PDA

View Full Version : vette scheur uit Cube30



Zmurph
17 oktober 2004, 17:13
Ik heb een Cube 30, en wil daar een mooie vette scheur uit zien te halen.
Tot nu toe ben ik d'r nog niet tegengekomen :D
Zit ze er wel in eigenlijk?
Zo ja, wil ik van jullie wel eens weten wat de stand van de knoppen moet zijn.

TMKXL
17 oktober 2004, 17:34
Gebruik het Rectifier model, zet de Gain flink open, desnoods helemaal, Tone moet je volgens mij een beetje in het midden houden (weet niet zeker), en voeg een beetje reverb toe. Voor solo doe je het volume wat harder dan normaal en voeg wat Delay toe. Hopelijk helpt dit.

Gebruik het liefst een gitaar met een humbucker, single coils werken niet voor een vette scheur.

Akira
17 oktober 2004, 17:46
Kies de 'metal' setting, laag op 8, mid op 5, hoog op 4.
Beetje delay er tegen aan, en klaar. :)

AART
17 oktober 2004, 18:01
waarom delay in scheur, das toch niet vet, gewoon metal setting en gain op 8 :)

The_RockeR13
17 oktober 2004, 19:03
kies metal stack (als die er is?) en dan gain helemaal open, bas helemaal open, mid helemaal dicht, en treble helemaal open.

andoni
17 oktober 2004, 20:15
Mid helemaal dicht... dan krijg je zo het geluid van de door schaamhaar verstopte ladyshave van mijn mama.

Gescoopte mids is goed als je een oudere Marshall hebt die een overvloed aan mids produceert, maar met zo'n Cube is het alleen goed als je jezelf niet meer wil horen.

Swan
17 oktober 2004, 20:17
kies metal stack (als die er is?) en dan gain helemaal open, bas helemaal open, mid helemaal dicht, en treble helemaal open.

:cry:

The_RockeR13
17 oktober 2004, 23:21
ik vind het juist wel vet klinken als de mid weg is en je palm mute doet, lekkere bas :(

Lacrymosa
18 oktober 2004, 10:54
ik vind het juist wel vet klinken als de mid weg is en je palm mute doet, lekkere bas :(

jij speelt zeker niet in een band
dan zal je merken dat er van je geluid helemaal nix meer overblijft als je teveel mid scoopt

mijn mid staat juist bijna vol open (met tone zone dan, want mer de TB-5 snij ik overal doorheen)

CheerS!!

john.3001
18 oktober 2004, 11:06
Ik heb een Cube 30, en wil daar een mooie vette scheur uit zien te halen.
Tot nu toe ben ik d'r nog niet tegengekomen :D
Zit ze er wel in eigenlijk?
Zo ja, wil ik van jullie wel eens weten wat de stand van de knoppen moet zijn.

Hey, ik heb ook een Cube30, en volgens mij is dat ding gewoon niet ontworpen om er vet overstuurde geluiden uit te halen. Ik bedoel, clean klinkt dat ding geweldig (voor die prijs), maar als je echt wil scheuren ben ik toch bang dat je een overdrive pedaal erbij moet gaan kopen (heb ik ook gedaan). De beste scheur-stand vond ik persoonlijk de Metal-simulatie met veel mid en een beetje reverb, maar sinds ik die Super Overdrive van Boss heb gebruik ik veel meer de Vox-simulatie (Brit Combo).
Als iemand trouwens van plan is een modelling amp in dezelfde prijsklasse aan te schaffen die wel kan scheuren, raad ik de Vox AD30VT aan. Klinkt, eerlijk gezegd, een stuk beter dan de Cube...

Punkrockerke
18 oktober 2004, 11:18
Mid helemaal dicht... dan krijg je zo het geluid van de door schaamhaar verstopte ladyshave van mijn mama.

Too much information :lol: :lol:

john.3001
18 oktober 2004, 11:47
Ik heb een Cube 30, en wil daar een mooie vette scheur uit zien te halen.
Tot nu toe ben ik d'r nog niet tegengekomen :D
Zit ze er wel in eigenlijk?
Zo ja, wil ik van jullie wel eens weten wat de stand van de knoppen moet zijn.

