PDA

View Full Version : Welk merk compressor? Advies graag.



jpb
16 oktober 2004, 13:28
Vooral een betaalbare/tweedehands. Zijn Boss en MXR dynacomps goed, of is dat zonde v/h geld (te veel ruis?) en moet ik doorsparen voor b.v. een Keeley?? Dank u zeer!

Jeroenvanhulsteijn
16 oktober 2004, 14:10
Barber Tonepress!!!!!!!!!!! Slechts 160 euro, nieuw. Maar de Carl Martin is ook wel erg goed vink zelf. En is 2ehands zeer goed te betalen.

appelmoes
16 oktober 2004, 15:28
12

LordRiffenstein
16 oktober 2004, 18:22
Goed en voor weinig geld, dan kan ik de MArshall ED-1 aanraden. Wil je HEEL goed voor wat meer geld, Barber Tone Press.

beerection
16 oktober 2004, 18:32
boss cs-3 vind ik ook wel goed te pruimen ..als zeg ik hetzelf

beerection
16 oktober 2004, 18:32
boss cs-3 vind ik ook wel goed te pruimen ..als zeg ik hetzelf

GuitarMaster
16 oktober 2004, 18:56
Als je vintage wil: check mijn signature= de moeder van veel boutiquecompressors.

Arnie
16 oktober 2004, 20:26
Ik ga ook voor de Tonepress, heb er zelf ook 1.
Dat ding is super transparant, kleurt je geluid zo goed als niet. Alles gaat net ff iets "vetter" klinken en hij heeft een goede boost.

Mitch
16 oktober 2004, 23:01
Ja, jpb, als je al een beetje kwaliteit gewend bent en een comp zoekt die niet meteen een gapend gat slaat in je budget: Barber Tone Press.
Je kunt ook nog een maandje wachten tot na de multi-test van de Pedalendag :D

jpb
17 oktober 2004, 08:35
Inderdaad de tone-press. Ook op andere fora komt 'ie als zeer goed naar voren. Echter -zelfs tweedehands- is dat boven mijn budget en ik wil eerts eens kijken of een compressor mij wel bevalt.
Vandaar dat ik gisteravond eens op eBay heb gekeken met dit als resultaat:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3754550198&ssPageName=STRK:MEWA:IT
Maar eens even kijken hoe dat bevalt, kan ik altijd nog doorgaan voor de Tone-Press.
@ guitarmaster: Ik vind die ouwe Ross pedalen waanzinnig mooi, maar te prijzig op dit moment.

Roel
17 oktober 2004, 10:52
Teese Compressor: Net zo goed als een Keeley maar een stuk goedkoper
T-Rex Compnova: Supertransparante compressor. Net zo duur als de Teese volgens mij.

Mitch
17 oktober 2004, 12:16
Goeie prijs. Overigens, dit is niet echt te vergelijken met de Barber, maar de blend-knop en de zaligheden daarvan hoef ik je waarschijnlik niet uit te leggen :)

cosmos
17 oktober 2004, 12:29
Hey Roel,
die compressor van Teese is toch nog niet eens uit? Hoezo is die net zo goed als Keeley dan?

birt
17 oktober 2004, 13:23
ross, dynacomp (of combinatie in 1 pedaal) of orange squeezer :)

(er zijn ook wel mensen die ze voor een schappelijk prijsje voor je kunnen maken als je ze niet vind :wink: )

Roel
21 oktober 2004, 00:19
Hey Roel,
die compressor van Teese is toch nog niet eens uit? Hoezo is die net zo goed als Keeley dan?

Het is "gewoon" een kloon van de Keeley comp die op zijn beurt weer een kloon is van de Ross comp. In de VS zijn ze al in omloop.

Roel
21 oktober 2004, 00:19
Hey Roel,
die compressor van Teese is toch nog niet eens uit? Hoezo is die net zo goed als Keeley dan?

Het is "gewoon" een kloon van de Keeley comp die op zijn beurt weer een kloon is van de Ross comp. In de VS zijn ze al in omloop.

jaywalker
21 oktober 2004, 00:26
De boss cs-3 is niet mijn favo al heb ik hem zelf.




Kopen? :lol:

Dweezman
21 oktober 2004, 09:40
haalt een compressor niet alle dynamiek uit je spel?
ik snap dat je hem op een bepaalde manier kunt afstellen, maar is het mogelijk om voldoende dynamiek over te houden?

na ja. Zoiets..

Erik Goossen
25 oktober 2004, 13:06
Heb je de EMMA Transmorgrifier al geprobeerd. Erg goed, laat je originele geluid met rust, en is heel goed in te stellen. Heb ik bij Stand-By in Utrecht gezien. Er staat een test in Gitarist van deze maand (die met Eddy vanHalen op de kaft)
Ik heb alle pedalen van EMMA geprobeerd en ik moet zeggen dat zowel de compressor als de Distrotion waanzinnig zijn.

Erik Goossen
25 oktober 2004, 13:07
Heb je de EMMA Transmorgrifier al geprobeerd. Erg goed, laat je originele geluid met rust, en is heel goed in te stellen. Heb ik bij Stand-By in Utrecht gezien. Er staat een test in Gitarist van deze maand (die met Eddy vanHalen op de kaft)
Ik heb alle pedalen van EMMA geprobeerd en ik moet zeggen dat zowel de compressor als de Distrotion waanzinnig zijn.

vinni
26 oktober 2004, 00:47
Nou,
Dat EMMA pedaal heb ikzelf gehad.....snel ingeruild voor de duurdere Carl Martin Compressor/limiter....deze is VEEEL transparanter....
De EMMA is meer geschikt als je compressie als effect wil inzetten.
De Carl Martin voor "onhoorbare" compressie.....
De CM heb ik nog steeds...

Groet,
Vinni