PDA

View Full Version : zelfbouw versterker



Tinus88
17 oktober 2004, 15:36
dag iedereen!

ik zou graag een gitaarversterker zelf willen bouwen. het moet zo makkelijk mogelijk zijn. er hoeft voor mij als het ware alleen maar een volume knop op te zitten, want instellingen kan ik doen op mijn effectenpedaal. er moet wel een goed aantal Watts uit komen denderen. dus is er iemand die mij zou kunnen helpen aan een schema o.i.d. dan heel graag reageren!

je wordt gegroet door,
Martijn de Boer

Al
17 oktober 2004, 18:04
dag iedereen!

ik zou graag een gitaarversterker zelf willen bouwen. het moet zo makkelijk mogelijk zijn. er hoeft voor mij als het ware alleen maar een volume knop op te zitten, want instellingen kan ik doen op mijn effectenpedaal. er moet wel een goed aantal Watts uit komen denderen. dus is er iemand die mij zou kunnen helpen aan een schema o.i.d. dan heel graag reageren!

je wordt gegroet door,
Martijn de Boer

Google even met: guitar amp schematics

Al

nicoverduin
17 oktober 2004, 18:33
Ik zou dan een Tweed Deluxe bouwpakket nemen. Herrie zat en een geweldige sound.
NIco

Tinus88
17 oktober 2004, 21:54
waar zou ik zo'n Tweed Deluxe kunnen kopen? en wat zou dat ongeveer gaan kosten? en zit er in zo'n kit dan alles wat ik nodig heb?

xxlarsxx
17 oktober 2004, 22:03
ik zag ze laatst bij de blokker in de aanbieding....

nicoverduin
17 oktober 2004, 22:09
TAD (www.tubeampdoctor.com) verkoopt ze. 735 euro compleet (zonder de speaker). Heb je alles wat je nodig hebt. Speaker doen ze er niet standaard bij omdat dat scheelt per individuele smaak.

NIco

nicoverduin
17 oktober 2004, 22:10
ik zag ze laatst bij de blokker in de aanbieding....Nee dat was voor die afwasteil voor de leslie (zie ander topic...) :-D :-D :-D :-D
Nico

Tinus88
17 oktober 2004, 22:18
test

Tinus88
17 oktober 2004, 22:19
TAD (www.tubeampdoctor.com) verkoopt ze. 735 euro compleet (zonder de speaker). Heb je alles wat je nodig hebt. Speaker doen ze er niet standaard bij omdat dat scheelt per individuele smaak.

NIco
************************************************** ***********


uhhh ik was dus niet van plan om zoveel uit te gaan geven! lees ook: ik ben een beginnende gitarist!! dus moet het een beetje goedkoop blijven. is er niet gewoon een >HEEL MAKKELIJK< schema te vinden? heel makkelijk bedoel ik mee: goedkoop(tot €125,-) en in mekaar te zetten in een weekje tijd.

Mr.Jay
17 oktober 2004, 22:20
TAD (www.tubeampdoctor.com) verkoopt ze. 735 euro compleet (zonder de speaker). Heb je alles wat je nodig hebt. Speaker doen ze er niet standaard bij omdat dat scheelt per individuele smaak.

NIco

De CABS van T.A.D. zijn heel mooi > de chassis van de TWEED's zijn vreselijk. Heb een Twinchassis in handen gehad vorige week, te schandalig voor woorden voor dát geld. Gewoon staal met slechst een slecht verchroomd en beletterd "faceplate-tje", met slordige laspunten , zelfs door de frontplaat heen. Het rammelde ook.
Mijn advies is afblijven, er zijn veel mooiere kits te koop.
Het TWINCAB was wel prima-deluxe, massief, fingerjoint, perfect bekleed, vederlicht en prima afgewerkt.

JaY

nicoverduin
17 oktober 2004, 22:25
Da's jammer. Want dan zou je kunnen kijken als alternatief bij:
www.ceriatone.com bij Nik Azam. Hij levert echter niet de kasten. Die zou je dan wel bij TAD kunnen kopen. Ik heb echter geen ervaring verder met die tweeds. Wel weet ik dat Nik Azam een uitstekende reputatie inmiddels heeft opgebouwd internationaal.
Nico

nicoverduin
17 oktober 2004, 22:28
Tenslotte zou je ook nog kunnen kijken bij www.missionamps.com. MAar over de uiteindelijke prijs doe ik geen uitspraak ivm douane heffingen ed.
Nico

iam
17 oktober 2004, 23:49
voor 125€ moet je er nog niet eens aan beginnen lijkt me!!!!

