PDA

View Full Version : hoezo, te hard?



stimmt
17 oktober 2004, 14:53
Ik lees vaak reacties als iemand het over een buizenamp heeft van 'die gaat te hard op slaapkamervolume' of meer van dat soort dergelijke opmerkingen.

Ik ben misschien van plan een Fender HotRod Deluxe te kopen, en ik heb een kleine kamer. (ik wil er wel mee optreden)

Dit kan ik toch gewoon op mijn kamer zetten, en dan de volume gewoon zacht? Of kan / klinkt dat niet?

AART
17 oktober 2004, 14:56
het kan, maar veel mensen zeggen dat ie dan niet klinkt, maar het klinkt altijd beter dan een transistor doos, maar een buizenamp klinkt gewoon nog beter op hoog volume...

andy
17 oktober 2004, 18:53
Ik heb eigenlijk niets toe te voegen, maar hierbij steun voor het antwoord van Aart. :-D
Het zou trouwens wel kunnen met een powerbrake tussen amp en cab. Dan kan je de buizen goed op hun flikker geven, terwijl de Powerbrake het uiteindelijke geluid weer tempert.
Maar die Fender waar je het over hebt is, dat is toch een combo?? Dan wordt het wat moeilijker.

AART
17 oktober 2004, 19:49
Ik heb eigenlijk niets toe te voegen, maar hierbij steun voor het antwoord van Aart. :-D
Het zou trouwens wel kunnen met een powerbrake tussen amp en cab. Dan kan je de buizen goed op hun flikker geven, terwijl de Powerbrake het uiteindelijke geluid weer tempert.
Maar die Fender waar je het over hebt is, dat is toch een combo?? Dan wordt het wat moeilijker.

die fender is volgens mij alleen in combo formaat gemaakt, maar ik heb niet superveel verstand van fenders, geef mij maar Rock & Roll(Marshall 8-) )

Negative K3 fan
17 oktober 2004, 20:53
ensommige amps moet je ook gewoon opendraaien om overdrive ofzo eruit te krijgen, dan gaat het al snel heel hard.

dejohan
18 oktober 2004, 11:12
Clean kan je thuis wel spelen op een Hot Rod Dlx (volume op 2 ofzo), maar het overdrive kanaal ik het al moeilijker, dat gaat op 1 al redelijk hard. Je kan wel een pedaaltje op het cleane aansluiten. Probleem opgelost.

Deze versterker klinkt trouwens op laag volume ook zeer behoorlijk clean.

stimmt
19 oktober 2004, 20:20
ok, bedankt voor jullie reacties... ik denk dat dit em wordt! :P

Nicci
19 oktober 2004, 21:19
Maar die Fender waar je het over hebt is, dat is toch een combo?? Dan wordt het wat moeilijker.

hoezo?
tussen de speaker en de versterker van een combo kan best aan powerbreak.

ik moet er wel bijzeggen dat als je die versterker koopt om hem voornamelijk thuis te gebruiken, ik een andere zou kopen.

stimmt
19 oktober 2004, 21:57
ja oke, maar ik wil een goede amp, ook om later mee op te treden en in een band te spelen. Dus beter één goede dan 2 mindere (voor hetzelfde geld)

bedankt voor je reactie

AART
19 oktober 2004, 22:36
ik gebrui thuis een 100 watt SL-X, omdat ik geen zin heb om een aparte thuis amp en oefen-amp te kopen.
als ik een optreden of repetitie heb gewoon dat ding achter in de auto en gaan op de autobahn :cool:

gaat thuis trouwens prima(wel in vrijstaand huis met buren op minimaal 50 meter 8-) )

Nicci
19 oktober 2004, 22:58
ja oke, maar ik wil een goede amp, ook om later mee op te treden en in een band te spelen. Dus beter één goede dan 2 mindere (voor hetzelfde geld)

bedankt voor je reactie

oh, maar wie zegt dat er geen goede versterkers zijn die je ook thuis goed kan gebruiken?

andy
19 oktober 2004, 23:15
Maar die Fender waar je het over hebt is, dat is toch een combo?? Dan wordt het wat moeilijker.

hoezo?
tussen de speaker en de versterker van een combo kan best aan powerbreak.




Ik zeg niet dat het niet kan.
Maar dan moet je wel de boel gaan loshalen. En die Powerbrake die ik heb is nogal een bakbeest.

Nicci
19 oktober 2004, 23:32
mijn versterker heeft gewoon een jack aan de speaker hangen. dan is het geen probleem. volgens mij hebben veel combo's dit.

andy
19 oktober 2004, 23:45
Kijk dat wist ik dus niet. Ik speel al jaren met head en cab. Mijn enige combo die ik ooit heb gehad, had dat niet namelijk. En mijn oefenamp (Cube 30) heb ik eigenlijk nog niet open geschroefd om te kijken hoe het daar zit.
Met een plug is het idd een fluitje van een cent.

