PDA

View Full Version : [Exp. Noise]Orcas feast on harvest of gray whale calves.



Mithrandir
15 oktober 2004, 23:39
Dames en heren,

Ik heb net deze improvisatie track gemaakt, ik noem het experimental vintage noise en het is een beetje in de stijl van Tangerine Dream....maar dan anders.

De gitaar tracks is een improvisatie en is in een keer opgenomen en niet meer over gedaan. Daarna heb ik de overige geluiden ingespeeld. Het is allemaal behoorlijk simpel, maar ik vind het wel leuk geworden.

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/feastonharvest.mp3 [geupdate versie]

titel : Orcas feast on harvest of gray whale calves.
lengte : 4.50
gear : Hofner + veel software + mijn chaotische brein.

Have fun.

Das Schaap
16 oktober 2004, 03:11
Waarom heeft het 2 verschillende titels :???:
Qua compositie vind ik em goed, maar de effecten zijn vaak net niet hoe ze naar mijn mening zouden moeten zijn. Werk er a.u.b. nog een 2e keer aan want hij is zeker wel vet. Oja en misschien wat hoge synth melodie noten erbij ? :-D
Al met al, leuk bedacht, net niet goed genoeg uitgewerkt, maar gezien het 1 take werk is boeit dat eigenlijk geen ene flikker. :lol:

Bosch
16 oktober 2004, 09:29
Eindelijk weer eens eentje van Mithrandir 8-)

Je slaagt er telkens bijzonder goed in om een uitgesproken sfeer neer te zetten. Ik ga straks gelijk weer een Trinity van My Dying Bride opzetten, want die sfeer heeft het.

Op zich wel jammer dat je gitaarkwaliteiten in deze track (in het geheel niet) niet tot uitdrukking komen, maar dat was waarschijnlijk ook niet de doelstelling. Toch elke track die je maakt heeft wat; ik heb ze dan ook allemaal (ahum alle drie ofzo :D ). Palantir blijft ongeevenaard.

Grtz,

~Bosch~

Mithrandir
16 oktober 2004, 10:38
Bedankt voor jullie kritiek jongens. Ik heb op aanraden van Schaap nog even naar de track gekeken en een paar dingen veranderd, maar ik heb er niet heel veel aan verandert omdat ik dan veel meer tijd er in moet gaan steken en dan is het improvisatie karakter er een beetje vanaf.

Mijn gitaar skills komen hier inderdaad absoluut niet in naar voren, sterker nog het is behoorlijk ruk gespeeld, ik heb maar wat aangeslagen op die snaren. Dat was inderdaad ook de insteek bij deze track. Ik ben wel met wat dingen bezig waar 'echte' gitaar in zit, maar dat duurt allemaal wat lang voor dat echt af is.

Een geupdate versie staat iig weer online.

oh ja, de titels, hij heeft maar 1 titel hoor Schaap, alleen ik heb de mp3 een beetje een fatsoenlijke korte naam gegeven.

maisy
16 oktober 2004, 12:15
mijn post van gister is verloren gegaan zie ik (toen gitaarnet ff offline was...)

maar zoals ik je al zei, zie ik in gedachte een experimentele dansvoorstelling voor me als ik er naar luister :-D

het is ehm.. heel apart :roll:

Shakeel
16 oktober 2004, 13:41
Hey Eelthrandir

De gitaardingen eroverheen vind ik als ik eerlijk ben niet zo cool. De backing is heel vet gedaan bij 2.40 krijg ik flashbacks van Oddworld Abe's oddysey :D

Adios,

ShaQ

Mithrandir
17 oktober 2004, 23:22
Oddworld...lol.....cool spel was dat, al zou ik niet meer weten hoe de muziek daarvan klonk.

Misschien ga ik de backing nog wel gebruiken voor wat anders.....hmmm, denk, denk.

Anderen nog iets te melden, schroom niet om te melden dat je er geen chocola van kunt maken :D

Jeroenvanhulsteijn
18 oktober 2004, 15:53
Efteling muziek..................................





.............heuh tja...moesk gewoon aan denken...ik waande me al in Villa Volta ofzo. Is niet als belediging bedoeld hoor! Ik vind het erg sfeervol!!

Mithrandir
18 oktober 2004, 15:55
:lol:

Ik krijg bijna altijd opmerkingen dat mijn muziek geschikt is of voor documentaires, film, de efteling :o .......misschien moet ik maar eens aan een carriereswitch gaan denken.