PDA

View Full Version : Distortion bij Peavey Bandit 112?



DVH
15 oktober 2004, 01:25
Hey allemaal, mijn naam is Dennis van Heumen, ik ben 22 jaar en ik om uit Eindhoven. Ik speel nu ongeveer 2 jaar gitaar maar oefen heel erg weinig. Nu wil ik weer meer gaan oefenen omdat ik net een nieuwe (voor mij nieuwe maar eigenlijk tweedehandse) versterker heb gekocht, de Peavey Bandit 112.

Nu is mijn "probleem" dat ik het op de 1 of andere manier niet voor elkaar krijg een fatsoenlijk distortiongeluid eruit te krijgen. Zelfs als ik de pregain en alle Low, Mid en High knoppen volledig omdraai is mijn distortion erg mager. Nu kan ik ook de knop postgain open draaien, maar dan wordt het geluid extreem hard, en dan bedoel ik niet scheurend-hard maar hard in volume. Hebben jullie misschien een idee wat ik verkeerd doe of wat ik moet doen om wel een goed distortion geluid te krijgen uit de versterker?

Een vriend van me heeft deze versterker ook en hij heeft (net als ik) een Boss Metal Zone pedaal, maar deze had hij (naar eigen zeggen) niet meer nodig omdat zijn versterker's (Bandit 112) distortion beter klonk dan zijn Metal Zone pedaal. Ik wou eigenlijk bij hem terecht gaan voor info, maar ik heb het de komende dagen vrij druk en ik verwacht dat er hier vast wel wat mensen zitten die mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Heumen

Speeddemon
15 oktober 2004, 01:34
Pregain op 7.
Low op 8.
Mid op 6.
High op 4 of 5.

T Dynamics helemaal open.

Dat de distortion niet zo beukt als een JCM800 met een SD-1 ervoor, o.k., maar magertjes is ie niet.

DVH
15 oktober 2004, 01:48
Hey Speeddemon, bedankt voor je bericht!

Ik weet dat er een goede distortion uit moet komen, ik vind het alleen zo vreemd dat mij het niet lukt.

Moet ik trouwens de postgain knop nog omdraaien? Die heb ik nu op ongeveer 0,75 zitten omdat het anders knoerhard gaat.

Speeddemon
15 oktober 2004, 01:51
0,75 van de 1 of van de 10?

Ik had de post gain meestal op 2 staan (van de 10).

Heb je trouwens de 2e of 3e serie Bandit?
2e= grijs puntig Peavey logo.
3e=recht Peavey logo met rode accenten.

Die 2e is wel beter. Maar uit die 3e serie heb ik een keer een mega-overtuigende bluessound getoverd.

DVH
15 oktober 2004, 01:54
Ik heb hem staan op 0,75 van de 1. Ik zal hem morgenmiddag eens wat hoger zetten.

Ik heb trouwens de serie met het rechte logo met rode accenten.

Wormaap
15 oktober 2004, 17:29
Heb je'm op 'modern' staan?
(Ten minste, dat was toch met deze amp zo? :P)