Hey, ik heb ook een Cube30, en volgens mij is dat ding gewoon niet ontworpen om er vet overstuurde geluiden uit te halen. Ik bedoel, clean klinkt dat ding geweldig (voor die prijs), maar als je echt wil scheuren ben ik toch bang dat je een overdrive pedaal erbij moet gaan kopen (heb ik ook gedaan). De beste scheur-stand vond ik persoonlijk de Metal-simulatie met veel mid en een beetje reverb, maar sinds ik die Super Overdrive van Boss heb gebruik ik veel meer de Vox-simulatie (Brit Combo).
Als iemand trouwens van plan is een modelling amp in dezelfde prijsklasse aan te schaffen die wel kan scheuren, raad ik de Vox AD30VT aan. Klinkt, eerlijk gezegd, een stuk beter dan de Cube...

btw, moet dit niet onder versterkers???

Lacrymosa
18 oktober 2004, 11:55
Ja dit moet zeker weten onder versterkers

en als TopicStarter een beetje had rondgekeken, dan had ie ook al gezien dat er al 10tallen topics over de Cube zijn.

Alleen, hijs een newbee, dus het is hem vergeven

CheerS!!

vester86
18 oktober 2004, 12:09
geen scheur uit een cube 30 :???: dan weet je kennelijk niet waar die knopjes allemaal voor dienen...
Standje metal of rectifier en dan gain vol open, wedden dat je dan gain hebt. heb je dat niet dan staat je volumeknop niet open op je gitaar of iets dergelijks... want scheur zit echt wel in dat bakkie

john.3001
18 oktober 2004, 14:39
geen scheur uit een cube 30 :???: dan weet je kennelijk niet waar die knopjes allemaal voor dienen...
Standje metal of rectifier en dan gain vol open, wedden dat je dan gain hebt. heb je dat niet dan staat je volumeknop niet open op je gitaar of iets dergelijks... want scheur zit echt wel in dat bakkie

Als je een envelop opent heb je ook scheur, maar dat hoor je ook niet graag uit een versterker komen... Serieus, vergelijk die Cube maar es met de Vox, ik zweer je dat je voor de Vox gaat...

Lacrymosa
18 oktober 2004, 14:54
geen scheur uit een cube 30 :???: dan weet je kennelijk niet waar die knopjes allemaal voor dienen...
Standje metal of rectifier en dan gain vol open, wedden dat je dan gain hebt. heb je dat niet dan staat je volumeknop niet open op je gitaar of iets dergelijks... want scheur zit echt wel in dat bakkie

Als je een envelop opent heb je ook scheur, maar dat hoor je ook niet graag uit een versterker komen... Serieus, vergelijk die Cube maar es met de Vox, ik zweer je dat je voor de Vox gaat...

laat me raden, jij hebt die VOX?? :wink:

CheerS!!

vester86
18 oktober 2004, 15:09
je hebt mij niet horen zeggen dat ik die vox geweldig vind. en natuurlijk bestaat er beter. maar mensen die zeggen dat er geen scheur op zit, die zitten te zwatelen :-p

Lacrymosa
18 oktober 2004, 15:14
Je moet die opmerking niet zo serieus nemen, er staat tenslotten een :wink: bij

Maar goed, ik heb ook ff over een Cube zitten spelen, ik moet zeggen dat ie voor een solid state best ok scheurt, je mist alleen dynamiek en helderheid

Het is wel makkelijker spelen, want al je fouten moffelen weg door zon modeling dingetje (en nee laten we niet weer de discussie over modeling is beter dan Tubes en vice versa, daar is al genoeg over gezegd)

@mods: moet dit niet gewoon lekker naar versterkers?

CheerS!!

Nova
18 oktober 2004, 15:39
heb zelf ook een cube30 en ben er dik tevreden over, zowel clean als met scheur...kan er niets meer over zeggen :-D

Zmurph
18 oktober 2004, 18:01
@mods: moet dit niet gewoon lekker naar versterkers?
CheerS!!

Hij was eigenlijk ook bedoel voor in 'Versterkers'. Volgende keer beter.

