PDA

View Full Version : welke ENGL???



beerection
17 oktober 2004, 10:18
Ik heb eens rondgekeken op internet naar de verschillen en mogelijkheden van de ENGL THUNDER en de ENGL SCREAMER. Volgens mij zijn dit zeer goede amps en volgens www.harmony-central.com ook, heeft er hier iemand zelf ervaring mee? En wat zijn de verschillen tussen de 2? zelf denk ik dat de screamer meer te bieden heeft....weet ook iemand waar ik ze kan testen?Ik woon in limburg dus het liefst zo dicht bij mogelijk.ALvast bedankt :???: :???: :???:

BLOK182
17 oktober 2004, 10:42
Je kan naar Reijnen in Roermond... Engl maakt goede spullen, zowel de Thunder als de Screamer vind ik fijne amps. De Screamer is idd wat uitgebreider dan de Thunder.

beerection
17 oktober 2004, 11:49
Hey thanxs..moet ik eens gaan kijken idd...site ziet er veelbelovend uit.
Nog meer tips???van iemand?

BartL
17 oktober 2004, 12:21
Zou Walkers in Brunssum ze hebben denk(en) je(/jullie)?

Heb de screamer trouwens eens (op laag volume) gehoord. Klinkt goed hoor!

beerection
17 oktober 2004, 12:24
Nee ben ik geweest. Die heeft ze niet staan.......helaas.
en ik heb um nog helamaal niet gehoord.....dat zou ik graag willen testen. En op een hoog voume dan? :-? :-?

NeeraDJ
17 oktober 2004, 12:24
ENGL zijn veelzijdige amps waar je echt werkelijk alle kanten mee op kunt volume en tone wise. Ik heb zelf nog een ENGL Fireball te koop staan, met nog iets van 10 of 9 maanden garantie, ook echt 2 maanden oud ofzo. Mocht je interesse hebben dan weet ik zeker dat we iets kunnen regelen. Het is immers niet van nieuw te onderscheiden. En je bent dan naar mijn mening beter en goedkoper af dan met een Screamer of Thunder.

beerection
17 oktober 2004, 12:27
intressant...wat vraag je ervoor....??? laat het me eens weten . en waarom doe je um weg?

NeeraDJ
17 oktober 2004, 12:33
Ik heb je een PM'tje gestuurd en toegevoegd op MSN, houd je topic schoon :wink:

BramVersteeg
17 oktober 2004, 12:52
ENGL's. Tsja, iedereen hier is er gek op. Het zijn erg goede amps en omdat er hier zo veel over te doen is gaan de anderen er ook maar eens een uitproberen, en dan weer een ander, enz. enz.
Ik heb zelf de Ritchie Blackmore en ben er erg tevreden over. Eerst wilde ik m wegdoen wegens over compleet maar nu heb ik besloten hem toch weer zelf te houden.
Grz. Bram

hadv
17 oktober 2004, 13:09
ik heb een screamercombo en ben daar zeer tevreden over, zeker de regelmogelijkheden zoals de volumeschakelaar
thunder heb ik op gespeeld, klinkt goed, maar heeft minder mogelijkheden

Mithrandir
17 oktober 2004, 14:19
ENGL zijn veelzijdige amps waar je echt werkelijk alle kanten mee op kunt volume en tone wise. Ik heb zelf nog een ENGL Fireball te koop staan, met nog iets van 10 of 9 maanden garantie, ook echt 2 maanden oud ofzo. Mocht je interesse hebben dan weet ik zeker dat we iets kunnen regelen. Het is immers niet van nieuw te onderscheiden. En je bent dan naar mijn mening beter en goedkoper af dan met een Screamer of Thunder.

walg.....

nadere verklaring : NeeraDJ gedraagt zich al tijden als een ordinaire en agressieve verkoper en daar walg ik van, moest ik gewoon ff kwijt.

Soul Grinder
17 oktober 2004, 14:22
walg.....
Verklaar je nader...

imlikeajungle
17 oktober 2004, 14:35
wat moet ie verklaren? lijkt me erg duidelijk :-D

Soul Grinder
17 oktober 2004, 14:39
wat moet ie verklaren? lijkt me erg duidelijk :-D
Mij niet, want ik heb nog nooit een Fireball gehoord.

