PDA

View Full Version : Marshall Transistors



RS-Rik
15 oktober 2004, 11:57
Hey mensen,

Ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen, ik speel nu ruim een half jaartje en het wordt tijd om van die peavy 158 af te komen.

Ik zat de denken aan een Bandit, maar ik heb laatst in een plaatselijke, kleine muziekwinkel een Marshall 80 watt versterker gezien (2e hands, waar al een tijdje niet meer op gespeeld was) en die scheurde echt ooooverheerlijk. In het begin had dat apparaat er een beetje moeite mee. Er zaten 2 kanalen op met footswitch, allebij de kanalen hadden een equalizer. (het clean kanaal had ook nog crunch)

Die versterker kostte 300 euro. maar dat valt denk ik wel af te dingen naar 200/250.. wie weet, ik kom daar altijd mn snaren halen en ik heb daar een piezo'tje gehaalt en een keer mn gitaar gratis fatsoenlijk laten solderen.

De versterker (1x12) had wel een beetje kuren op het begin, de distortion viel een keer uit en het volume was niet echt stabiel.

Blijft de versterker die kuren houden of gaat dat vanzelf over? De verkoper zei dat het kwam omdat er lang niet meer op is gespeeld.


Weet iemand belangrijke algemene dingen over Marshall transistor versterkers waar ik op moet letten?

alvast bedankt!

-Rik

AART
15 oktober 2004, 15:11
waarschijnlijk is het dus een valvestate, en die dingen gaan nogal snel kapot, paar mensen op het forum hadden slechte ervaringen met de betrouwbaarheid van die dingen, als je het ding koopt zorg dan dat je zeker een jaar garantie hebt...

Harry
15 oktober 2004, 17:26
ik zou die verkoper niet geloven, die zegt dat het wel over gaat. Lijkt me gelul.

NeeraDJ
15 oktober 2004, 17:44
Als je het echt overheerlijk vindt, maar die technische problemen zich de volgende keer weer voordoen, dan zou ik dit zeer zeker ter sprake brengen bij het afdingen, misschien kun je er nog meer op afdingen. Sterker nog, je zult het wel moeten kunnen anders zou het me geen goed plan lijken om deze te kopen.

Jim Marshall
15 oktober 2004, 18:38
Die volumewisselingen en uitvallende distortion zouden veroorzaakt kunnen worden door vuile/versleten potmeters.
Ik heb jarenlang zo'n 8080 valvestate combo gehad en die had dat probleem ook na 4 jaar niet gebruikt te zijn geweest.

Misschien kun je regelen dat ze de combo bij aankoop helemaal voor je nakijken.

Nocki
16 oktober 2004, 09:01
ik geef mn klanten nooit korting. al kopen ze al langer meubels bij het bedrijf waar ik werk dan dat ik er werk... :-)

de marshall valvestate's klinken geweldig.
in de winkel, thuis maar maar in de band is het verschrikkelijk...

NOcki

RS-Rik
16 oktober 2004, 12:13
Er stond niet "Valvestate" op ofzo.


Hmz, ik ga dan denk ik liever voor de Line 6 spider 212

Nocki
16 oktober 2004, 12:16
nee. er stond VS op en een nummer erachter... :-)
en marshall stond er ook nog op.
Nocki