PDA

View Full Version : Live Filmpje Mediterranean Sundance



VHsologitarist
15 oktober 2004, 13:28
beste gitaristen!!!

ik heb ff iets van ons optreden online gezet (3 juli).
Op een flamenco festival hebben mn broer en ik een nummer van Al Di Meola & Paco de Lucia gecoverd. Genaamd Mediterranean Sundance.
(er zitten veel fouten in het nummer, dit door de vele zenuwen, was ons eerste optreden).

http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen/

greets

spanky_franky
15 oktober 2004, 13:35
respect!

mooi man! doe het je zeker niet na. En voor een 1e optreden al helemaal petje af!

Stitch
15 oktober 2004, 15:14
olé! :-D


Gaaf hoor, ik hoor zowat geen fouten (me=leek, dus 99% van het publiek vond het vast een foutloos optreden)

goed gedaan!

amon
15 oktober 2004, 15:43
mooi!

ik heb niet veel gemerkt van die 'vele fouten'

Gert-Jan
15 oktober 2004, 17:03
RESPECT!!! Ik vind het waanzinnig knap. Moeilijk stuk. Die zenuwen blijken weinig invloed te hebben op het resultaat. Erg gaaf.

ToolRulez
15 oktober 2004, 22:13
Wauw! Geweldig mooi dit!
Ik vind dit ook één van de mooiste (en waarschijnlijk moeilijkste) nummers van de cd.

Nogmaals, wauw :)!

Axl Rose
15 oktober 2004, 22:22
supervet dit man!!!!! :cool:

VHsologitarist
16 oktober 2004, 13:12
Bedankt voor jullie positieve reacties!!! (had ik niet verwacht).
:oops:

Wij spelen dit nummer met een beetje improvisatie, de echte versie (vooral live versie) is veeeeeeelll moeilijker en denk ik ook niet haalbaar (of ik zou er dag en nachten op moeten gaan studeren).

We zijn samen nu bezig met manha de carnaval van John McLaughlin en Al DiMeola (waar ik een beginstukje al eerder van had gepost). Deze is nog moeilijker (vind ik). (Hadden we ook gespeeld op het optreden, maar was niet echt postable ;))


greets

Sicky61
16 oktober 2004, 18:06
ik denk dat ik m'n gitaren maar es verkoop :-?
echt mooi man!

c.hultermans
16 oktober 2004, 19:11
lekker gespeeld hoor!!!!

*gaat gelijk de LP weer eens draaien*


Grtz,

Conrad

sietze
17 oktober 2004, 12:21
wow goed,

Ik ben nu met iemand anders met midsummer night bezig.
Weten jullie meer van dat nummer?
we zijn nu ong op 1 min 45.

Maar nog even dat filmpje. Super gedaan

ruezzz
17 oktober 2004, 13:46
RETESTRAK!!! Top!

AcousticFreak
17 oktober 2004, 14:09
In deze muziekstijl is het geloof ik vrij lastig om fouten op te sporen :P Je kan ze vrij simpel 'verbergen' lijkt me..

Geweldig dit!!! Zoiets wil ik dus ook doen!! Nu nog iemand in de buurt van Arnhem denken die ook zoiets wil :roll:

Jullie zien er vrij relaxed uit voor een eerste optreden trouwens..

VHsologitarist
17 oktober 2004, 14:41
:D

sietze:
Midsummer night kan ik zo niet opkomen (toevallig ook op de live cd van friday night in san francisco? Paco De Lucia, Al DiMeola en John McLaughlin) Het is wel makkelijker om zo'n nummer uit te zoeken als je weet dat het goed gemixt is (vb. als ik balans naar links zet hoor ik heel goed Al DiMeola en naar rechts vb. Paco de Lucia). Mn broer en ik zijn nu een repetoir op aant stellen voor als we weer een optreden hebben, hopen we ;) bestaande uit:
-Natuurlijk Mediterranean Sundance (Al DiMeola en Paco de Lucia)
-Tico tico (Paco de lucia's versie)
-Bossa Dorado (Roosenberg trio versie)
-Manha de Carnaval (Al DiMeola en John McLaughlin)
-Rumba (roosenberg trio)
-Eigen parodie op beethoven
-Nuages (django reinhardt)
-Entre dos aguas (Paco de Lucia)
-Eigen nummertje in de stijl van Django Reinhardt
(Dit zijn namelijk allemaal nummertjes waar eigenlijk iedereen wel van houdt)

