotere egos dan talent

Typisch typisch typisch... ik wou me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, maar nu kan ik het toch even niet laten hoor. Je spreekt jezelf nogal tegen kerel. Want getuige je post in Sounds (double talkin' jive) en je stoere praat daar ('ik oefen 12 uur per dag') en je riff contest inzending waarvoor je zogenaamd geen elektrische gitaar bij de hand had, wil jij ook niets liever dan laten horen hoe snel je wel niet kunt spelen. En nu ga je anderen daar ineens op aanvallen? Vreemd...

Slashhh
14 november 2004, 23:55
ik kan t gewoon niet laten al dit onzin nu...schaap heb ik gemailt.

luc, wat lul je nou man?
12 uur per dag DESTIJDS gespeeld (6 jaar geleden) staat er als een antwoord op een vraag van iemand anders, goed lezen en goed quoten als je slim wil overkomen ok? en dat was geen stoere praat maar een FEIT.
ten tweede, ik heb geen electr gitaar nu, een FEIT, wie ben jij om me voor leugenaar uit te maken, klein mannetje met een vai gitaar die zn nummers covered?
en t snel spelen is niet van vai/satriani, maar van paganini en vivaldi...een paar eeuwen terug...

nog meer liefhebbers?
gewoon pb-emailen 8-) iedereen is deze thread beu denk ik :roll:
ik post ook nergens meer, t schijnt niet te mogen, een andere mening hebben....lang leve de hollandse democratie :razz:

Das Schaap
15 november 2004, 00:12
Ik moet nog wel ff kwijt dat je best een drama-queen bent. :lol:
En je reactie daarop zet je maar in je volgende pm. :-D

boudewijn
15 november 2004, 10:38
Ik moet nog wel ff kwijt dat je best een drama-queen bent. :lol:
En je reactie daarop zet je maar in je volgende pm. :-D

:-D :-D :-D

charlie45
15 november 2004, 12:49
het is volgens mij een compliment om satriani of vai wannabe te worden genoemd. en ik heb veel respect voor mensen die een willekeurig nummer van vai kunnen naspelen. klassieke muzikanten doen bijna niet anders.

ik vermoed dat de kritiek die hier wordt geuit een gebrek aan creativiteit is wat wordt gecompenseerd met techniek. met die kritiek ben ik het (in de meeste gevallen) niet eens. ik hoor een hoop dingen die ik graag zou willen kunnen spelen.

verder denk ik dat de meeste inzenders blijk hebben gegeven van een gezonde dosis zelfkritiek, en wordt er ook goed geluisterd naar tips van anderen.

KORTOM: ALS JE NUTTIGE TIPS HEBT LAAT DAT VOORAL HOREN.

(en hou anders je grote mond)

wie de schoen past trekke hem aan.

Robin Dorland
15 november 2004, 17:45
Wat ik opmerk is dat veel gitaristen die iets zelf niet kunnen meteen gaan zeiken over het een en ander en omdat ze zelf alleen maar van Satriani en Vai gehoord hebben (m.a.w.: niet verder kijken dan hun neus lang is) noemen ze meteen die namen als iemand probeert een leuke riff te splen in een, jawel, R-I-F-F contest.

En ik ben het verder wel eens dat veel mensen van die typische loopjes gebruiken in de shred-community. Dat is idd jammer, maar goed, om dan meteen IEDEREEN die virtuoze dingen doet 'shredder' of Satriani of Vai te noemen is ook niet terecht vind ik. De term 'shredder' wordt door velen als scheldwoord gezien.

Vai zegt overigens van zichzelf dat hij helemaal geen shredder is en ik geef 'm gelijk ook. En iemand als Shawn Lane was eigenlijk ook op eerste plaats MUZIKANT op een niveau dat voor veel 'shredders' blijkbaar niet haalbaar is (muzikaal gezien). Ik persoonlijk had destijds van een shredder gehoord op een forum dat Shawn Lane echt DE man was. Omdat dit uit zijn mond kwam heb ik Shawn Lane destijds niet uitgecheckt. En o jongens wat heb ik daar een spijt van! Wat een vreselijk indrukwekkende muzikant en wat had ik 'm graag zien spelen... en nu is ie dus dood en KAN ik geen concert meer bijwonen!!!

