PDA

View Full Version : Goede Stratocaster Imitaties



tbros2000
17 oktober 2004, 15:13
Okay, dit is me laatste topic vandaag, sorry voor het ongemak

Wat zijn nou goede Stratocaster imitaties (Silvertone, Squire, Yamaha Pacifica, Dean, Aria enz.)(of goedkope versies van Fender zelf)? ik had bijvoorbeeld gelezen dat de silvertone wel beter was dan de Squire, kwa duurzaamheid en klank

Aangezien ik dat in de winkel niet kan zien hoe lang hij meegaat en ik niet op verkoperspraatjes wil afgaan, vraag ik dus aan jullie als consument met welke merken jullie de beste ervaring hebben?

imlikeajungle
17 oktober 2004, 15:26
yamaha pacifica's zijn erg goede dingen voor het geld. squier vertrouw ik niet echt, over de rest weet ik weinig.

guitardude
17 oktober 2004, 15:29
Squiers zijn wel leuke gitaartjes. Probeer eens een 2de hands squier te vinden. Hoe ouder hoe beter ze meestal zijn. :)

ToTaL FaKe
17 oktober 2004, 15:29
nou k heb anders een squier en die klinkt veel beter dan de squiers van tegenwoordig...

mijn squier is uit '92. mss helpt dat ook :lol:

Michael AE
17 oktober 2004, 16:03
London City. 'Nuff said.

Hendrix
17 oktober 2004, 20:51
Tokai's zijn de beste immitaties, maar ze hebben ongeveer dezelfde prijs.

SiNiSTRaL
17 oktober 2004, 22:08
Fresher
oude japanse gitaren uit eind 70's/begon 80's vooral voor japan zelf gemaakt, maar heel af en toe duikt er 1 2e hands op, die ownen de huidige usa fenders ten zeerste ;)

ieme
18 oktober 2004, 00:01
Wil je iets beters dan een fender:
vd haar, anderson en john suhr maakt goeie imitaties, zelfs beter als fender.... ze zijn ook duurder...

Verder zou ik gewoon niet naar verkoop praatjes luisteren maar gewoon lekker gaan spelen en probeer zelf uit te vinden wat lekker speelt, speel bij vrienden/kennissen whatever op gitaren, test zoveel mogelijk uit, praat er over en vind je eigen draai!
Succes!

Neals
18 oktober 2004, 00:32
Zo nu en dan speel ik wel eens op geleende gitaartjes van bevriende punkbandjes, vaak hele goedkope imitatiestrats, en het valt me vaak op dat vage onbekende merken niets eens zo slecht klinken/spelen!
Terwijl andere modellen vaak weer ongelooflijk pauper zijn :S zo ben ik zelden een goede gibson kopie tegen gekomen van onbekende makelarij!

Zelf vind ik de highways relatief gezien de lekkerste strats!

NeeraDJ
18 oktober 2004, 00:41
john suhr maakt goeie imitaties, zelfs beter als fender.... ze zijn ook duurder...

Over een andere wereld gesproken! Suhr gitaren zijn fenominaal goed. IMO is Fender vergeleken met de Suhr een Squier


Ik vind de London City strats geweldig, maar de Dean Playmates zijn ook abnormaal goed. De klank verbaast me iedere keer wanneer ik zo'n Playmate op school oppak en het nota bene ook niet in zo'n dure versterker, aldus de Spider II plug. Klinkt veel beter dan ik van zo'n setje had mogen verwachten! De bespeelbaarheid is ook zeker niet slecht alleen het materiaal is wel een beetje cheap

Dude
18 oktober 2004, 18:55
Tokai's zijn de beste immitaties, maar ze hebben ongeveer dezelfde prijs.


sash weet hier alles van af... :razz:

Nesker
19 oktober 2004, 14:28
music man silhouette special

Negative K3 fan
19 oktober 2004, 14:52
Wil je iets beters dan een fender:
vd haar, anderson en john suhr maakt goeie imitaties, zelfs beter als fender.... ze zijn ook duurder...

G&L niet te vergeten.

Fluffy
19 oktober 2004, 14:58
best imi strat is de richwood. krijg je echt veel voor het geld

Quadrifoglio
19 oktober 2004, 15:28
Volgens mij verschilt het ook per instrument. Ik heb een geweldige imitatie stratocaster (Volgens mij was het origineel een Maya) terwijl ik ook een paar Fenders ken waar je beter pijl en boog mee kunt gaan schieten :D

sash
19 oktober 2004, 16:44
Tokai, Squier van begin eighties, G&L, you name it. Allemaal beter dan de crap die Fender tegenwoordig produceert.

jobbedoes
19 oktober 2004, 17:38
ik zelf leen wel eens van mijn oom een TOkaI (een echt oude) en die speelt grandioos! daarnaast heb ik ook nog een sunn mustang uit '81 en di vind ik ook heerlijk, maar er gaat nix boven die tokai!