AcousticFreak:
Ja inderdaad!! Ben ik nu de enige die de fouten hoort ;) hahaha Komt omdat er veel noten aangeslagen worden dan is 1 noot ni meer opvallend, maar als je goed hoort vallen er mij in ieder geval wel een paar op. En ik heb natuurlijk de mazzel dat ik mn broer heb (je kan elkaar opvangen als de 1 een blackout krijgt of verkeerd zit en dit kan vrij snel gebeuren want je voelt je hart in je keel kloppen).

c.hultermans:
Dankje (ik heb ook jou stukken beluisterd en was onder de indruk van je techniek).Trouwens ook een goede LP (of cd) is die van Al DiMeola - Land of he midnight sun (beetje jazz/rock om bij weg te dromen). Al DiMeola's rechterhand is onwijs goed (vind ik). Elke noot komt uit de pols en dat gaat bij hem super snel en zuiver (alles heel erg beheerst alsof het niets voorsteld)

Sicky61:
Nou haha dan kan ik mn gitaar ook wel aan de muur hangen (luister maar eens de stukken van Delphiro hier op het forum) Of elektrisch Boudewijn/robbert v/d hanenberg). Ook zij waren zoals ons begonnen.


Greets

sietze
17 oktober 2004, 17:19
midsummer night is geweldig voor 2 gitaren.
moet je es downloaden, word je echt vrolijk van

delphiro
17 oktober 2004, 20:03
zozozo... dat is wel indrukwekkend!

Dit is wel een hele mooie manier om electrisch met klassiek te vermengen (alhoewel ik nog steeds een beetje griezel van het idee van een plectrum tegen de snaren van een klassieke gitaar :D ) Ik vind het erg knap dat jullie de moeilijke snelheid van electrisch realiseren op een klassieke gitaar. De speler rechts (vanaf de voorzijde) heeft ook een goede rechterhand 'strumming' techniek die bijna flamenco is. Links kon ik het niet zo goed zien maar het leek me plectrum (nog steeds knap maar ik vind 'hand' mooier klinken).

Het nummer zelf vind ik persoonlijk niet erg boeiend. Ik heb altijd het idee dat de meestergitaristen hier een beetje moeten patsen. Geef mij dan maar zo'n mooie Bulerias van Paco. Dit doet echter helemaal niks af aan jullie optreden (wat nou zenuwen?). Echt alle respect!

(ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat het me (na het zien van dit filmpje) verbaasd dat je met jouw techniek moeite had met de 'double' van Bach? Is dat omdat je dan met al je vingers moet spelen?? De snelheid kan het niet zijn :razz: )

delphiro
17 oktober 2004, 20:04
zozozo... dat is wel indrukwekkend!

Dit is wel een hele mooie manier om electrisch met klassiek te vermengen (alhoewel ik nog steeds een beetje griezel van het idee van een plectrum tegen de snaren van een klassieke gitaar :D ) Ik vind het erg knap dat jullie de moeilijke snelheid van electrisch realiseren op een klassieke gitaar. De speler rechts (vanaf de voorzijde) heeft ook een goede rechterhand 'strumming' techniek die bijna flamenco is. Links kon ik het niet zo goed zien maar het leek me plectrum (nog steeds knap maar ik vind 'hand' mooier klinken).

Het nummer zelf vind ik persoonlijk niet erg boeiend. Ik heb altijd het idee dat de meestergitaristen hier een beetje moeten patsen. Geef mij dan maar zo'n mooie Bulerias van Paco. Dit doet echter helemaal niks af aan jullie optreden (wat nou zenuwen?). Echt alle respect!

(ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat het me (na het zien van dit filmpje) verbaasd dat je met jouw techniek moeite had met de 'double' van Bach? Is dat omdat je dan met al je vingers moet spelen?? De snelheid kan het niet zijn :razz: )

delphiro
17 oktober 2004, 20:06
--sorry als dit 3x geplaatst is want het forum doet echt raar!--

zozozo... dat is wel indrukwekkend!

