PDA

View Full Version : Wie kan mij helpen?



Markie!
15 oktober 2004, 12:57
Goedemiddag!
Ik zal me eerst maar ff voorstellen als nieuwe user:
Ik ben dus Mark en ik woon in Sittard.
Een aantal jaren terug was ik in contact gekomen met de gitaarwereld door een vriend, deze speelde al jaren gitaar.
Ik leerde wat basistechnieken en had veel plezier in gitaar spelen... Op een gegeven moment werd dit door omstandigheden minder, maar nu heb ik besloten mezelf een electrische gitaar + toebehoren te kopen!
Ik ben dus echt een leek op dit gebied en ga ook voor het eerst echt op een electrische gitaar spelen.

Ik heb een budget van €300 waar ik eigenlijk niet heel veel over heen wil gaan...
Ik heb wat forums afgezocht en heb aan de hand van die informatie dit setje samengesteld.
Bij de gitaar en effecten heb ik de keus nog niet kunnen maken...
Kunnen jullie je mening geven over hetgene wat ik op het oog heb, ik hoop dat ik hiermee uiteindelijk een goede keuze maak.

Gitaar:
- Epiphone SG special Ebony
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0000811-002.jpg
- Fender Squier affinity strat RW
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0000001-005.jpg

Versterker:
- Peavey Rage 158 / 15 watt
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0001046-000.jpg

Multi-effect:
- Behringer X V-amp
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0005611-000.jpg
- Digitech RP 50
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004746-000.jpg
- Zoom 505 (als ik me niet vergis... die zilverkleurige

Met deze spullen kom ik rond de €300...

Zijn dit goede keuzes? Waarom wel en waarom niet?

Alvast bedankt!

Mithrandir
15 oktober 2004, 13:15
Als ik uit jou lezen zou moeten kiezen dan zouden het worden:

Epiphone SG
Voor de looks en omdat ik persoonlijk SG's prettiger vind spelen dan
strats. Qua sound zit er natuurlijk een verschil tussen de SG en de Strat,
de SG heeft humbuckers (elementen met twee spoelen) en de strat heeft
drie Singe Coil (enkelspoels) elementen. Het is lastig om daar een keuze