Franc
18 oktober 2004, 11:55
Voor 125euro koop je nog niet eens voedings- en/of uitgangstrafo.
Maar goed, je zegt ook niet of het buizen moeten zijn...

Dan nog, denk ik dat je met 125euro echt niet ver komt....


Franc.

1959SLP
18 oktober 2004, 12:49
men beginne met een krantewijkje

dejohan
18 oktober 2004, 14:46
Je bent goedkoper af met een tweedehands versterker.

Het enige van onder 125 € dat ik weet is een Velleman kitje waar je een koptelefoon voorversterkertje voor gitaar mee kunt maken.

aad
18 oktober 2004, 15:56
dag iedereen!

ik zou graag een gitaarversterker zelf willen bouwen. het moet zo makkelijk mogelijk zijn. er hoeft voor mij als het ware alleen maar een volume knop op te zitten, want instellingen kan ik doen op mijn effectenpedaal. er moet wel een goed aantal Watts uit komen denderen. dus is er iemand die mij zou kunnen helpen aan een schema o.i.d. dan heel graag reageren!

je wordt gegroet door,
Martijn de Boer

/edit
Ik heb alles maar weg gehaald.

Ben het eigenlijk wel eens met NK3F.

Robbert
18 oktober 2004, 16:07
:D 8-)

Negative K3 fan
18 oktober 2004, 18:06
aad, wat heb je daar dan aan??? dat is geeneens een buizen amp. wat een kutschema overigens, waarmee/hoe is dat gemaakt?

aad
18 oktober 2004, 18:31
aad, wat heb je daar dan aan??? dat is geeneens een buizen amp. wat een kutschema overigens, waarmee/hoe is dat gemaakt?

De vraag was: een goedkope zelfbouw versterker.
Dit IS er een. Geen buizen nee, maar dat was de vraag ook niet.

Overigens vraag ik mij af wat je zo kut vind aan dit schema. Het werkt prima

Oh. ja het is gemaakt met UltiCAP en UltiBOARD. :P

Negative K3 fan
18 oktober 2004, 20:06
tja, dit is een stuk geschikter voor beginners en klinkt waarschijnlijk nog beter ook

http://www.kbapps.com/audio/schematics/tubeamps/fender/images/champ5e1.gif

Mr.Jay
18 oktober 2004, 20:25
De vraag was: een goedkope zelfbouw versterker.
Dit IS er een. Geen buizen nee, maar dat was de vraag ook niet.
Overigens vraag ik mij af wat je zo kut vind aan dit schema. Het werkt prima Oh. ja het is gemaakt met UltiCAP en UltiBOARD. :P


Verkeerde forum ! :razz:

JaY

Tinus88
19 oktober 2004, 12:41
ok ik heb nu dus wel gesnopen dat (zeker een buizen) versterker zelfbouwen een beetje onmogelijk voor mij is. is er dan mogelijk iemand die mij een mooie (buizen) versterker in de aanbieding heeft. ook nu weer: er moet een bak Watts in zitten zonder dat t erg veel kost. mijn limiet= €175,-

iam
19 oktober 2004, 12:59
voor buizenversterkert speelt het wattage weinig rol...

8-30 watt is al (meeeeer) dan genoeg voor thuis...


175€ is dan weer té weinig voor een buizenamp te kopen

voor 400€ kan je mss nog een jcm combo op de kop tikken...

mss moet je eens kijken naar de b-merken tweedehands...

H.Manback
19 oktober 2004, 15:21
Sorry, maar met 175 euro kom je niet aan een bak watts. Waarom je dat wil is me al een raadsel, want Watts zeggen lang niet zoveel als je waarschijnlijk denkt.

Die Fender Champ die Negative K3 Fan neerzette is rond de 5 Watt, maar daar komt al een enorme bak herrie uit.

Als ik je vragen zo lees is het meer een plan om voor een dubbeltje op de eerste rang te komen, en dat gaat niet lukken, helaas pindakaas.