Dus aan de anti-shredders EN aan de shredders zelf: denk aub eerst even na voordat je iemand 'shredder', 'vai' of 'satriani' noemt want vaak is dit onterecht.

Eens of oneens; laten we een vriendschappelijke sfeer hanteren mensen; deze leuke wedstrijd word anders volkomen verneukt door al dit gekeutel.

Zo, en nu ga ik hopen dat ik door de pre-selectie kom :D

The_RockeR13
15 november 2004, 18:39
Helemaal mee eens Robin Dorland!!!!!! 8-) :D

Robin Dorland
15 november 2004, 18:46
Thanks :D

Shakeel
15 november 2004, 19:52
yo dudes ff over de beoordeling ik moet nu ff een college volgen maar ben om 2100 terug dan mail ik men beoordeling naar Br@mbo

tot dan,

shak

Das Schaap
15 november 2004, 20:17
Ja een deadline van tot hoe laat we onze eindbeoordeling kunnen inleveren zou wel tof zijn. :roll:

Shakeel
15 november 2004, 23:26
Eh ja en volgens welke richtlijnen de beoordeling gaat zou ook wel handig zijn..

Stratman70
16 november 2004, 16:08
Ik lees deze discussie nu pas.

Hé Slashhhhhhhhhh, ik heb mijn eigen inzending nog eens teruggeluisterd en ik moet eerlijk zeggen:
je hebt GELIJK man!!!!! Sprekend Vai!!!! Ik wist niet eens dat ik dat KON! :) :) :)

Oké, dat was flauw. maar wat ik je toch graag wil meegeven is dat ik wel ietwat van je mening wil begrijpen, maar je doet erg veel mensen (eigenlijk iedereen) hier wel wat tekort door zo te generaliseren. Wanneer lijkt iemand nou op Vai of satriani? Als hij snel speelt? Een bepaalde techniek gebruikt? Of als hij een distortion gebruikt? Als hij electrisch gitaar speelt? Als hij een plectrum gebruikt? Als hij adem haalt? Tja, in dat geval heb je gelijk.
Ik heb jouw inzending gehoord en vind hem geweldig, zoals je wellicht weet. Maar het verbaast me zeer dat iemand die zo goed is op de gitaar als jij (wat dus veel oefening en luistervaardigheid vraagt), zo ongenuanceerd over zijn medegitaristen denkt. Dat is echt heel erg jammer en ook niet goed hoor! Maar ja, dat is maar een mening natuurlijk hè!

Ik vind zeker dat je het recht hebt op een eigen mening. Blijkbaar zijn het daar (jouw mening dus) niet veel mensen mee eens en dat zal toch een bepaalde reden hebben.

Slashhh
16 november 2004, 18:21
ok om af te sluiten....voor de zoveelste keer ja, maar mensen vragen om een antwoord:

als ik zeg dat ik teveel plastic vai/satch garbage hier hoor, bedoel ik natuurlijk niet dat ze precies zoals hen klinken...kan niet, daar heb je toch wel iets meer talent voor nodig dan hier wordt tentoongesteld, EN vai en satriani lijken allebei niet eens op mekaar, totaal anders dus hou zou ik dat kunnen beweren?
...zo werd t geinterpreteerd door sommige onzekere onder ons die zichzelf aangesproken voelden...ik noemde geen namen!

wat bedoel ik dan?
iemand pb-de me en toen schreef ik dit:
"ik bedoel dan dat ze teveel proberen amerikaans te klinken, cq. plastic, inhoudsloos, slap, kartonachtig, inspiratieloos, fake, cliche, geen kracht erin gooien, geen passie etc etc, wimpy zeg maar....waarom dat shred wordt genoemd is mij een mysterie trouwens.
ik moet wel bekennen dat ik hier een klein circusje wilde beginnen (eerlijk is eerlijk, ik lig ziek thuis en verveel me), kijken hoe de egos zouden reageren, vandaar dat ik t op een politiek incorrecte manier deed.
...ze zijn gefaald want ze lieten zien dat ze zichzelf veels te serieus nemen (janken en schelden en zeggen dat ik mn mond moet maar houden :roll: )en zo bereik je niks in de muziek."

en mensen, dan kan je natuurlijk t daar niet mee eens zijn, maar kattig gaan doen en aggressief erop ingaan alsof de 3de wereld oorlog is uitgebroken?
1 woord...onzekerheid...en dat kan je niet gebruiken als een muzikant die iets wil bereiken...net zoals een grotere ego dan talent.

