PDA

View Full Version : Keuzes



gibls6
17 oktober 2004, 18:24
Ja, valt niet mee. Heb nu twee keer achter elkaar mijn eindtrap opgeblazen van mijn tsl-versterker en ben het nu beu. Tijd voor wat anders dus :-D
Merkte toch al dat ik de laatste tijd alleen het cleane kanaal gebruikte. Het crunch en lead kanaal vind ik wat minder, een effectpedaal vóór het cleane kanaal klint m.i. beter.
Maar goed zit nu te denken aan een versterker met één (top)kanaal en heb de volgende op het oog:

Cornford Hurricane
Marshall 1974 x óf 2961x

Iemand ervaring met deze versterkers of andere tips??

Oh ja, speel m.n. begeleiding/akkoorden in een pop/rock band.

NeeraDJ
17 oktober 2004, 18:33
Cornford!!!
Constante kwaliteit, hoge kwaliteit en daartoe leidend een dijk van een sound! Als ik het geld had dan zou ik er zeker één kopen. Geweldige versterkers!

Ik wil met name de contante kwaliteit en het gebruikte materiaal benadrukken. Cornford bezuinigt niet zoals Marshall, maar gebruikt echt gewoon top materiaal.

Mr.Bluesbreaker
17 oktober 2004, 19:28
De eindtrap van je TSL opblazen? Twee keer? :o
Leg es uit. Die van mij is niet stuk te krijgen hoe erg je het ding ook mishandeld. (top versie, geen combo)

AART
17 oktober 2004, 19:41
verkeerde ohmage gebruikt? :-?

PeArLjAm
17 oktober 2004, 19:44
Cornford!!!


Ik wil met name de contante kwaliteit en het gebruikte materiaal benadrukken. Cornford bezuinigt niet zoals Marshall, maar gebruikt echt gewoon top materiaal.

nou op die nieuwe Marshall Handwired serie is toch echt niet bezuinigd hoor wat betreft gebruikte matrialen. Maargoed die marshall reissues heb ik een paar reviews over gelezen de afgelopen maand (ja ik ben ook geinteresseerd :D ) Ze schijnen echt geweldig te zijn. Maar omdat ze zo weinig watts hebben (weinig headroom) gaan ze gauw vervormen. Dus ik weet niet of dat is wat je zoekt. Voor de meesten is dit natuurlijk ideaal, de marshall sound op een eningszinds normaal volumeniveau. De 1974X oid heeft een tremolo kanaal, en klinkt een beetje als een bluesbreaker. Die andere die je noemde, de 2061 X klinkt meer als een plexi. Dus iets agressiever, wat meer overdrive dan die 1974. De cornford weet ik verder niks van maar die nieuwe marshalls schijnen ook goed te zijn. Ik ga ze daarom dus ook zo snel mogelijk eens uitproberen, ben benieuwd.

(trouwens de eindtrap van je TSL opblazen, hoe doe je dat :wink: )

BlackSun
17 oktober 2004, 19:55
Cornford!!!


Ik wil met name de contante kwaliteit en het gebruikte materiaal benadrukken. Cornford bezuinigt niet zoals Marshall, maar gebruikt echt gewoon top materiaal.

nou op die nieuwe Marshall Handwired serie is toch echt bezuinigd hoor wat betreft gebruikte matrialen.

Uhhm , pearl jam, als je de zin van NeeraDJ op een andere manier leest zie je dat hij bedoeld dat Marshall JUIST WEL bezuinigd;)

PeArLjAm
17 oktober 2004, 20:04
Cornford!!!


Ik wil met name de contante kwaliteit en het gebruikte materiaal benadrukken. Cornford bezuinigt niet zoals Marshall, maar gebruikt echt gewoon top materiaal.

nou op die nieuwe Marshall Handwired serie is toch echt NIET bezuinigd hoor wat betreft gebruikte matrialen.

Uhhm , pearl jam, als je de zin van NeeraDJ op een andere manier leest zie je dat hij bedoeld dat Marshall JUIST WEL bezuinigd;)

lol het moest dus zijn NIET bezuinigd... dus bij deze.. :o

isi
17 oktober 2004, 21:06
Ik heb de Cornford Hurricane gehad, ik heb hem snel weer verkocht, klonk niet echt goed, clean is waardeloos, slechte reverb, overstuurd is kil. Tip, Carr Rambler, Carr Hammerhead, Divided by 13, Fuchs.

gibls6
17 oktober 2004, 22:07
Ik heb de Cornford Hurricane gehad, ik heb hem snel weer verkocht, klonk niet echt goed, clean is waardeloos, slechte reverb, overstuurd is kil. Tip, Carr Rambler, Carr Hammerhead, Divided by 13, Fuchs.