Om een versterker te gaan bouwen moet je niet alleen geld hebben maar ook geduld, en als ik de statement limiet=€175 en er moet een bak watts uit komen lees, denk ik niet dat het verstandig is om er aan te beginnen nu.

Ga alsjeblieft niet bouwen puur uit kostenbesparings oogpunt, maar vooral omdat je het leuk vindt. Dan zie je problemen die je tegenkomt (en die ga je geheid tegenkomen) ten minste als een uitdaging in plaats van "godverdomme, had ik nou maar gewoon gekocht"

Just my € 0,022689010804506945106207259575897

Edit: hmm lees net dat het punt al is doorgekomen bij de topicstarter :oops: maar wat ik nog wel wil zeggen is joh staar je nou niet blind op die bak watts, 15 watt transistors maakt ook een bak herrie thuis. Als je nou wil optreden er mee, spaar dan ff door.

dejohan
19 oktober 2004, 17:28
Check deze link eens af en toe. Hier plaats ik links naar ads van ouwe onbekende buizenamps met een lage prijs.
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38250

Ook transistorbakjes kan je wel checken. Op marktplaats vind je wel wat onder de 175€. Tansistorbakjes moeten ongeveer 60 watt zijn om een behoorlijk volume te genereren (IMHO!).

dejohan
19 oktober 2004, 21:03
Omdat ik zo'n toffe kerel ben: hier allemaal amps in jou prijsklasse:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/22638.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/24292.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/24274.htm

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/23681.htm


Vooral die laatste lijkt mij zeer interessant. Ik heb heel goeie ervaringen met Roland combo's.

dejohan
19 oktober 2004, 21:03
Heb ook nog een buizencombo gevonden voor 110 €. Heb echter geen idee wat het is, en of het een echte buizenbak is (of enkel een buis in de pre amp heeft)
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/23484.htm

bert k
19 oktober 2004, 22:59
Tja, gewoon een Roland Cube 15 is toch wel prima?

matto
24 oktober 2004, 17:15
waar zou ik zo'n Tweed Deluxe kunnen kopen? en wat zou dat ongeveer gaan kosten? en zit er in zo'n kit dan alles wat ik nodig heb?

Ik heb gisteren een hele mooie kit gezien en gehoord in Veenendaal.
kijk maar eens even op www.nicolo-amps.de
kit plus chassis en gelakte tweed behuizing van solid pine kost excl. speaker en verzendkosten 735 euro
Als je een betje handig bent heb je een Fender/Victoria kloon voor 25% van de prijs van een nieuwe Victoria :razz:

matto
24 oktober 2004, 17:15
waar zou ik zo'n Tweed Deluxe kunnen kopen? en wat zou dat ongeveer gaan kosten? en zit er in zo'n kit dan alles wat ik nodig heb?

Ik heb gisteren een hele mooie kit gezien en gehoord in Veenendaal.
kijk maar eens even op www.nicolo-amps.de
kit plus chassis en gelakte tweed behuizing van solid pine kost excl. speaker en verzendkosten 735 euro
Als je een betje handig bent heb je een Fender/Victoria kloon voor 25% van de prijs van een nieuwe Victoria :razz:

nicoverduin
24 oktober 2004, 17:44
Ik heb ze gezien. Ik hoop echter dat ie de kasten niet zo "netjes" bekleed als die boxen ernaast. Daar was het doek ronduit slordig erop gezet. Lijkt overigens erg veel op de TAD kits.
NIco

matto
24 oktober 2004, 20:59
inderdaad de kits hebben veel weg van de tad kits.
de nicolo kits zijn iets goedkoper en maken gebruik van mallory koppel caps waar tad sprague gebruikt , nou ja en de tweed kast die ik heb gezien was netjes bekleed, misschien dat de jongens van nicolo nog wat moeten oefenen met tolex? 8-)

matto
24 oktober 2004, 21:08
dubbel geklikt :-? sorry

nicoverduin
24 oktober 2004, 22:41
kast was prima. maar doek viel tegen
nico

heavy-metal-thunder
25 oktober 2004, 14:36
TAD (www.tubeampdoctor.com) verkoopt ze. 735 euro compleet (zonder de speaker). Heb je alles wat je nodig hebt. Speaker doen ze er niet standaard bij omdat dat scheelt per individuele smaak.

