PDA

View Full Version : Texas Flood - SRV (texas blues)



RaptureGirl
14 oktober 2004, 22:51
hallo hier mijn versie van Texas Flood
:listen:

http://rapture.ox2design.nl/texasflood2.mp3

Disclaimer: enige schade ten gevolge van deze mp3, zei het in de vorm van gehoorschade of materiele dan wel psychische schade aan de geest dan wel geluidsapparatuur kan niet verhaald worden op de artiest in deze mp3.

Bouke
15 oktober 2004, 14:12
Hey Rapturegirl,

Klinkt best aardig, alle noten van SRV zitten er ook zo'n beetje in :D. Je moet het nog wel een beetje spannender maken, het klinkt nu wat sloom, niet qua tempo maar qua uitvoering. Wat dynamischer spelen (van heel subtiel tot serieus door de snaren heen 'roeren' zoals SRV deed.

Gewoon lekker vaak dit liedje spelen en een beetje vergelijken met de SRV-man. Kijk ook eens naar een van de DVD's waar dit op staat. Dan zie je hoe je dat met emotie en dynamiek moet doen. (Aanrader: SRV Live at the El Mocambo)

Groets,

Bouke

RaptureGirl
15 oktober 2004, 16:11
thanx Bouke :-D

Ja die DVD heb ik, damn die is echt super *kwijl* ik ga hierna proberen een stukje improvisatie op te nemen, dat zal hopelijk ook wat soepeler klinken.

hey... geen opmerking over timing :razz:

Bouke
15 oktober 2004, 16:14
Hehehe,

Als je er dan toch zelf over begint :D Ik denk dat dynamiek en timing hand in hand gaan...

Bouke

VHsologitarist
15 oktober 2004, 16:28
he Stevie girl,

Het is leuk gespeeld!!
Alleen hier een paar opbouwende kritische puntjes ;) :
geluid:
- te veel reverb (draai die knop maar gerust een heel eind minder)
- te clean (ietsjes gain/crunch mag er wel op)
technisch aspect:
- probeer je rechterhand (dit vind ik het fijnst) hetzelfde te houden bij dit soort werk als SRV (omdat je dat de stukjes slagwerk mooier kunt maken), ik denk dat het daarom zo 'rechtoe' klinkt.


Je kan dit natuurlijk aanmenen als larie koek wat hierboven staat..
kijk maar wat je ermee doet,

Maar het klinkt goed!!!

greets