PDA

View Full Version : aansluitingen



jeroen rommens
17 oktober 2004, 12:07
Kun je een combo versterker als cabinet gebruiken ?
Zoja hoe dan?
En wat als die combo alleen maar een input heeft ?(en een headphone in natuurlijk)

Casseman
17 oktober 2004, 12:16
Bedoel je nou dat je een top op een combo aansluit? :???:

jeroen rommens
17 oktober 2004, 12:17
ja dat bedoel ik . Dus mijn vraag is eigenlijk zou dit kunne werken ?

Baker
17 oktober 2004, 12:20
bij die van mij (koch multitone) kan dat wel (ook wel es gedaan)

Bij mijn combo is de speaker aan de achterkant gewoon als een externe speaker aangesloten. als dat zo is dan kun je hem ook loskoppelen en de speaker op een andere top aansluiten.

maar ik weet eigelijk helemaal niet of dat gangbaar is... :???:

jeroen rommens
17 oktober 2004, 12:29
Maar gaat dat ook via je input ?

woody
17 oktober 2004, 12:51
Als je die input bedoelt voor je cd-speler ofzo op aan te sluiten, dan gaat het niet gaan, want die input verwacht een lager voltage, dan je speaker-uitgang van je top. Als je input(return) bedoelt van je fx-loop gaat het ook niet, want dan zou je signaal twee keer door een eindtrap gaan, en dat komt ook niet goed :)

Gaat er een kabel van je versterkings-gedeelte van je combo naar je speakers van je combo? Die kabel moet je dan uittrekken, en in je top steken, dan ga je dus van je top rechtstreeks naar je speakers, en dat moet je hebben.

Hopelijk zit ik goed, en helpt het je :wink:

Baker
17 oktober 2004, 13:01
Gaat er een kabel van je versterkings-gedeelte van je combo naar je speakers van je combo? Die kabel moet je dan uittrekken, en in je top steken, dan ga je dus van je top rechtstreeks naar je speakers, en dat moet je hebben.

zo ist. :cool:

Als dit niet he geval is dan gaat het niet werken,
of je moet overwegen om de boel los te halen, en zelf aan het solderen gaan. Als je daar handig in bent dan kan dat best.

let wel op, je moet wel rekening houden met ohmages en toestanden,
dus je moet echt wel weten wat je doet. Verder schijnt het ook nogal link te zijn om een amp open te halen ivm met spanning enzo, (ook als de stekker eruit is!) Dus pas op.

Lutz
17 oktober 2004, 13:52
wat je wel kan proberen,


heb ik nog gedaan zonder enige beschadiging als gevolg:

ik heb de line out van m'n randall head naar de fx loop return van men oude ibanez combo gebracht, dat ging ook, nix beschadigd, maar natuurlijk mocht je niet luid gaan spelen .. .

jeroen rommens
17 oktober 2004, 18:16
Ik heb daarjuist mijn vertserker eens opengevezen en de speakers zitten niet met een kabel aan het versterkergedeelte vast.
Dus het wordt een cabinet kopen .
Maar ik zag op internet ook nog gewone boxen staan van JBsystems.(http://www.freewebs.com/jeroen-gitaar/tn%5FUB506001.jpg)
En deze kosten 50€ .Maar zijn deze wel goed ?