PDA

View Full Version : chorus +galm



Aca Ilic
17 oktober 2004, 17:11
Hey collega's medegebruikers!

Ik ben op zoek naar een pedaal die twee effecten combineert en dat zijn chorus en galm. Het moet natuurlijk 2 in 1 zijn.
De vraag is of zo'n pedaal bestaat. Iedere hulp is welkom.

mvg
Alex
www.midlifeblues.nl

TMKXL
17 oktober 2004, 17:36
Ik ken geen pedaal die dat combineert, ik denk dat je dan een multieffect moet kopen.

Aca Ilic
17 oktober 2004, 17:38
Ik heb het al !

H2O van Visual sound. Chorus en echo in een.

bedankt allemaal

mvg
Alex

bert k
17 oktober 2004, 17:38
Het wemelt van dat soort multi-effecten. Ik verplaats dit naar effecten, daar hoort dit meer thuis.

ijff
17 oktober 2004, 18:02
Rocktron Tsunami.. ook zoiets...

Speeddemon
18 oktober 2004, 00:38
Ik heb het al !

H2O van Visual sound. Chorus en echo in een.

bedankt allemaal

mvg
Alex
Effe voor de duidelijkheid, de H20 is GEEN chorus/galm, maar een chorus/delay.

Er is een duidelijk verschil tussen delay en galm, ook al worden ze beide in de volksmond 'echo' genoemd.

Typisch voorbeeld van galm:
Dick Dale's gitaarsound.

typisch voorbeeld van delay:
The Edge's (U2) gitaarsound.

Aca Ilic
18 oktober 2004, 17:59
O.K. !

Bedankt voor de duidelijkheid en wijsheid die je uit de boeken hebt gezogen. Kun je een andere "betere" bijdrage aan deze topic toevoegen zoals "ja- ik- ken- nog- eentje -en -dat- is...".

Zoals iemand al eerder ergens schreef : er zijn op dit forum heel veel van de jongens die alle wijsheid uit klote van God gezogen hebben.
Ik denk eerder dat er meer mensen zijn die alleen bezig zijn om mensen wat bij te leren ( nix mis mee), maar Speedy ,stick to the problem please , en zeg me als je toevallig eentje hebt die wel GALM, oftewel REVERB met chorus combineert.Ik zou je in iedere geval dankbaar zijn .
mvg
Alex
www.midlifeblues.nl

Robbert
18 oktober 2004, 19:52
Aca.. je kan je band beter midlife crisis noemen.

:-?

Wormaap
18 oktober 2004, 19:57
Euhm... Aca, ik wil niet flauw doen ofzo, maar Speedy wees je er alleen maar op dat het pedaal dat je gevonden had niet is wat je zoekt hoor...

Speeddemon
18 oktober 2004, 20:15
Jezus, wat een ondankbare hond ben jij zeg! :evil:

Weet je wat, koop lekker een Fulltone Choralflange en een Fender Tube Reverb '63 RI. Nee, 't zit niet in 1 ding, maar je hebt wel zo'n beetje het beste wat er is.

Aca Ilic
18 oktober 2004, 20:18
test

skanky
18 oktober 2004, 20:20
:???: :o :???: :razz: :roll: :evil: :evil: :cry: :x :oops: :lol: 8-) 8) :-( :o :wink:

bedankt voor deze nutteloze bijdrage!

Speeddemon
18 oktober 2004, 20:21
En flikker trouwens eens lekker op met je 'wijsheid die ik uit boeken heb gezogen'.

Ik heb zelf een tijdje in een surf bandje gespeeld, dus ik weet best wel hoe galm klinkt.

Je OREN gewoon gebruiken en af en toe een iets wijzer persoon treffen die je foute aannames corrigeert. :roll: :razz:

En nee, er is geen 2-in-1 met ALLEEN chorus en reverb.

Aca Ilic
18 oktober 2004, 20:29
O.K. Ok.

ik weet als ik te ver ben gegaan, en dit is het geval, mijn excuses aan iedereen ( iedereen die bereid is om deze excus te accepteren).
Het was niet de bedoeling om iemand op de tenen te trappen,dus SORRY SEEMS TO BE THE HARDEST WORD.

mvg
Alex

Speeddemon
18 oktober 2004, 20:32
apologies accepted. :wink:

En nu ga ik lekker naar Jennifer Aniston kijken.


P.S. goeie chorussen:
Boss CE-2
Ibanez BC9
TC Electronics SCF
RetroSonic Chorus Ensemble
Fulltone Choralflange.

tillens
18 oktober 2004, 21:40
Oke een reverb en een chorus in een ??? Nooit gezien maar ik weet wel goede losse pedalen. maar wat heeft iedereen toch met fulltone??? Laat het vlammen maar beginnen nu... :oops:

in ieder geval een mooie chorus is zoals speedy al zei, dus kijk effe wat ie adviseert. voor de reverb zou je kunnen kijken naar little lanilei reverb, schijnt een erg goed pedaal te zijn. Ik weet alleen niet of het makkelijk te krijgen is hier in Nederland. Weet iemand overigens een goede site voor de wat betere effecten. ik ben nog op zoek naar een goede tremelo bijvoorbeeld? iemand een idee? Thanks.

ps;

tillens
18 oktober 2004, 21:40
Oke een reverb en een chorus in een ??? Nooit gezien maar ik weet wel goede losse pedalen. maar wat heeft iedereen toch met fulltone??? Laat het vlammen maar beginnen nu... :oops:

in ieder geval een mooie chorus is zoals speedy al zei, dus kijk effe wat ie adviseert. voor de reverb zou je kunnen kijken naar little lanilei reverb, schijnt een erg goed pedaal te zijn. Ik weet alleen niet of het makkelijk te krijgen is hier in Nederland. Weet iemand overigens een goede site voor de wat betere effecten. ik ben nog op zoek naar een goede tremelo bijvoorbeeld? iemand een idee? Thanks.

ps;

tillens
18 oktober 2004, 21:42
Ey kijk voor de choruses inderdaad naar speedy's advies. voor de reverb kun je kijken voor een little lanilei reverb. weet iemand overigens nog een goede overzichtelijke site met de wat betere effecten?

Peter

Aca Ilic
18 oktober 2004, 21:49
Hey peter !

Bedankt voor je suggestie.
Ik zou Tremolo van Carl Martin uitproberen. Het schijnt hele goeie te zijn en bovendien heb je ook nog Vibrato bij ( Trem'o'vibe model van Carl Martin)

greetz
Alex

tillens
18 oktober 2004, 23:49
hey sorry voor de dubbelposts lui, maar af en toe werkt het forum nie echt mee. Ik vind carl martin over het algemeen best goed, ik zelf heb nu hydra boost van cm, en die is echt heel goed. maar ben meer op zoek naar aparte dingen, ik weet niet waarom. ik vind bijv. banzai een heel tof merk, en ik heb dan ook de cold fusion, en dit pedaal klinkt zo waanzinnig. ook ben ik op zoek naar denew rising sun. ook een tremelo inderdaad behoort tot mijn wensen. de supatrem valt af vanwege de hoge prijs, en op aanraden van sash zou ik bijvoorbeeld moeten kijken naar de swamp thang... ik ben benieuwd... maar ik ben sowieso op speurtocht naar mooie spullen, het is gewoon weer tijd om hele goede en coole spullen te kopen, en dat allemaal in het kader van de band, hehehe 8-)
cheers peter