strat, jij vind toevallig mijn inzending redelijk klinken (wat trouwens als grap is bedoelt als tegengas tegen al tzelfde amerikaanse gepiel...ik bedoel tis een akoestische gitaar concerto :-D )...maar als je m totaaaaal f*ck zo vinden en t zou zeggen op een totaaaal politiek incorrecte manier, zelfs mijn naam noemen en persoonlijk aanvallen (wat ik NIET heb gedaan) dan zelfs nog zou ik glimlachen en jouw bedanken voor jouw input...echt waar!...1 keer heb ik zelfs een gast die dat deed 1 hele avond getrakteerd op gratis bier!

waarom?
omdat ik weet hoe ver ik ben met mijn gitaarspel, wat ik kan en wat ik nog moet leren en hoe ik echt klink...ik heb volledige vertrouwen in mijn kunnen zonder arrogant te zijn of mijn ego te voeden, want dr is nog zooooveel dat ik wil leren en mee bezig ben.
aggressief erop reageren heeft geen nut, je lult jezelf alleen vast en frustreer je jezelf...zie thread...

anyway, laat t schelden maar weer beginnen :roll: want dat is t landje waarin we nu schijnen te leven :-?

Gert-Jan
16 november 2004, 19:13
eerlijk is eerlijk, ik lig ziek thuis en verveel me

Aah, nu snap ik het eindelijk :razz: :razz:

Luc-O
16 november 2004, 20:33
als ik zeg dat ik teveel plastic vai/satch garbage hier hoor, bedoel ik natuurlijk niet dat ze precies zoals hen klinken...kan niet, daar heb je toch wel iets meer talent voor nodig dan hier wordt tentoongesteld
1 woord...onzekerheid...en dat kan je niet gebruiken als een muzikant die iets wil bereiken...net zoals een grotere ego dan talent.

ik heb volledige vertrouwen in mijn kunnen zonder arrogant te zijn of mijn ego te voeden, want dr is nog zooooveel dat ik wil leren en mee bezig ben.
aggressief erop reageren heeft geen nut, je lult jezelf alleen vast en frustreer je jezelf...zie thread...

anyway, laat t schelden maar weer beginnen :roll: want dat is t landje waarin we nu schijnen te leven :-?


Ja jezus jij VRAAGT er ook gewoon om hè. Maar goed, ik las net jouw veel te bijdehante reply op mijn (volkomen terechte) eerdere post in dit topic, dus ik heb ff een appeltje met je te schillen. En nee niet via PM, want ik wil je ff publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
-Ten eerste: als JIJ slim wil overkomen moet je eerst wat aan je Nederlands doen, want ook dat deugt van geen kanten.
-Ten tweede: wie ben JIJ om mij voor 'klein mannetje die z'n nummers covered' uit te maken, terwijl jij niets anders doet dan slechte vertolkingen van anderman's werk ten gehore te brengen? Want geloof me, jij bent nog LANG niet zover als de meesten hier.
-Ten derde: als er hier iemand is die zichzelf vastlult en zich agressief/onzeker opstelt, dan ben JIJ het. Begrepen? Goed zo.

boudewijn
16 november 2004, 20:45
Yeah Luc :-D :-D

Slashhh
16 november 2004, 20:51
ik ben bijna onder de indruk luc...biiijjjna...en je hebt ook bijna mijn hart gebroken....biiijjjjna

leuk dat mensen goed kunnen lezen :roll:
zoals ik al zei, onzekere gasten reageren heeel erg agressief en gefrustreerd....rarararaaa, over wie heb ik t :-D

publiekelijk aan de schandpaal....voor wie?
een internet forum?
je neemt jezelf en dit alles te serieus man... :razz:
als jij me in een vorige post uitmaakt voor een leugenaar omdat ik volgens jouw wel een elect gitaar heb mag ik toch wel reageren of niet?

ga gitaarspelen man, je hebt t nodig als ik naar dat laatste meesterwerkje van je luister (om me maar naar jouw niveau van beledigingen te verlagen) :wink

Das Schaap
16 november 2004, 21:31
Ach jongens de arme jongen ligt ziek thuis en heeft geen vrienden om mee rond te hangen dus gaat ie achter zn computer de drama-queen uithangen.
Zou als je het negeert gaat het weg werken ? :roll:

