PDA

View Full Version : leslie pedaal



Ché
17 oktober 2004, 01:37
hoi,

ik ben op zoek naar een uni-vibe achtig pedaaltje om de typische srv en hendrix leslie sound te krijgen...de uni-vibe vind ik te duur.
ik las wat over danelectro rocky road, die is goedkoop, maar klinkt dat wel goed en is die hier gemakkelijk te verkrijgen?
andere aanraders die niet te duur zijn (geen 300€ dus)

thnx!

Bouke
17 oktober 2004, 20:13
Hey,

Ik heb voor de Rocky Road 74 eurings betaald en ik vind het een mooi ding. Het is ook het eerste bakkie dat ik gloednieuw, rechtstreeks van de winkel een mod heb gegeven... Een gain-mod, anders heb je altijd leslie effect met een heftige overdrive, ook op de laagste drive stand (de mod heb ik van het web geplukt).

Leuk bakkie voor weinig, ruist wel wat, but who cares, zo gauw als ik begin te spelen hoor je de ruis niet meer. Je kunt de snelheid instellen, evenals de drive en je kunt schakelen van snel naar langzaam en vice versa.

Een voorbeeldje kun je horen op www.lbbb.nl daar kies je voor het kopje music en onderaan staat 'Cold Shot'. Daar hoor je 'm in gebruik tijdens een repetitie over een Super Reverb.

Nogmaals, leuk ding voor weinig. Is gewoon te bestelen bij whatever muziekwinkel denk ik. De mijne kwam uit Deutschland. Ze zien er net zo goedkoop uit als ze zijn overigens en de knopjes zijn te klein en klote in te drukken, maar ook dat mag de pret niet drukken. Alternatief is een H&K Tube Rotosphere voor vele euro's meer.

Bouke

ieme
17 oktober 2004, 20:29
arion

Ché
17 oktober 2004, 22:11
orion

:???:
van welke producent?

Ché
17 oktober 2004, 22:20
Hey,

Ik heb voor de Rocky Road 74 eurings betaald en ik vind het een mooi ding. Het is ook het eerste bakkie dat ik gloednieuw, rechtstreeks van de winkel een mod heb gegeven... Een gain-mod, anders heb je altijd leslie effect met een heftige overdrive, ook op de laagste drive stand (de mod heb ik van het web geplukt).

Leuk bakkie voor weinig, ruist wel wat, but who cares, zo gauw als ik begin te spelen hoor je de ruis niet meer. Je kunt de snelheid instellen, evenals de drive en je kunt schakelen van snel naar langzaam en vice versa.

Een voorbeeldje kun je horen op www.lbbb.nl daar kies je voor het kopje music en onderaan staat 'Cold Shot'. Daar hoor je 'm in gebruik tijdens een repetitie over een Super Reverb.

Nogmaals, leuk ding voor weinig. Is gewoon te bestelen bij whatever muziekwinkel denk ik. De mijne kwam uit Deutschland. Ze zien er net zo goedkoop uit als ze zijn overigens en de knopjes zijn te klein en klote in te drukken, maar ook dat mag de pret niet drukken. Alternatief is een H&K Tube Rotosphere voor vele euro's meer.

Bouke

klinkt behoorlijk goed...welke overdrive gebruik je daar nog bij?

thnx

Bouke
18 oktober 2004, 00:01
Hey Ché,

Eerlijk gezegd weet ik niet meer of ik extra od heb gebruikt. Waarschijnlijk gewoon de drive van de Rocky Roads en in de solo misschien nog een TS-9 erbij, maar ik weet 't echt niet meer.

Bouke

oddman
18 oktober 2004, 12:57
weet niet of dit een goede oplossing is maar de sch-1 van arion (chorus)
wordt oa door scott Henderson gebruikt als Leslie ...

Javaca
18 oktober 2004, 15:20
Er staat volgens mij een rockyroad op marktplaats voor ongeveer 35 euro.

25 euro http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/32583.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Ddanelectro

sash
18 oktober 2004, 16:30
Ché

Een leslie is geen univibe en andersom. Een univibe is wel gebaseerd op een draaiende speaker, maar heeft een veel meer chorussy indruk.

De Danelectro Rocky Roads is indeed een erg leuke leslie sim. Denk aan SRV's Cold Shot, maar verwacht er geen Hendrix Machine Gun geluiden uit, dan moet je bij een heel ander pedaal zijn.
Succes

Sash