NIco
************************************************** ***********


uhhh ik was dus niet van plan om zoveel uit te gaan geven! lees ook: ik ben een beginnende gitarist!! dus moet het een beetje goedkoop blijven. is er niet gewoon een >HEEL MAKKELIJK< schema te vinden? heel makkelijk bedoel ik mee: goedkoop(tot €125,-) en in mekaar te zetten in een weekje tijd.

Ik denk dat je daarmee niet ver zal lopen. Een medeforummer wou me een Firefly combootje (full tube van 1,5 Watt) bouwen. Dit ding ging al snel richting 400 euro kosten. En dan had hij voor zijn werkuren slechts een kleine onkostenvergoeding in aanmerking genomen.

Franc
25 oktober 2004, 15:58
Ik heb ze gezien. Ik hoop echter dat ie de kasten niet zo "netjes" bekleed als die boxen ernaast. Daar was het doek ronduit slordig erop gezet. Lijkt overigens erg veel op de TAD kits.
NIco

Hee Nico ben je geweest?

Ik ook, ik heb je niet gezien :cool:

nicoverduin
25 oktober 2004, 16:04
Ik was er toch wel van 12:00-15:30.
Nico

Franc
25 oktober 2004, 16:06
Ik van 11:30 tot 13:45 ofzo

Maar ja, ik weet niet hoe je eruit ziet :???: 8-)

nicoverduin
25 oktober 2004, 16:18
lekker vlotte reactie :-D :-D Maarre: ouwe lul; 45+; uitgezakt lichaam. Dus 50% wat aanwezig was.
:-D :-D

Franc
25 oktober 2004, 16:20
OOooo nee, dan heb ik je wel gezien, maar ik durfde nix te zeggen ;)

Nog bij stand van Chris geweest?

Franc
25 oktober 2004, 16:21
Ik denk dat je daarmee niet ver zal lopen. Een medeforummer wou me een Firefly combootje (full tube van 1,5 Watt) bouwen. Dit ding ging al snel richting 400 euro kosten. En dan had hij voor zijn werkuren slechts een kleine onkostenvergoeding in aanmerking genomen.

Hee, volgens mij ken ik die bewuste forummer :cool: ;)

nicoverduin
25 oktober 2004, 17:51
OOooo nee, dan heb ik je wel gezien, maar ik durfde nix te zeggen ;)

Nog bij stand van Chris geweest?
Dacht ik al!!
Meerdere malen bij Chris geweest.
Nico

Mr.Jay
25 oktober 2004, 19:23
kast was prima. maar doek viel tegen
nico

Heb een TWEEDTWIN CAB van T.A.D. --> is zéér netjes, in totaliteit. niets dan complimenten, doek, tolex, hout en afwerking.
Geldt zeer zeker niet voor het bijbehorende chassis, dat is echt waardeloos ( letterlijk )

JaY

matto
25 oktober 2004, 19:46
het TAD chassis qua pasvorm, afwerking, chroom of ???
wat ik van de Nicolo amps heb gezien dat zag er netjes uit ook afgemonteerd.

Mr.Jay
25 oktober 2004, 20:19
het TAD chassis qua pasvorm, afwerking, chroom of ???
wat ik van de Nicolo amps heb gezien dat zag er netjes uit ook afgemonteerd.

afwerking + chroom bij de Tweedchassis dus.
Ik heb zelf een DXLREV chassis van hun, dat is prima ! ( beetje duur dat wel ). Maar een vriend heeft dus dat TWEEDTWIN chassis, vergeleken bij mijn div. Bassman-chassis' is dat Twin-ding echt bagger.
Puntlassen die je overal ziet, slecht/mattig chroom, vieze letters, gammele constrcutie en ALLEEN het paneel is chroom ( net als bij de Devilles ) > het is ook een los frontje. En dat voor 119,-- verk.prijs > er zijn veel mooiere en betere te koop.

JaY

Mr.Jay
25 oktober 2004, 20:37
het TAD chassis qua pasvorm, afwerking, chroom of ???
wat ik van de Nicolo amps heb gezien dat zag er netjes uit ook afgemonteerd.

afwerking knudde en chroom/belettering slecht en is alleen het ( afneembaar ) frontje.
Heb zelf en DLXREV chassis, da's daarentegen wél prima.

JaY