PDA

View Full Version : humbucker



DeBesten
16 oktober 2004, 21:22
hallo
ik heb een fender stratocaster highway gitaar gekocht met 3 single coils

maar ik zou een dikke humbucker erop willen plaatsen een die een goed hardcore geluidje geeft

maar dan moet ik de Pickguard ofzoiets vervangen omdat hij daar anders niet inpast?

hoe moet ik die humbucker daarinplaatsen?/ is het gevaarlijk?
en er zei mij ook iemand iets over actieve en passieve, dat er een met een batterij werkt, hoe zit dat?

groeten, Bart

heeres gitaarbouw
20 oktober 2004, 13:27
Hallo Bart,

Misschien moet er in de gitaar gefreesd worden om plaats te maken voor de humbucker. Laat dit bij voorkeur doen door een ervaren gitaarbouwer.
Er zijn prima passieve humbuckers (zonder batterij) maar als je een gitaarheld hebt die aktieve electronica gebruikt kun je overwegen om dit ook te (laten) installeren.

Op de indexpagina staan aan de rechterkant aardig wat aangesloten bouwers en winkels. Er zit er ongetwijfeld een bij jou in de buurt.

Lacrymosa
25 oktober 2004, 14:38
Je kan ook kijken voor een Humbucker in single coil formaat

hoeft er helemaal niet gefreesd te worden

check www.Dimarzio.com of www.Seymourduncan.com

staan zat modellen

CheerS!!

marc_o
25 januari 2005, 12:43
Jed had ook de Highway 1 bkunnen kpen met de humbucker er al in....maar dat is nu te laat. Er zijn inderdaad goede humbuckers op single-coil formaat, daar zou je eerst mee kunnen beginnen natuurlijk, dan blijft het uiterlijk hetzelfde, en wanneer je 'm beu bent, breng je 'm zo weer in de originele staat terug.

outside
30 april 2005, 11:27
heb klein vraagje over die humbuckers, ze zeggen dat deze dienen om ruis te onderdrukken, is dat dan hetzelfde als een noise gaite op je amp? Want bij mijn squier strat kan ik met stevige distortion niet zo goed snaar per snaar snel achter elkaar spelen, dan kom er bij elke snaar die ik speel wa extra ruis erbij, gaat dit dan min of meer weg met een humbucker?

heeres gitaarbouw
4 mei 2005, 14:03
Noisegates worden gebruikt om het ruisen van apparaten in stilte of pauze tegen te gaan. Een humbucker is gemaakt om het signaal van een gitaar naar een versterker te sturen zonder brom (door elektromagnetische velden). Niet hetzelfde maar beide zijn ontwikkeld tegen storende invloeden.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met extra ruis per snaar. Als je het nog wilt toelichten zal ik proberen een antwoord te geven.

RS-Rik
12 mei 2005, 19:52
ho ho hotrails

Nick_EHX
27 december 2005, 02:33
ik heb ook een humbuckers op single-coil formaat in mijn fender jaguar laten zetten klinkt het zelfde als de full sized humbucker die in mijn strat zit...
... voor de gene die het wil weten in mijn jaguar zit een Seymour Duncan JB JR en in mijn strat een Seymour duncan JB

Keith Rules
23 mei 2006, 16:09
Als je een fullsized humbucker wilt installeren op een Highway strat, dan kan dat vrij probleemloos! De gitaar is al 'geroute' voor een humbucker, dus er hoeft niet in de bodie gefreesd te worden en pickguards voor een H/S/S configuratie zijn standaard gewoon te koop. Dus no problemo!

caliban
16 augustus 2006, 17:04
Ik zou over humbuckers niet alleen zeggen dat ze wat ruis verminderen
Ze hebben gewoon een veel voller geluid dat zeer geschikt is voor op distortion

sembo
16 augustus 2006, 20:06
ik heb een fasttrack 2van dimarzio in mijn strat zitten!! het is single coil

helemaal geweldig dat element :rockon:


als he hardrock wil spelen enz.. is dit het element wat daar goed voor is

hassent
17 augustus 2006, 15:28
De fasttrack2 is een humbucker in singlecoil formaat en blaast inderdaad ongelofelijk. Ik heb er een in m'n strat+.

LaurentB
12 september 2006, 18:26
Ik zou over humbuckers niet alleen zeggen dat ze wat ruis verminderen
Ze hebben gewoon een veel voller geluid dat zeer geschikt is voor op distortion

Ja, maar humbuckers zijn van origine wel degelijk bedacht om de brom ('hum') te onderdrukken. Maar inderdaad: de keuze ervoor heeft tegenwoordig veeleer te maken met het specifieke geluid ervan.