Mithrandir
17 oktober 2004, 14:41
:-? De fireball is prima, daar ging het niet om :D

NeeraDJ
17 oktober 2004, 14:42
NeeraDJ gedraagt zich al tijden als een ordinaire en agressieve verkoper en daar walg ik van, moest ik gewoon ff kwijt.

Dit noem ik echt geen nadere verklaring, je valt mij gewoon persoonlijk aan omdat ik iemand kan helpen aan gear voor een mooi prijsje en mijn kamer dan gelukkig ook wat leger wordt. Dit vind ik echt nergens op slaan, ik begrijp dat wij het er niet met elkaar over eens zijn dat dit forum een goed medium is voor vragers en aanbieders van gear. Maar ik heb dit al meerdere malen beargumenteerd. Als topje op de ijsberg heb ik dit topic ook nog schoon gehouden van onze deal door het op MSN verder te bespreken, dus agressief en nota bene ordinair?

Als je persoonlijke issues met mij hebt laat dat dan ajb buiten dit forum, want met dit soort opmerkingen draag je echt niets bij

imlikeajungle
17 oktober 2004, 14:42
wat moet ie verklaren? lijkt me erg duidelijk :-D
Mij niet, want ik heb nog nooit een Fireball gehoord.

walg gaat niet over de powerball...

Soul Grinder
17 oktober 2004, 14:43
walg.....

nadere verklaring : NeeraDJ gedraagt zich al tijden als een ordinaire en agressieve verkoper en daar walg ik van, moest ik gewoon ff kwijt.
Het ging dus niet om de versterker...

Mithrandir
17 oktober 2004, 14:46
NeeraDJ gedraagt zich al tijden als een ordinaire en agressieve verkoper en daar walg ik van, moest ik gewoon ff kwijt.

Dit noem ik echt geen nadere verklaring, je valt mij gewoon persoonlijk aan omdat ik iemand kan helpen aan gear voor een mooi prijsje en mijn kamer dan gelukkig ook wat leger wordt. Dit vind ik echt nergens op slaan, ik begrijp dat wij het er niet met elkaar over eens zijn dat dit forum een goed medium is voor vragers en aanbieders van gear. Maar ik heb dit al meerdere malen beargumenteerd. Als topje op de ijsberg heb ik dit topic ook nog schoon gehouden van onze deal door het op MSN verder te bespreken, dus agressief en nota bene ordinair?

Als je persoonlijke issues met mij hebt laat dat dan ajb buiten dit forum, want met dit soort opmerkingen draag je echt niets bij

Ik heb geen persoonlijk issues met je hoor, ik ken je niet persoonlijk namelijk. Je bent alleen nogal "eager" in het verkopen van je spulletjes en ik vind dat ongepast. Klaar.

Josdevos
17 oktober 2004, 14:50
NeeraDJ gedraagt zich al tijden als een ordinaire en agressieve verkoper en daar walg ik van, moest ik gewoon ff kwijt.

Dit noem ik echt geen nadere verklaring, je valt mij gewoon persoonlijk aan omdat ik iemand kan helpen aan gear voor een mooi prijsje en mijn kamer dan gelukkig ook wat leger wordt. Dit vind ik echt nergens op slaan, ik begrijp dat wij het er niet met elkaar over eens zijn dat dit forum een goed medium is voor vragers en aanbieders van gear. Maar ik heb dit al meerdere malen beargumenteerd. Als topje op de ijsberg heb ik dit topic ook nog schoon gehouden van onze deal door het op MSN verder te bespreken, dus agressief en nota bene ordinair?

Als je persoonlijke issues met mij hebt laat dat dan ajb buiten dit forum, want met dit soort opmerkingen draag je echt niets bij

Niks persoonlijk maar, ik geef Mith hier wel een beetje gelijk. Je kan niet anders dan toegeven dat je iedere poging om iemand iets te verkopen in een informatieve thread benut. En niet enkel in DIT topic.
Stuur de persoon in kwestie dan dadelelijk een PM hé, dan hoeven anderen zich er niet aan te storen.
Ik zie trouwens ook niet in hoe iemand goedkoper af gaat zijn met een okkazie fireball dan met een screamer of een thunder combo.