PeteRS
20 oktober 2004, 12:27
Kijk dat wist ik dus niet. Ik speel al jaren met head en cab. Mijn enige combo die ik ooit heb gehad, had dat niet namelijk. En mijn oefenamp (Cube 30) heb ik eigenlijk nog niet open geschroefd om te kijken hoe het daar zit.
Met een plug is het idd een fluitje van een cent.

Ik zie niet echt het nut in van een loadbox op een Cube.... :-?

stimmt
20 oktober 2004, 19:34
maar wie heeft er een fender hrd en kan mij vertellen hoe deze klinkt op slaapkamer?

dejohan
21 oktober 2004, 00:03
Tja, hoe klinkt hij (heb er een)? Als een Fender, that's for shure. Heel mooie clean. Hij is wel redelijk bassig (poweramp is gebaseerd op Fender Basman).
Probeer hem gewoon eens in de winkel.

stimmt
23 oktober 2004, 19:39
ja maar ik heb de eerste 2 maanden nog zeker niet genoeg geld... dus als ik het nu allemaal ga proberen word ik gek... :lol:

Jirí
28 oktober 2004, 21:59
Hoe een hrd kliknt op laag volume weet ik niet echt maar mijn blues deluxe 1x12 ging altijd tering hard op scheur kanaal, heb daarom een kleine mod gedaan en toen klonk het scheur kanaal ook heel goed op laag volume.

try it out zou ik zeggen. :D

Een kennis van mij had zo'n hotrod te koop voor 900,00 met een splinternieuwe flightcase d'r bij 8-)

Fatality
28 oktober 2004, 23:34
Hoe mod je het dan zo dat de versterker ook op lager volume goed klinkt?

AART
28 oktober 2004, 23:37
Hoe mod je het dan zo dat de versterker ook op lager volume goed klinkt?

attenuator ofzo....
en er zijn iets van yellowsockets of hoe ze ook heten voor de buizen waardoor die ook zachter gaat klinken.

chennie
29 oktober 2004, 00:07
Ik heb ook een buizencombo en inderdaad hoe harder die gaat hoe beter die klinkt =), maar jah ik heb buren en medebewoners dus soms moet het wat zachter. Ik draai dan de eindtrapbuizen helemaal uit (nah, de master volume knop is helamaal dicht gedraaid), het kleine beetje volume speel ik dan met de voorversterker buizen.
Kan dit gewoon? of beschadig ik hiermee de versterker/buizen?
en waar vind ik een dergelijk kastje/load/tussenschakeling om de buizen goed vol te laten draaien en toch een laag volume te behouden?

het is een beetje off-topic dus als het echt nodig kan een mod dan me dat even laten weten?

chennie
29 oktober 2004, 00:09
ohj hehe, het duurde eventjes maar nu weet ik waar de signature van AART vandaan komt, pennywise! klopt dit ? =)

Epic
29 oktober 2004, 09:22
maar wie heeft er een fender hrd en kan mij vertellen hoe deze klinkt op slaapkamer?

Ik heb de Blues Deluxe 1x12 (praktisch dezelfde amp; voorloper van HRD). Klinkt wel goed op m'n slaapkamer, alleen dan niet op laag volume. :wink:

Probleem met deze versterker is dat ie al bijna volledig open staat bij het volume op 4 (gaat tot 12), daarna hoor je niet zo heel erg veel verschil meer (als je nog wat hoort).

40W is gewoon net iets te zwaar voor thuis, je moet dus modificeren of een powerbrake o.i.d plaatsen.

Ik heb laatst over de Blues Junior gespeeld uit dezelfde serie (15W en 1 kanaal + reverb) en dat klonk erg goed! ook op acceptabel volume. Alleen wanneer je een groot optreden hebt zul je met extra cabs of microfoons moeten werken.

PeeVee
29 oktober 2004, 09:27
Dit kan ik toch gewoon op mijn kamer zetten, en dan de volume gewoon zacht? Of kan / klinkt dat niet?

Dat kan wel, maar is te hard...

dejohan
29 oktober 2004, 09:55
Hoe mod je het dan zo dat de versterker ook op lager volume goed klinkt?

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/tooloud.html

dejohan
29 oktober 2004, 09:55
Een kennis van mij had zo'n hotrod te koop voor 900,00 met een splinternieuwe flightcase d'r bij 8-)

Dat is schandalig duur.

AART
29 oktober 2004, 10:37
ohj hehe, het duurde eventjes maar nu weet ik waar de signature van AART vandaan komt, pennywise! klopt dit ? =)


- My God - Pennywise - Land of the free - track 5 -

8-)