The_RockeR13
18 oktober 2004, 19:31
ik vind het juist wel vet klinken als de mid weg is en je palm mute doet, lekkere bas :(

jij speelt zeker niet in een band
dan zal je merken dat er van je geluid helemaal nix meer overblijft als je teveel mid scoopt

mijn mid staat juist bijna vol open (met tone zone dan, want mer de TB-5 snij ik overal doorheen)

CheerS!!

Ik speel wel in een band, ik zet m'n amp gewoon hard.

MightyMike
18 oktober 2004, 19:36
Ik speel wel in een band, ik zet m'n amp gewoon hard.

Oei, oei, nu gaan de reacties komen... :wink:

bobo
18 oktober 2004, 19:37
wat ik een lekker scheurgeluid vindt (vrij crunshy, je moet ervoor zijn) is de classic stack, bass helemaal of 3/4de open, mid 1/4de open en treble helemaal, heel lichte reverb en gain 3/4de open. dit gecombineerd met je neckpickup (indien je humbuckers hebt, anders weet ik het niet.
Lekker rocksoundje!

AART
18 oktober 2004, 21:12
ik vind het juist wel vet klinken als de mid weg is en je palm mute doet, lekkere bas :(

jij speelt zeker niet in een band
dan zal je merken dat er van je geluid helemaal nix meer overblijft als je teveel mid scoopt

mijn mid staat juist bijna vol open (met tone zone dan, want mer de TB-5 snij ik overal doorheen)

CheerS!!

Ik speel wel in een band, ik zet m'n amp gewoon hard.


hopelijk heb ik het genot jouw band nooit te horen :o

The_RockeR13
18 oktober 2004, 22:01
lol :roll: :D mischien doe ik er toch maar wat mids bij meneer aart :wink: :razz:

heavy-metal-thunder
18 oktober 2004, 22:56
Live :
- met de Bass ver open zit je in het gebied van de bassdrum en de Bassist - en die zitten met versterkers van 300 W - en daar geraak je toch niet door;
- met treble ver open zit je i/d buurt v/d cymbalen. en dan ga je ook verloren.
- Dus, live veel mids!!!!

Er is een verschil tussen een vette scheur en veel gain. Een vette scheur vind ik vb. ZZ Top.

bat
18 oktober 2004, 23:04
Live :
- met de Bass ver open zit je in het gebied van de bassdrum en de Bassist - en die zitten met versterkers van 300 W - en daar geraak je toch niet door;
- met treble ver open zit je i/d buurt v/d cymbalen. en dan ga je ook verloren.
- Dus, live veel mids!!!!


daar kun je een beetje wat slechtere geluidsman ook helemaal gek mee maken... die snapt niet dat je daardoor de gitaar zo goed hoort... (als in hoe krijg ik die weggedraaid?)

john.3001
19 oktober 2004, 13:40
geen scheur uit een cube 30 :???: dan weet je kennelijk niet waar die knopjes allemaal voor dienen...
Standje metal of rectifier en dan gain vol open, wedden dat je dan gain hebt. heb je dat niet dan staat je volumeknop niet open op je gitaar of iets dergelijks... want scheur zit echt wel in dat bakkie

Als je een envelop opent heb je ook scheur, maar dat hoor je ook niet graag uit een versterker komen... Serieus, vergelijk die Cube maar es met de Vox, ik zweer je dat je voor de Vox gaat...

laat me raden, jij hebt die VOX?? :wink:

CheerS!!

nee, ik heb de cube :oops: lol

Dirk_Hendrik
19 oktober 2004, 17:09
Ik gooi em ff naar versterkers.

euroindustrial
19 oktober 2004, 18:19
De Cube kan zeker wel scheuren, maar het is niet zo simpel als mid er uit en gain helemaal open.
Je moet vooral proberen wat je zelf lekker vind klinken, wat dus past bij jouw gitaar en bij je speelstijl.

Ik vind bij de cube en eigenlijk ook in het algemeen dat je met muted akkoorden minder gain moet gebruiken om het lekker strak te krijgen.

Bij de Cube: de rectifier wordt vaak erg schel, zet in die stand liever de high-knop niet te hoog. Eigenlijk hoe lager de gain hoe meer high je kan gebruiken en hoe hoger de gain hoe minder.

De metal stand ben ik niet zo over te spreken, maar als het dan toch moet, haal daar het mid niet te veel uit.