Bluesbreaker
17 oktober 2004, 14:50
als dit topic "Welke marshall?" had geheten waren er meteen allemaal antwoorden geweest als "waarom marshall?", "kijk eens verder dan alleen marshall"
ik vind het forum wel pro ENGL/anti Ibanez/anti Clapton enz

Met Mith ben ik het trouwens wel eens over NeeraDJ, ik vind het ook helemaal geen persoonlijke issue, je gebruikt het forum ergens voor waarvoor het niet bedoelt is. Als je het netjes zou willen doen had je de topicstarter een pm of mailtje moeten sturen en niet gewoon hier posten.

Josdevos
17 oktober 2004, 14:53
als dit topic "Welke marshall?" had geheten waren er meteen allemaal antwoorden geweest als "waarom marshall?", "kijk eens verder dan alleen marshall"
ik vind het forum wel pro ENGL/anti Ibanez/anti Clapton enz


Tja iedereen wil zo'n mooie glimmende bak met leuke lichtjes... :lol:

pint
17 oktober 2004, 14:55
ja probeer eens een bogner :-D :???:

imlikeajungle
17 oktober 2004, 14:56
off topic:


als dit topic "Welke marshall?" had geheten waren er meteen allemaal antwoorden geweest als "waarom marshall?", "kijk eens verder dan alleen marshall"
ik vind het forum wel pro ENGL/anti Ibanez/anti Clapton enz


anti-clapton is erg waar tot mijn grote bedroefdheid...

NeeraDJ
17 oktober 2004, 14:58
Dat heeft er niks mee te maken, de woorden ordinair en agressief zijn woorden die jij er bewust aan hebt laten hangen. Ik ben verder idd eager om mijn spullen te verkopen, maar ik post dit soort dingen alleen omdat het me meerdere malen gelukt is en niet om anderen tot last te zijn.

@Vos: Je moet toegeven dat je hier wat overdrijft. Verder voeg ik volgens mij altijd wel wat toe aan de thread wat betreft informatie of andere vormen van behulpzaamheid. De persoon in kwestie heeft zoals ik eerder zei al een PM gekregen. De Fireball is verder prijswijs goedkoper, omdat ik er nou eenmaal niet veel geld voor hoef te hebben (hey je vroeg er zelf naar)

Bluesbreaker
17 oktober 2004, 15:06
maar ik post dit soort dingen alleen omdat het me meerdere malen gelukt is en niet om anderen tot last te zijn.

Het lijkt me dat iedereen wil zorgen dat hij/zij anderen niet tot last is, maar bij jou is het commerciele/financiele eigenbelang blijkbaar groter.

(Ook wel egoistisch genoemd geloof ik)

je ziet het verkeerd denk ik

Je post dit soort dingen in het openbaar om het te verkopen en daardoor ben je mensen tot last, als je het zou posten om anderen tot last te zijn zou het helemaal fraai zijn.

Josdevos
17 oktober 2004, 15:06
Misschien overdrijf ik wel een beetje maar tis zeker geen leugen.

Puur qua prijs is die head mssch goedkoper dan een van die combo's, maar als set met een cab erbij zeker niet. (Of is hij zo goedkoop? Dan moet je me het me maar laten weten hoor! :cool: )

NeeraDJ
17 oktober 2004, 15:22
Het is een 50/50 ding bluesbreaker: Ja ik heb er belang bij en de geïnteresseerde heeft er belang bij. Of Ja ik heb er belang bij en er is geen geïnteresseerde. Ik post dit dan ook wanneer ik denk dat degene wellicht geïnteresseerd is. Er zit idd een egocentrisch onderdeel in, maar ik hou dit tot een minimum. Commercieel eigenbelang is in mijn geval dus niet groter, maar uiteraard aanwezig (spreekt voor zich)

@Vos: Das waar maar je kunt niet om de veelzijdigheid vd Fireball heen ten opzichte vd combos. Beerection heeft dit ook wel door uit ons gesprek op te maken. En tja het hangt er helemaal vanaf waar je koopt, wat voor cab je koopt, je kunt dan wel goedkoper uit zijn (als je door wilt gaan met dit gesprek dan kun je me mss het beste PM'en, volgens mij is dit het gedrag dat jullie willen vermijden of niet?)

