PDA

View Full Version : humbucker



DeBesten
16 oktober 2004, 20:27
hallo
ik heb een fender stratocaster highway gitaar gekocht met 3 single coils

maar ik zou een dikke humbucker erop willen plaatsen een die een goed hardcore geluidje geeft

maar dan moet ik de Pickguard ofzoiets vervangen omdat hij daar anders niet inpast?

hoe moet ik die humbucker daarinplaatsen?/ is het gevaarlijk?
en er zei mij ook iemand iets over actieve en passieve, dat er een met een batterij werkt, hoe zit dat?

groeten, Bart

amon
17 oktober 2004, 21:52
je kunt je slagplaat vervangen, je kunt ook gewoon in je originele gaan snijden, zodat de humbucker erin gaat passen. dit kun je er dan gewoon inzetten op de manier als de andere elementen, dus 2 gaatjes aan de zijkanten voor schroefjes (deze zitten er overigens nu al voor je single coil)

passieve en aktieve elementen... aktieve lopen op een batterij en moeten dichter op de snaren zitten. geven wel een mooier geluid. passieve elementen zijn gewoon net als de elementen die je nu al in je gitaar hebt zitten.

Voidhead
17 oktober 2004, 21:57
hmm maar wil je serieus in je gitaar gaan zagen?
misschien dat een seymour duncan hotrails dan geen slecht idee is, dit is een humbucker in single coil formaat.

BramVersteeg
17 oktober 2004, 22:50
Kijk eerst eens onder de slagplaat. Misschien zit daar al een gat waar een humbucker in kan. Dat had iemand anders op dit forum ook gehad. De slagplaat moet je iig wel vervangen (of er in snijden).

qwerty
17 oktober 2004, 23:26
al eens aan gedacht om je elementen serieel aan te sluiten? brug en midden serieel is een soort van humbucker, met behoud van je lekkere enkelspoels-brugsound als je dan weer alleen het middenelement inschakelt. heb dit op mijn tele met 3 pu's en bevalt fantastisch!!!

NeeraDJ
18 oktober 2004, 00:28
hmm maar wil je serieus in je gitaar gaan zagen?
misschien dat een seymour duncan hotrails dan geen slecht idee is, dit is een humbucker in single coil formaat.

Als ik je nader mag toelichten
Zowel Seymour Duncan als DiMarzio bieden humbuckers aan in single coil formaat, dit is echt the real thing en zijn 4 aderig dus je kunt ze ook nog eens terug naar single coil splitten. Ze passen in elk single coil slotje dus het is zeer zeker aan te raden. O.a. de gitaristen van Iron Maiden gebruiken de Hot Rails, JB Jr en Lil '59 van Seymour Duncan

michielv
18 oktober 2004, 08:25
al eens aan gedacht om je elementen serieel aan te sluiten? brug en midden serieel is een soort van humbucker, met behoud van je lekkere enkelspoels-brugsound als je dan weer alleen het middenelement inschakelt. heb dit op mijn tele met 3 pu's en bevalt fantastisch!!!

Schema'tje? Dit wil ik wel eens uitproberen ...

:cool:

joke
18 oktober 2004, 08:43
yep, er zijn hele goeie humpies in single coil grootte!

Lacrymosa
18 oktober 2004, 10:55
Kijk op de Dimarzio site, daar staat de ToneZone S
super vette humbucker, in single coils formaat

CheerS!!

qwerty
18 oktober 2004, 15:22
al eens aan gedacht om je elementen serieel aan te sluiten? brug en midden serieel is een soort van humbucker, met behoud van je lekkere enkelspoels-brugsound als je dan weer alleen het middenelement inschakelt. heb dit op mijn tele met 3 pu's en bevalt fantastisch!!!

Schema'tje? Dit wil ik wel eens uitproberen ...

:cool:

komt eraan, uiterlijk volgende week, dus hou deze post in de gaten...

Anavrin
18 oktober 2004, 15:28
ik heb ook een humbucker in m'n stratkopie gezet, en dat ging best makkelijk. Gewoon met zo'n dremel het gat in de slagplaat gemaakt:
http://members.home.nl/anavrin88/images/anavrin_010.jpg
het aansluiten was vanwege de eerder geïnstalleerde faseknoppen een beetje kut (aansluitingen aan die knopjes waren heel klein), maar bij een originele lijkt me dat geen probleem:
http://members.home.nl/anavrin88/images/anavrin_006.jpg
succes ermee (gaat wel lukken denk ik)