Dit is wel een hele mooie manier om electrisch met klassiek te vermengen (alhoewel ik nog steeds een beetje griezel van het idee van een plectrum tegen de snaren van een klassieke gitaar :D ) Ik vind het erg knap dat jullie de moeilijke snelheid van electrisch realiseren op een klassieke gitaar. De speler rechts (vanaf de voorzijde) heeft ook een goede rechterhand 'strumming' techniek die bijna flamenco is. Links kon ik het niet zo goed zien maar het leek me plectrum (nog steeds knap maar ik vind 'hand' mooier klinken).

Het nummer zelf vind ik persoonlijk niet erg boeiend. Ik heb altijd het idee dat de meestergitaristen hier een beetje moeten patsen. Geef mij dan maar zo'n mooie Bulerias van Paco. Dit doet echter helemaal niks af aan jullie optreden (wat nou zenuwen?). Echt alle respect!

(ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat het me (na het zien van dit filmpje) verbaasd dat je met jouw techniek moeite had met de 'double' van Bach? Is dat omdat je dan met al je vingers moet spelen?? De snelheid kan het niet zijn :razz: )

Maiden Michiel
18 oktober 2004, 09:03
Jammer van de slechte beeldkwaliteit, maar dit klinkt erg goed man!!
Relaxt nummer ook!

VHsologitarist
18 oktober 2004, 17:18
:D
delphiro:
Ja je hebt gelijk (met hand "rechterhand vingers" is ook veel mooier een rondere mooiere klank) maja.... dan zal ik nog wat jaartjes moeten oefenen wil ik die snelheid kunnen halen met mn vingers.
Double van bach vond ik niet zozeer moeilijk zoals ik die dan speel alleen als ik weet dat het opgenomen wordt of iemand kijkt dan kan ik een beetje dicht slaan, op een of andere manier beginne dan de zenuwen door mn lijf en keel heen te gieren (vraag me niet hoe het komt).
Zelf studeer ik ook klassiek. Ben nu bezig aan een stuk van Mauro Guiliani opus 15. Maar om te zeggen dat ik nu snel ben met vingers nee.
Als je hoort hoe Barrueco die mooie ronde snelle noten speelt van Capriche paganini dan durf ik mn gitaar niet meer aan te raken ;)
Je hoort dat ons improvisatie vermogen niet zo heel goed is... (daarom mijn bewondering voor dit echte stuk zoals Al DiMeola en Paco de Lucia hem speelt).

greets

AcousticFreak
18 oktober 2004, 18:56
Als je hoort hoe Barrueco die mooie ronde snelle noten speelt van Capriche paganini dan durf ik mn gitaar niet meer aan te raken ;)


Het lijkt me het belangrijkste dat er veel van jezelf in je muziek zit. Ik heb een kleine 2 jaar terug een cd opgenomen voor m'n vader, met allerlei simpele liedjes met akkoorden, al dan niet getokkeld. De kwaliteit is vrij bagger, zowel opname als gitaar/zang, maar de sfeer die het uitstraalt zorgde ervoor dat ik inmiddels 40 kopietjes heb gebrand.. Zie m'n site voor mp3's :razz:

Het ligt er dus maar net aan wat je publiek is! Ik heb ook de neiging om me steeds met de besten te vergelijken, maar van dat eeuwige perfectionisme word je ook niet erg gelukkig.

Predator
19 oktober 2004, 09:51
Damn, ik ben hier zolang niet geweest dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer wist! Hahahaha! Maar dit klinkt goed dudes!

Zelf heb ik de live opname wel eens gehoord, echt een aanrader, volgens mijn staat hij op een CD met McLaughlin, DiMeola en DeLucia. Staan 5 live nummers op, ding kost maar €8 bij mijn werk ofsow, zeker een aanrader.

Jullie hebben het goed gespeeld maar ik begrijp wat je bedoelt met de 'foutjes'. Op een gegeven moment klinkt het inderdaad even alsof de begeleiding express terugdeinst zodat de melodie niet te snel gaat, dan spelen jullie even tegen elkaar in lijkt het. Maar voor de rest vind ik het echt heel mooi gedaan, doe ik jullie zeker niet na... Zowel akkoordieus als melodieus niet (do those words even excist?).