Ha, info uit eerste hand, thanks> ga de andere genoemde merken zeker ook bekijken. Verbazend dat het zó slecht kan klinken als ik lees hoe het gemaakt is!


(trouwens de eindtrap van je TSL opblazen, hoe doe je dat )

Nou gaat vanzelf, stopt er ineens mee tijdens het spelen. Heb een versterker waar flink aan gerommeld is volgens de tech (solderingen los, gebroken jacks, etc. Er moet dus iets mee gebeurd zijn in het verleden! Eerste reparatie € 160, wachten wat het nu wordt, hopelijk geen extra kosten meer daar het m.i. dus niet goed gerepareerd is de vorige keer.

Gekocht als ocassion bij Rock Palace. Inmiddels daar ook bezwaar gemaakt (ook al was de garantie al lang over). Houding: wij kijken occassions nooit na, als ze het doen gaan ze zo de verkoop in, het is maar dat je het weet kan je het dus net zo goed rechtstreeks bij een particulier kopen tegen een lagere prijs!!!

Was op zich wél dik tevreden over het geluid, maar goed kijken of ik aan een goede P2P versterker kan komen. Kan dat ding nu niet meer vertrouwen!

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2004, 00:07
He das kut van die reparaties. Betaal je - ook nog tweedehands- toch een boel geld voor een amp, kun je er niet op vertrouwen. Dan moet er wel echt slecht mee omgegaan zijn in het verleden denk ik dan, of een echt pechexemplaar. Maar wel een beetje rare wijze van verkopen van die zaak, je zou bij de betere amps toch verwachten dat ze, ook bij occasions, ze toch ff een snelle nakijkbeurt geven, dat voorkomt alleen maar terugkomende klachten :o

NeeraDJ
18 oktober 2004, 00:20
Ze lullen daar bij RP helemaal uit hun nek (sorry voor het taalgebruik maar de nadruk komt anders niet goed naar boven). Sander (die kale gast) kijkt wanneer hij ocassions binnen krijgt alles meteen na en bieden daarna hun belachelijke voorstel aan. Het is echt werkelijk schandalig dat je zo bent genept, misschien is een forse brief naar de chef wel nodig. Het is overigens strore-policy om die dingen na te kijken.

Ik heb er maar één keer iets gekocht, waar ik overigens ook schofterig werd behandeld, en er meerdere malen mijn gitaar laten modden (met eigen onderdelen). Ze zijn er niet allemaal rot, en in het begin was iedereen aardig en net. Totdat één vd dudes net iets te hard sprak, heb sinds toen een vieze nasmaak over die zaak gehad. Heb overigens voor mijn oude Gibson Les Paul Deluxe 1976 een bod van 850 euro gekregen daar, moeilijk je lach in te houden wanneer je zoiets hoort

gibls6
18 oktober 2004, 18:38
Ze lullen daar bij RP helemaal uit hun nek (sorry voor het taalgebruik maar de nadruk komt anders niet goed naar boven). Sander (die kale gast) kijkt wanneer hij ocassions binnen krijgt alles meteen na en bieden daarna hun belachelijke voorstel aan. Het is echt werkelijk schandalig dat je zo bent genept, misschien is een forse brief naar de chef wel nodig. Het is overigens strore-policy om die dingen na te kijken.


Ja, ik heb er ook geen goed gevoel bij. Als een versterker kapot gaat kan dat gebeuren, als dit is omdat er aan geknoeid is op een manier die niemand kan ontgaan is het wat anders. Voel me aardig afgezet dus!
Maar goed had geen recht van spreken de garantie was voorbij. Op huiskamervolume ging het prima, echter twee keer in het repetitiehok, twee keer de eindtrap eruit. goed shit dus!

gibls6
18 oktober 2004, 18:57
Ik heb de Cornford Hurricane gehad, ik heb hem snel weer verkocht, klonk niet echt goed, clean is waardeloos, slechte reverb, overstuurd is kil. Tip, Carr Rambler, Carr Hammerhead, Divided by 13, Fuchs.

Hé Isi, kan je nog wat meer vertellen over deze versterker. Ben toch wel benieuwd, hoe lang heb je hem gebruikt, thuis/optreden, met welke gitaar(en), humbucker/enkelspoel, waar vergelijk je het mee, welke versterker heb je nu/ben je wel tevreden over?

NeeraDJ
18 oktober 2004, 19:23
Ja...Maar de redenen die de gozer jou heeft gegeven zijn ook niet bepaald juist. Daarom denk ik dat een brief naar de chef wel enig effect kan hebben, voor de gitaren zijn er immers maar twee of drie werknemers daar. Als ze met die basis occasions verkopen dan is het voorbestemd dat ze een keer moeten struikelen over hun eigen veters.