Wel grappig realiseer ik me net, als die head voor Vos zijn begrippen goedkoper was dan had er weer eentje baat bij

BramVersteeg
17 oktober 2004, 18:57
Ach jongens, maak je niet druk.
NeeraDJ heeft die jongen al een PM gestuurd meteen nadat ie hem vertelde over z'n ENGL. Dat vind ik niet erg. Stel dat ie een 2e hands ENGL zoekt en niemand durft hem iets te PM-en (als zijnde spam) zodat ie hem uiteidelijk nieuw koopt terwijl ie er zo een kon scoren bij NeeraDJ. Op het forum geen duidelijke spam, ben ik het volkomen mee eens. Maar dit is enkel een suptiele hint :wink:

Daniël_san
17 oktober 2004, 21:27
Wat kost een sreamer ijgenlijk? :oops: :oops: :razz:

andy
17 oktober 2004, 21:53
Rond de 1150 euro. Maar in Duitsland ben je wellicht iets goedkoper uit.

Daniël_san
17 oktober 2004, 21:56
TNX :) Ik zit nu nog een beetje te kiezen tussen een 5150 of een screamer. Majaa...... geduld hebben, dan kan ik ze allebei kopen :)

andy
17 oktober 2004, 21:56
Gelijk maar de hele prijslijst van muziekhuis Westerhaven in Groningen. :razz:

ENGL Fireball buizen top € 1265,-- € 1135,-- link € 28,--
Powerball buizen top € 1775,-- € 1599,-- link € 40,--
Richie Blackmore buizen top € 1495,-- € 1350,-- link € 34,--
E-530 Buizen Pre-amp € 699,-- link € 18,--
E-570 Buizen Pre-amp MIDI € 1795,-- link € 40,--
E-840/50 buizen eindeversterker € 1250,-- link € 32,--
4x12 cabinet € 770,-- € 699,-- link € 20,--
Thunder buizencombo 50 watt € 995,-- € 899,-- link € 26,--
Screamer buizencombo 50 watt € 1295,-- € 1165,-- link € 26,--
Souvereign buizencombo 100 watt € 1799,-- € 1599,-- link € 39,--

Dit is om een idee te geven beste mensen. NIET OM TE SPAMMEN. :-D

Soul Grinder
17 oktober 2004, 22:09
Ik hang zelf nog een beetje tussen een 5150 en een Powerball, maar dan wel tweedehands, want een nieuwe daar heb ik het geld op het moment niet voor.

beerection
17 oktober 2004, 22:58
screamer rond de 800 euro via internet (duits) .Noou en als ik dan kan kiezen tussen die, of een 2de hands fireball voor dezelfde prijs dan weet ik het wel...niet???

LordRiffenstein
18 oktober 2004, 07:56
screamer rond de 800 euro via internet (duits) .Noou en als ik dan kan kiezen tussen die, of een 2de hands fireball voor dezelfde prijs dan weet ik het wel...niet???

Screamer voor meer veelzijdigheid?

1959SLP
18 oktober 2004, 11:26
wat ik niet begrijp is waarom het verkopen van gitaar-gear hier als spam wordt gezien. Zeker als het betrekking heeft op het topic. Dit verschijnsel heb ik toch al heel wat keren voorbij zien gaan hier bij gitaarnet.

Hij die zonder zonden is............

marc_o
18 oktober 2004, 12:03
Er wordt hier met 30 maten gemeten, maar over het algemeen wordt spam als onderschrift wel geaccepteerd.
De één wordt direct tot de grond toe afgebrandt, En anderen mogen bijna alles, om één of andere reden.

Ik blijf vinden dat een te koop forumpje prima gaat werken en zeker anders is dan gitaarmarkt. Er is duidelijk behoefte aan, anders hadden we deze discussies niet.