Slashhh
16 november 2004, 21:35
tenminste 1 schaap die t snapt :-D

NEEM JEZELF NIET TE SERIEUS...ik lach me hier kapot en word snel beter ook 8-)

iedereen doet alsof ze legendarische gitaristen zijn waar niemand iets negatiefs over mag zeggen...PFFFFHAHAAWAAAHAHAWAAHAHA !! :wink:

als niemand op mij reageert hoor je niet van me...sterker nog, zodra ik gezond ben ben ik dood 8-)

Stratman70
16 november 2004, 21:45
Ik raak bijijijijna oprecht geïnteresseerd in zijn ziekte: BIJna!!! Is het buikgriep, hernia of toch gewoon ziek in zijn hoofd?
Echt hoor Slashhh, sorry als ik je nu beledig, maar ik wil je graag laten weten dat je bijna iedereen hier lukraak loopt te beledigen. het is natuurlijk gemakkelijk om van alles eruit te flappen en te zeggen: "Je moet het niet serieus nemen."
Zo dacht Theo v. Gogh ook. Het enige positieve effect ervan was dat hij nu gestopt is met roken.

Beetje meer respect graag. Dan zul je het zeer zeker terug ontvangen, maar nu op dit moment kun je er hier in ieder geval naar fluiten.

Jammer is dat.

Slashhh
16 november 2004, 21:55
strat, ik ben niet begonnen met beledigen, moet je toch echt effe teruglezen...ik heb gewoon gereageerd op de beledigingen, en toen was iedereen tegen slashhh :roll:
binnen een paar posts uitgemaakt voor van alles, lees maar...

als ik zeg dat mensen zichzelf te serieus nemen, is dat gewoon een feit...man ik zou deze dingen zelfs tegen jimmy page zn kop zeggen als ik er zo over dacht dus waarom niet op een of andere forum waar iedereen doet alsof ze virtuozen des hemels zijn?

dr zijn letterlijk honderdenduizenden gitaristen beter dan ons allemaal hier samen OPGETELD, zelfs de zgn besten van dit forumpje waar ik niet van onder de indruk ben omdat ik ECHTE goede heb meegemaakt....laten we elkaar niet voor de gek houden met de bruine veren.

en mijn ziekte wil je niet weten, trust me :wink:

Luc-O
16 november 2004, 22:09
Sorry hoor, maar als jij niet onder de indruk bent van bijvoorbeeld een Boudewijn - die hier op het forum nog maar een fractie van zijn kunnen heeft laten horen -dan heb je dus echt gewoon nul komma nul verstand van gitaarspelen.

segers
16 november 2004, 22:13
-dan heb je dus echt gewoon nul komma nul verstand van gitaarspelen.

idd :-D :-D
Dat was wel vrij snel duidelijk hahahaha

Slashhh
16 november 2004, 22:15
dude, you know...thats like....you opinion man :-D "quote van een film genaamd the big lebowski"...aanrader!

ik zei "ik heb ECHTE goede meegemaakt" van dichtbij...wij allemaal opgeteld zijn amateurs vergeleken met hen, en als ik geen oor had voor dit soort stuff, had ik dat vorige baantje niet voor 4 jaar totdat mn gezondheid t niet meer toeliet (zonder dramatisch te klinken 8-) )

niemand hier zal iets bereiken met zo'n mentaliteit als je naar de "echte concurrenten" luistert die nu bezig is...allemaal onbekenden die 2 seconden nodig hebben om ene boudewijn en ene segers ene luc ene slashhh zo van t podium af te blazen...feit!

Luc-O
16 november 2004, 22:24
Jij weet niet wat je zegt man. Wat voor 'baantje' had je dan? En wie heb je dan van dichtbij meegemaakt? Ik bedoel wees eens concreet, dat vage gelul hebben we helemaal niets aan.

Slashhh
16 november 2004, 22:26
droom maar lekker verder :-D

Bouke
16 november 2004, 22:30
Hey Slash,

Je hebt mij nu zelf verleid om iets te posten in dit werkelijk belachelijke topic :D

Puur uit interesse, waar heb je gespeeld dan? Heb je meer werkjes online staan. Ik ben namelijk wle benieuwd. En nee, niet om te stoken, daar doe ik niet aan mee...

Bouke