PDA

View Full Version : Vortex II



AlterEgo
16 oktober 2004, 16:38
Ik heb vandaag een nieuwe gitaar gekocht! Het is een Peavey Vortex II uit 1985! Hij is 2e hands:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/30850.jpg

Zelfgemaakte foto's komen nog. Maar ik heb ook een probleem:

Als ik speel, dan valt het snoer er weleens uit. Hij zit niet vast genoeg (je hoort geen klik als je em erin doet.) Wat doe ik hieraan?

soup
16 oktober 2004, 16:41
leuke gitaar , maar met dat probleem kan je de draad niet tussen lichaam en gitaarband doen dat ie zo vast zit en dan strak aantrekken ofzo :-?

Lacrymosa
16 oktober 2004, 16:42
je moet ff de zooi uit mekaar halen, bedrading nakijken en alles ff nalopen, alles goed aandraaien, danmoet het probleem zijn opgelost

CheerS!!

schwalbe
16 oktober 2004, 16:48
Ik zou er een nieuwe jack-uitgang op (laten) zetten: een te versleten contact hier is niet OK en levert gewoon niet voldoende 'bedrijfszekerheid' op.

iam
16 oktober 2004, 17:00
is dat niet die gitaar die Reel Big Fish op het oog had eerst?

zie ander topic...

AlterEgo
16 oktober 2004, 17:02
Ja, maar ik had em ook al op et oog en ik kocht em eerder! Pleh!

AlterEgo
16 oktober 2004, 20:50
Hooray! nieuwe foto's op http://members.lycos.nl/cubewood/1.jpg

bert k
17 oktober 2004, 01:13
Wow! Strak puntgeval, gefeliciteerd! Over die plug: je output is versleten, je moet hem openmaken, en de klemmetjes (de contacten) wat strakker buigen.

NeeraDJ
17 oktober 2004, 01:33
Waarschijnlijk is de output jack gewoon cheap en is deze versleten geraakt tijdens het in-en-uit pluggen. Ombuigen met een tangetje kan, maar daarmee verhelp je het probleem niet altijd (het materiaal blijft nou eenmaal hetzelfde). Ik zou een Switchcraft output kopen, heb er een paar maanden nog één gekocht voor 3 euro ofzo, en dat nog bij een redelijk dure zaak. Ik neem aan dat je weet hoe je de output moet vervangen, zo niet dan wil ik daar nog wel op terugkomen, is een vrij gemakkelijke ingreep. Geen zorgen over de kwaliteit vd axe, dit probleem heb ik zelfs op een oude Gibson gehad :wink:

AlterEgo
17 oktober 2004, 08:56
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, maar misschien moet ik em eerst een openmaken :P Nog meer foto's hier: http://members.lycos.nl/cubewood

guitardude
17 oktober 2004, 09:59
mooi gitaartje 8-)

Btw: metallica fan? MOP en Ride the lightening shirt ?? ( tis niet helemaal duidelijk in ieder geval bandshirts :D )

edit: Wat voor brug heb je der eigenlijk op zitten? nog nooit z'on soort gezien. ( een flink oude floyd rose? )

AART
17 oktober 2004, 10:02
je mag de toets van je ibbi wel eens schoonmaken, ik zag e stukken huidschilfer zitten :lol:

Baco
17 oktober 2004, 10:24
Gefeliciteerd, knappe gitaar!

Veel plezier er mee 8-)

AlterEgo
17 oktober 2004, 12:14
mooi gitaartje 8-)

Btw: metallica fan? MOP en Ride the lightening shirt ?? ( tis niet helemaal duidelijk in ieder geval bandshirts :D )

edit: Wat voor brug heb je der eigenlijk op zitten? nog nooit z'on soort gezien. ( een flink oude floyd rose? ) Zijn mijn broertjes truien, en het is een Kahler bridge. Een soort floyd, maar veel makkelijker snaren verwisselen enzo.


Waarschijnlijk is de output jack gewoon cheap en is deze versleten geraakt tijdens het in-en-uit pluggen. Ombuigen met een tangetje kan, maar daarmee verhelp je het probleem niet altijd (het materiaal blijft nou eenmaal hetzelfde). Ik zou een Switchcraft output kopen, heb er een paar maanden nog één gekocht voor 3 euro ofzo, en dat nog bij een redelijk dure zaak. Ik neem aan dat je weet hoe je de output moet vervangen, zo niet dan wil ik daar nog wel op terugkomen, is een vrij gemakkelijke ingreep. Geen zorgen over de kwaliteit vd axe, dit probleem heb ik zelfs op een oude Gibson gehad :wink:

Hoe moet je dat ding dan vervangen? En komt daar soldeer werk bij kijken?

bert k
17 oktober 2004, 13:27
Ja, daar komt helaas wat soldeerwerk bij. Niet erg moeilijk hoor. Om de output los te maken moet je (aan de buitenkant) de geribbelde ring losdraaien met een tangetje. Je kan dan de output naar binnen drukken. Klepje eraf, en de output eruit halen, lossolderen, en alles in omgekeerde volgorde met een nieuwe dinges.

AlterEgo
17 oktober 2004, 15:43
Weet iemand een site/winkel in nederland waar je knoppen (volume, tone) kan kopen? Want die van de vortex zijn niet echt mooi.

bert k
17 oktober 2004, 15:46
Vox Humana http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?page=prijslijst_351000_395020.html.d b&cart_id=8902169_58394