PDA

View Full Version : Brian may special



jeroen rommens
16 oktober 2004, 12:22
Mijn oog is zopas gevallen op de brian may special van vox .
Ik zou hem graag kopen maar is dit wel verstandig?
Bij feedback staat hij voor 209€ is dit veel of niet ?

josh.vandenberg
16 oktober 2004, 23:41
Hij staat her en der goedkoper.

Ik vind als je een toon aanslaat het geluid leuk,maar als je je toon laat uitklinken,wordt het echt een absolute gruwel.Al na een seconde of zo.Dat is echt een ,in mijn ogen ,onbruikbaar ding

josh.vandenberg
16 oktober 2004, 23:44
Hij staat her en der goedkoper.

Ik vind als je een toon aanslaat het geluid leuk,maar als je je toon laat uitklinken,wordt het echt een absolute gruwel.Al na een seconde of zo.Dat is echt een ,in mijn ogen ,onbruikbaar ding.

Brain may zou als hij nu zijn geluid moest samenstellen volgens nij ook geen vox meer pakken.Zo geweldig is zo'n ac 30 niet.Bovendien werd ie echt helemaal leeggetrokken.De bedrading verbrandde en er ging van alles verrot in die dingen.Maar ja ,ieder zijn meug

Swampash
17 oktober 2004, 10:52
De brian may combo is eigenlijk een booster/recording output.
Als je hem doorlust naar je einversterker dan heb je een geweldige brian may sound.
Op de Vox site staat ook dat metalica dit oa doet.
De speaker is eigenlijk een extra zodat je hem als combootje kan gebruiken.

Wat betreft het vorige bericht over de AC 30 moet diegene maar snel zijn mond spoelen. En zich diep schamen om een ac30 af te kraken. :oops: foei!!

josh.vandenberg
17 oktober 2004, 18:36
swamass.Ga je eigen mond maar uitboenen.Ik heb er een paar moeten repareren en dat was geen pretje.Ik zal niets ten nadele van het geluid zeggen ,dat vind ik super.

Maar hij is me te wankel,

Tall
1 februari 2006, 15:14
Wat je net over een AC30 zei gaat NET iets te ver....
Ik weet wel zeker dat brian alleen maar op ac's wil spelen, anders zou die vandaag de dag er toch allang niet meer op spelen?
Een ac is gewoon 1 van de fundamenten van het imago van brian, en ik denk niet dat een andere versterker voldoet aan brian's eisen..

leetaah

Scali
1 februari 2006, 15:19
Even voor de duidelijkheid, de Brian May Special is een productieversie van de 'Deacy'.
De 'Deacy' is een simpel transistorversterkertje op batterijen dat door John Deacon (bassist van Queen) in elkaar geknutseld was, en dat door Brian May gebruikt werd in de studio, als een soort voorversterkertje... Beetje een soort fuzz-effect.

Dit heeft dus niet zoveel te maken met 'het' Brian May-geluid, dat dus voortgebracht werd door een AC30 met een treble-booster ervoor (maar als je een AC30 hebt, zou je de BM Special wel als treble booster ervoor kunnen gebruiken).

ieme
1 februari 2006, 22:44
je vind em ook wel voor 100 euro

birt
1 februari 2006, 23:41
deze Brian May Sig lijkt me veel leuker
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/063Vox.jpg
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/064Vox.jpg
:D

Dick Wolkendeck
2 februari 2006, 10:42
deze Brian May Sig lijkt me veel leuker
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/063Vox.jpg
http://formusiciansonly.com/pics/NAMM2006/064Vox.jpg
:D


Aaahhh daar hou ik van, lekker veel vietsjurs.
Alleen volume, neem ik aan?

Jeanken
2 februari 2006, 10:59
Nee, tis een tone, hij kan enkel voluit :D

ieme
2 februari 2006, 19:10
te gekke amp!

Lucky
2 februari 2006, 19:23
te gekke amp!

hoe weet jij dat nou weer?

misschien klinkt hij wel volkomen kut?

Tall
2 februari 2006, 19:26
Nou dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat ie kut is haha

Lucky
2 februari 2006, 19:32
zal heus wel niet...
Ik heb er gewoon een broertje dood aan van die mannetjes die zo'n half forum ophitsen met beweringen dat iets te gek is terwijl ze er hoogstwaarschijnlijk zelf niet op gespeeld hebben en terwijl "te gek" van zoveel factoren afhankelijk is (type gitaar, speelstijl, snaren, effecten)
De duurste versterker kan niet uit de verf bij jouw komen omdat hij misschien niet ontworpen is met jouw gitaar\stijl in gedachten.
Laat bijvoorbeeld een bluesgitarist met een oude Gibson ES150 maar eens inpluggen op een Diezel Herbert.

Tall
2 februari 2006, 20:34
ja dat kan zo wel zo zijn, maar het is tog zowiezo al ''te gek'' dat ze een AC30 Brian May Signature maken???

Scali
2 februari 2006, 20:36
Ja ach, ik zou hem niet kopen.
Zoals in een andere discussie... ik zou voor features boven sound gaan. Dus zou ik de gewone AC30 nemen, met wat meer knoppen, zodat ik ook nog wat kan regelen aan m'n geluid, ook al is ie dan misschien wat minder 'puur' en zal ie volgens de purist een stuk minder klinken.

Michael AE
3 februari 2006, 01:49
zal heus wel niet...
Ik heb er gewoon een broertje dood aan van die mannetjes die zo'n half forum ophitsen met beweringen dat iets te gek is terwijl ze er hoogstwaarschijnlijk zelf niet op gespeeld hebben en terwijl "te gek" van zoveel factoren afhankelijk is (type gitaar, speelstijl, snaren, effecten)
De duurste versterker kan niet uit de verf bij jouw komen omdat hij misschien niet ontworpen is met jouw gitaar\stijl in gedachten.
Laat bijvoorbeeld een bluesgitarist met een oude Gibson ES150 maar eens inpluggen op een Diezel Herbert.

Ieme bedoelt dat het te gek is dat er maar 1 knop op zit, oet!

"Ik heb er gewoon een broertje dood aan van die mannetjes" (lekker zinnetje trouwens, Einstein...) die dingen niet in hun context kunnen lezen, maar er zelf allerlei waanzin bij moeten verzinnen.












:p (j/k)

Lucky
3 februari 2006, 07:46
oet ????
oet ???????
Wat is een oet? klinkt als een tarwesoort.

weet je zeker dat ieme dat bedoelt...of verzin je dat er nu bij :)


:D