PDA

View Full Version : Gitaarsolo op Shawn Lane Sample + TAB!



Bosch
24 mei 2002, 16:25
Gitaarsolo op Shawn Lane Sample + TAB!

Aan alle gitaarsolovirtuozen en Friedrich Nietschze„:

Website:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/index.html

The 58 second song is een gitaarsolo op een sample van Shawn Lane.

Aan het einde van de eerste frasering zit een 3 octaven-tap. Ik heb daarvan een TAB gemaakt. Door het bestand 3 oct tap te downloaden, kun je de tap ook afzonderlijk beluisteren (dus zonder begeleiding).

In de solo van The 58 second song speel ik alleen de heenweg. Op 3 oct tap kun je ook de terugweg beluisteren: eerst langzaam, dan snel, dan snel met delay-effect. Het is maar een klein bestandje, dus snel te downloaden.

Ik vind dit een gaaf lickje en wil jullie deze niet onthouden.

Meer leuke lickjes staan op het nummer FGM5150 (onderaan); dit is een improvisatie op een Centrufugal Funk Sample met mijn Ibanez FGM Quilted Maple op mijn Peavy 5150.

Veel plezier!


NB.
Op http://www.xs4all.nl/~memulder/wrb/ staan ook wat (oudere) improvisaties van mij: met name Untitled is wel leuk. Aparatuur toen : Gibson MIII + 5150 + GSP2101


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bosch op 2002-05-24 15:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bosch op 2002-05-24 15:38 ]</font>

ESPGuitarFreak
24 mei 2002, 20:06
Ni om te slijmen...maar klinkt echt supergaaf.. FGM5150 spreekt me wel behoorlijk aan! die 3 octaven tab is btw wel n goeie lick om te oefenen, heb er zelf nog de nodige moeite mee, maar wel gaaf dat je m hier wilt "sharen"...oftewel: mooi werk

Bosch
24 mei 2002, 22:09
ThanX!
Die 3 octaaf-tap speel ik ook bij +/- 57 seconden in FGM 5150. Kijk maar eens of je 'm kan ontdekken.
Duurde mij ook lang om 'm te leren; variaties zijn NOG moeilijker te leren (vind ik).

Greetz

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bosch op 2002-05-24 21:25 ]</font>

BLOK182
24 mei 2002, 22:15
Klinkt vet strak. Leuk gitaartje heb je trouwens vast. Wat is het voor eentje?

BLOK182
24 mei 2002, 22:16
Sorry lullige vraag het staat er al.

Bosch
25 mei 2002, 21:55
Ik heb de wav/WMA files aangepast tot MP3-bestanden. Dus nu zijn ze nog sneller te downloaden! (84 kb, 400 kb en 999 kb).

Is er behoefte aan meer licks/TAB?

ESPGuitarFreak
25 mei 2002, 23:45
jaaaaaaaaah echt wel...combinaties van sweeps en tapping zijn zeeeer welkom :smile: noujah iig errug leerzaam vind ik, tis voor mij nog iets vooruitstrevend maar korte sweeps lukken nu wel al...

Hoelang duurde btw het voordat je sweep-picking redelijk onder de knie had? ik speel nu 3 jaar zonder lessen te volgen, maar ik heb het id dat het gewoon oefenen oefenen oefenen is...over meer dan 4 snaren sweep's maken lukt me nog ni, maar das geen schande lijkt me (kben zelf redelijk tevreden over hetgeen wak nu al kan...kweetni of er meer mensen zo over zichzelf denken..? of ik ben te gauw tevreden da kan ook :smile: )

Thomasvv
23 juni 2002, 21:36
Klinkt zeer zeker erg lekker!

Dat FGM5150, lijkt een beetje op aching hunger van Steve Vai, althans een klien stukkie... opzettelijk?

Bosch
23 juni 2002, 21:44
ESPGuitarFreak:
Ik zal binnekort weer wat op de site zetten!

Thomasvv:
"Aching Hunger"??? Heb ik totaal niet bij stil gestaan! Ik heb wel gelijk even geluisterd en vermoed dat ik wellicht onbewust de smaak te pakken had! Vai speelt het uiteraard wel een stuk fraaier.

Groeten,

Wouter

Thomasvv
23 juni 2002, 21:46
Ik vond het wel leuk klinken... alsof je de luisteraar aan 't pesten bent. Zo van, en nu een stukkie Vai... en toch maar niet.. :grin:

Crutch
4 september 2002, 18:40
BOSCH, dat klinkt echt supergoed!

Megalodon
6 september 2002, 02:01
Ik vind het wel kunstig, technisch gezien dan.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-09-06 01:02 ]</font>

Stratoman
7 oktober 2002, 20:45
Ja, dat klinkt zeker lekker. Ik hoor een beetje Joe Satriani en Steve Vai maar je geeft er je eigen draai aan. Cool.

Oreca
25 oktober 2002, 23:05
hmm redelijk geflipt :razz: hoe lang speelde al ? een eeuwke of 5 :razz: ? khoop da ik ooit ook zo ver graak ma ik denk het ni :sad:

Bas
27 oktober 2002, 18:02
Goed man! Vraag me inderdaad af hoelang je al speelt.. wel een uitdaging om dit na te spelen :smile:

Bosch
28 oktober 2002, 18:28
Ik speel vanaf mijn twaalfde. Ik kreeg toen een akoestische gitaar. Na een jaar vond ik er niets meer aan en had ik de gitaar bijna verkocht! Een jaar later vroeg een vriend of ik hem wat wou leren. Hij was zo enthousiast dat zijn fanatisme op mij oversloeg! Hij is al lang en breed gestopt, maar ik ben als maar verder gegaan. Eerst Hendrix', Knopfler, toen Malmsteen, Vai, Satriani, Jason Becker, Friedman en toen Skolnic, Shawn Lane, etc.

Bedankt in ieder geval sympathieke reacties!

Wouter~

nb ik zal binnenkort weer eens wat nieuws op de site zetten: ik ben nu bezig met een soort Malmsteen-achtergrondje :smile: