PDA

View Full Version : C-Blues - RaptureGirl (en een beetje Alvin Lee)



RaptureGirl
15 oktober 2004, 23:50
Dit stuk is in de stijl van Alvin Lee. Heb het geluid wat beter voor mekaar nu, hoewel die 1 keer *clip* gaat :-(

http://rapture.ox2design.nl/blues-C.mp3

Erg weinig effecten gebruikt, vond de sound zo wel mooi eigenlijk :-D

VHsologitarist
16 oktober 2004, 13:21
Hahah jaja ik herken het!!
Slowblues van Ten Years After!! :-D
Ik heb m zelf ook uitgezocht en er zitten in het dat nummer veel (mag ik het zo noemen) jazz akkoorden.

(Ook hier vind er wel errug veel reverb op zitten) En klinkt erg kaal (zo'n backingtrack is toch wel noodzakelijk).

Maar klinkt goed (voor zolang je speelt), want anders had ik het nooit herkent.
Alvin Lee (jammer dat je er nu nooit meer iets van hoort), nu nog die snelheid halen :razz:

greets

FrankS
16 oktober 2004, 16:07
Cool 8-) Klinkt wel 'netjes' zeg maar. Kzou er iets meer energie in steken als je speelt, echt goed hard die snaren indrukken en flink inleven, puur dat gevoel laten spreken door de gitaar. Maar jij komt er wel hehe, vooral omdat je nog niet zo lang speelt en al zo speelt zeg maar. :D

RaptureGirl
16 oktober 2004, 19:34
Hahah jaja ik herken het!!
Slowblues van Ten Years After!! :-D
Ik heb m zelf ook uitgezocht en er zitten in het dat nummer veel (mag ik het zo noemen) jazz akkoorden.

(Ook hier vind er wel errug veel reverb op zitten) En klinkt erg kaal (zo'n backingtrack is toch wel noodzakelijk).

Maar klinkt goed (voor zolang je speelt), want anders had ik het nooit herkent.
Alvin Lee (jammer dat je er nu nooit meer iets van hoort), nu nog die snelheid halen :razz:

greets

Thanx :) Ik had nog naar een backing track zitten zoeken maar kon niks goeds vinden.

Heb 'm trouwens niet echt uitgezocht, ging redelijk ineens het spelen van deze intro (in tegenstelling tot SRV, dat is wat meer uitzoeken). Is allemaal erg standaard de licks hierin.

VHsologitarist
16 oktober 2004, 20:30
Heel knap hoor ;) Ik zoek ook alles op gehoor uit (hier leer je het meest van) Zowel je gehoor als de manier van spelen.

Ik denk (dat geld in ieder geval wel voor mij) dat op den duur iedere gitarist genoeg heeft van de standaard lickjes en er een speciale draai aan wilt geven (door er bijvoorbeeld jazz lickjes/akkoorden tussen te spelen).

Je kan het je zo moeilijk maken als je dat zelf wilt!!
Er zijn talloze bestaande jazz loopjes (zoals die bijvoorbeeld na zou kunnen spelen van Alvin Lee, die overigens geen 100% jazz gitarist is maar blues/jazz)...


keep on going

AcousticFreak
17 oktober 2004, 13:22
lekkere timing deze keer :razz: :D

RaptureGirl
17 oktober 2004, 13:24
lekkere timing deze keer :razz: :D

moet ik dat cynisch benaderen .... of :roll:

AcousticFreak
17 oktober 2004, 13:33
Nee!

Die smileys staan daar omdat je de vorige keer opmerkte dat de timing niet zo onwijs was. Nu wel :) Maar ik heb nog steeds niet echt veel verstand van electrische solo's..

Ben je niet toevallig de ene helft van Lois Lane die solo is gegaan? :lol:

Ahum... sorry... dit is een gitaarsite.. geen datingservice ;)

RaptureGirl
17 oktober 2004, 22:15
haha thanx, dat doet me goed :-D

dejohan
19 oktober 2004, 10:05
Alvin Lee Stampt Kont!

sash
19 oktober 2004, 19:11
Ahum... sorry... dit is een gitaarsite.. geen datingservice ;)

Maar kan me d'r wel wat bij indenken :D

RaptureGirl
19 oktober 2004, 23:43
We zijn mij niet aan het beoordelen.... maar me gitaarspel :roll:

andy
20 oktober 2004, 00:47
Klinkt een beetje alsof je het van papier leest en tegelijk speelt. Te veel noot voor noot en weinig vloeiend in elkaar overlopend.

sash
20 oktober 2004, 01:16
We zijn mij niet aan het beoordelen.... maar me gitaarspel :roll:

Jah snap ik, maar er zijn weinig mooie vrouwen op dit forum, dus dan beoordelen we graag beiden ;)

AcousticFreak
20 oktober 2004, 12:28
Gelukkig was ik er op tijd achter dat ik het niet meer over gitaren had :wink: Maar ja.. kijk eens naar een akoestische gitaar.. die vormen... en dan heb ik het nog niet eens over die slanke hals, dat gat en de gevoelige snaren :razz:

anyway..... Voor zover ik kan beoordelen heb je die 'groove' echt in je zitten! Het gevoel zit er wel. Nu is het gewoon een kwestie van veel doen en je techniek opschroeven!

Zolang je het maar leuk vindt om te doen..