1959SLP
18 oktober 2004, 12:10
+1

TE KOOP: OPBLAASPOP (GEEN GARANTIE)


Kijk, dit vinnik nou spam

PeteRS
18 oktober 2004, 12:26
+1

TE KOOP: OPBLAASPOP (GEEN GARANTIE)


Kijk, dit vinnik nou spam

Vind ik ook, stuur me maar een PM :-D

1959SLP
18 oktober 2004, 12:46
PeteRS: weet je dat wel heel erg zeker??? lol

hopelijk is een beetje humor wel nog toegestaan hiero

BramVersteeg
18 oktober 2004, 13:14
Net als bij de spam: van sommigen wel :razz:
Ik ben trouwens ook wel voor een te koop forum. Dat heb je op HRI bijvoorbeeld ook.

Bluesbreaker
18 oktober 2004, 13:52
ik begrijp niet echt wat voor nut een speciaal te koop subforum zou hebben. Gitaarmarkt is toch weel handiger?

In zo'n forum is het veel lastiger zoeken lijkt me. Enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je makkelijker kunt reageren, maar kom op, hoe veel moeite kost het nou om een mailtje te sturen of even te bellen....

Thom TK
18 oktober 2004, 13:53
Net als bij de spam: van sommigen wel :razz:
Ik ben trouwens ook wel voor een te koop forum. Dat heb je op HRI bijvoorbeeld ook.

Jah! Dan kan in tenminste iets anders in mijn onderschrift zetten.
Is wel een goed idee idd.

POLL!!

NeeraDJ
18 oktober 2004, 15:14
In zo'n forum is het veel lastiger zoeken lijkt me. Enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je makkelijker kunt reageren, maar kom op, hoe veel moeite kost het nou om een mailtje te sturen of even te bellen....

Een ander forum zou mij dan ook geschikt lijken. Onderlinge forumleden verkopen werken overigens veel beter heb ik gemerkt. Er is dan sprake van meer vertrouwen, je kent elkaar beter, je wordt niet snel opgelicht.

Ik zou graag een suggestie-tread openen, maar ik heb een voorgevoel dat het bij mij niet goed ontvangen zal worden :wink:

Misschien dat iemand anders meer lef heeft dan ik?

marc_o
18 oktober 2004, 15:31
Oh, dat zal ik wel doen.


HEY MENSEN!! NEERADJ WIL Z'N EIGEN SPAM-FORUM!!!!

hehehehe :-D

andy
18 oktober 2004, 15:33
Ik ben het helemaal met NeeraDJ eens.

marc_o
18 oktober 2004, 16:59
Ik ook hoor, heb het al vaker voorgesteld en ook richting gitaarnet zelf. Altijd krijg je hetzelfde antwoord "daar hebben we gitaarmarkt voor"
Het is gewoon niet hetzelfde en ik snap niet waarom dat nou zo moeilijk zou moeten zijn, niks meer of minder moeilijk dan bijvoorbeeld Off Topic.

Ik vind ook dat een boel mensen zich aanstellen als iemand wat te koop aanbiedt. Alsof je er last van hebt, dan zijn er genoeg andere zaken om je druk over te maken.

Maar goed, we dwalen weer eens af....het topic ging over Engl.

Probeer eens een Sovereign, als de basisklank van de Screamer is wat je mooi vindt, heb je met deze veelzijdige versterker nog veel meer mogelijkheden en power.

marc_o
18 oktober 2004, 17:01
Ik ook hoor, heb het al vaker voorgesteld en ook richting gitaarnet zelf. Altijd krijg je hetzelfde antwoord "daar hebben we gitaarmarkt voor"
Het is gewoon niet hetzelfde en ik snap niet waarom dat nou zo moeilijk zou moeten zijn, niks meer of minder moeilijk dan bijvoorbeeld Off Topic.

Ik vind ook dat een boel mensen zich aanstellen als iemand wat te koop aanbiedt. Alsof je er last van hebt, dan zijn er genoeg andere zaken om je druk over te maken.

Maar goed, we dwalen weer eens af....het topic ging over Engl.

Probeer eens een Sovereign, als de basisklank van de Screamer is wat je mooi vindt, heb je met deze veelzijdige versterker nog veel meer mogelijkheden en power.