PDA

View Full Version : Problemen met mijn bigsby trem



episua
15 oktober 2004, 21:06
Hey mensen,

Ik heb 'denk' ik een probleem met de bigsby tremolo op mijn Epiphone Wildkat. Het is namelijk net of laten de schroeven los op het punt waar draagbandknop zit. Ik doe er ff plaatjes bij voor de duidelijkheid, iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit weer te maken is?

dit is de gitaar:
http://www.geocities.com/willemroode/epiphone_wildkat.jpg

en dit klopt volgens mij niet:
http://www.geocities.com/willemroode/constructie.jpg

bvd

Bobbel
15 oktober 2004, 21:24
en de schroef er weer in draaien? werk dat misschine? of anders het gat opvullen en dan opnieuw weer erin schroeven...

episua
15 oktober 2004, 21:52
Ja ik heb alles er al afgehaald waarna ik de schroeven er opnieuw heb ingedraait, de volgende dag zat alles weer zo als op het plaatje is te bewonderen. Waarmee kan je die schroefgaten dan weer opvullen, ik bedoel wat is het beste/sterkste?

Bobbel
15 oktober 2004, 21:57
Ja ik heb alles er al afgehaald waarna ik de schroeven er opnieuw heb ingedraait, de volgende dag zat alles weer zo als op het plaatje is te bewonderen. Waarmee kan je die schroefgaten dan weer opvullen, ik bedoel wat is het beste/sterkste?

ah ok... uh opvullen... ja... met een houtvulsel... ik weet niet precies wat... ik weet alleen dat het bestaat... misschien weet iemand anders het...

Javaca
15 oktober 2004, 22:07
-losschroeven
-tandenstoker in het gat en afbreken
-schroeven terug

episua
15 oktober 2004, 22:21
Ok, dat ga dus even proberen!

Thanks!

Luca P
15 oktober 2004, 22:56
Tering, daar ben je niet blij mee.
Sta je te spelen, vliegt dat ding er ineens vanaf.
Maar, hij zit ook nog in het bovenblad geschroefd?

Mooi gitaartje trouwens.

episua
15 oktober 2004, 23:04
Ja hij zit inderdaad ook nog met 2 schroeven in het bovenblad.
Maar dankzij Javaca's tip (de tandenstokers) is alles nu weer naar behoren!
En ja, het is een mooi gitaartje! Ik vond het zo zonde! Ik heb veel gitaren gehad en bespeeld maar de Wildkat is en blijft gewoon super!