PDA

View Full Version : tuner op line-out of effect loop?



DOLBY
24 mei 2002, 14:45
Ik kan een tweedehands tunertje kopen die geen output heeft dus ik kan hem niet tussen gitaar en versterker houden. Ik zou hem op de line-out of de effect loop van mijn versterker kunnen zetten zodat ik hem toch continu kan gebruiken tijdens het spelen. Kan dat problemen opleveren?

Sandman
24 mei 2002, 19:19
Ik zou zeggen voor de input, dus na de gitaar en voor de amp. Dan is het signaal nog origineel en onveranderd. Bij de door jouw genoemde opties is het geluid reeds gevormd door de pre-amp.

Correct me if i'm wrong

ESPGuitarFreak
24 mei 2002, 19:27
Sandman...kan idd wel es zow zijn :smile: gewoon direct na je gitaar doen

Dionyios
24 mei 2002, 20:28
Volgens mij zegt dolby dat ie een tuner kan kopen die GEEN line-out heeft. Dus als je die direct aan je gitaar doet dan heb je niks meer om in de versterker te stoppen.

Maar van effecten-uitgangen heb ik verder geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen dolby

ESPGuitarFreak
24 mei 2002, 20:39
LOL, ni gezien...sja zonder output word t lastig :smile:

DOLBY
24 mei 2002, 20:40
Ja precies Dionyios, dat is het probleem.
Sandman: Ik neem aan dat mijn pre-amp de toonhoogte niet wijzigt. De vraag is dus of het slecht is voor de tuner of de versterker om de tuner aan de line-out of effect loop te hangen.

PeArLjAm
24 mei 2002, 21:28
Nee je kan je tuner zonder line out gewoon in je effectloop hangen, ik heb zelf ook zon ding en doe het ook vaak.

Nocki
24 mei 2002, 21:39
een tuner zuigt vaak een hele hoop signaal we. ik heb zelf een dtr1 tuner van korg en deze doet dat ook. verder doen alle hand tuners dit nog veel erger dus het beste is je tuner uit je signaal line te houden.
sommige preamps hebben een tuner out en als je deze niet hebt kun je m het beste op een ongebruikte fx loop hangen.
moet je wel zeker zijn dat je m niet gebruikt.

verder even het geluid testen of het niet slecht klinkt.

succes Nocki

Yek
24 mei 2002, 22:21
Aansluiten op je FX-loop wordt lastig als het seriële loop is, want dan krijgt de eindtrap geen input meer......
Aansluiten op een parallele FX-loop kan in principe wel, als je MIX-knop op je versterker maar helemaal naar het directe geluid zet.
De Line-out gebruiken werkt waarschijnlijk ook.

Lacrymosa
25 mei 2002, 01:38
je kan denk ik het beste een pedaaltje in mekaar zetten dat je signaal van je gitaar "splitst" en dan kan de een naar amp en de ander naar je tuner.

dan staat zeg maar de Tuner parallel met de versterker.

CheerS!!